BAB 12

7.2K 68 8
                                    

Jam menunjukkan pukul 12.15 malam, kesemua pekerja telah pulang, melainkan aku dan Encik Harzymeen sahaja yang masih setia di dalam dapur ini. Jantungku berdegup laju, fikiranku juga menjadi kacau-bilau, menantikan arahan gila yang akan diberikan oleh si lelaki jahanam itu. Tiba-tiba aku terdengar pintu bilik pejabat Encik Harzymeen dibuka dari dalam.

Harzymeen  :  Woiii anjing betina, kau nak tunggu apa lagi tur. Cepat masuk dalam bilik aku sekarang.

Aku berjalan masuk dengan langkah yang lemah-longlai dan tidak bersemangat. Apabila aku masuk ke dalam biliknya, aku dapati dia sedang tersenyum sambil duduk di atas kerusinya. Telefonnya pula telah tersedia merakam di atas meja kerjanya. Hati serta mindaku berasa amat menyampah dan berdendam apabila melihatkan senyuman yang terpamer dari seekor syaitan yang bertopengkan manusia itu.

Harzymeen  :  Kau nak tunggu apa lagi ni. Cepat telanjang sekarang. Aku dah tak sabar nak tengok lubang jub*r hitam kau tur hahaha...

Kata-kata yang diucapkan si lelaki jahanam itu benar-benar memualkan aku. Sekelumit pun aku tidak merasai nikmat atau terangsang di atas segala perbuatannya itu. Dengan perasaan yang berbelah-bahagi dan tidak rela, aku terpaksa juga menanggalkan kesemua pakaianku, sehinggalah aku berbogel sepenuhnya.

Harzymeen  :  Hmmm... aku sukalah tengok kau berbogel macam ni. Tak pernah buat aku bosan. Malam ni aku ada tugasan istimewa untuk kau. Mesti kau suka punya nanti hahaha...

Dia menggeluarkan kayu pencanai dari laci mejanya. Aku terkejut dengan peralatan yang dikeluarkannya itu, kayu pencanai itu selalunya digunakan untuk membuat roti, kulit karipap ataupun laib-lain kuih di dapur hotel ini.

Harzymeen  :  Apasal kau terkejut tengok kayu ni? Kau tak biasa tengok ker? Malam ni malam istimewa. So aku nak tengok kayu ni bersemadi dalam lubang jub*r kau tur. Aku nak tengok, muat tak jub*r kau tur nak kena jolok dengan kayu ni hehehe...

Terbeliak mataku, ternganga mulutku apabila Encik Harzymeen mengarahkan aku untuk berbuat sebegitu. Dia menyuakan kayu itu kepadaku, aku mengambilnya dan merenung kayu itu. Saiz kayu bulat itu agak besar. Aku tidak yakin lubang belakangku ini dapat menampung keseluruhan kayu pencanai itu, menggeletar kakiku apabila membayangkan kayu itu dijolok keseluruhannya ke dalam lubang dub*rku.

Harzymeen  :  Woiii anjing. Kau tenung-tenung apa. Cepat jolok kayu tur dalam lubang jub*r kau. Aku nak tengok. Cepat!...

Dia membetulkan kedudukan telefonnya di atas meja. Aku mengenggam kayu itu dengan kuat dan kemas. Tiba-tiba suatu semangat keberanian mula menyelubungi hatiku. Aku merenung wajah Encik Harzymeen dengan perasaan yang amat marah dan berdendam. Aku menghayun sekuatnya kayu pencanai itu tepat mengenai kepala Encik Harzymeen. Dia tersungkur jatuh ke lantai lalu tidak sedarkan diri, darah merah pekat mengalir keluar dari kepalanya. Aku terkejut dengan tindakan aku sendiri.

Aku menjadi agak panik. Dengan tergopoh-gapah, aku memakai kembali kesemua pakaianku. Setelah selesai, sebelum beredar dari situ, aku sempat mengambil telefon bimbit Encik Harzymeen. Aku ingin memeriksa segala kandungan di dalam telefon itu yang mempunyai gambar dan video diriku dalam keadaan yang teramat mengaibkan.

Aku berlari ke arah motorku, yang telah aku letakkan tidak jauh dari dapur hotel. Aku memecut laju motorku, dengan dibawa bersama dengan telefon bimbit milik Encik Harzymeen. Aku menjadi panik, tidak tahu ke mana hala tujuku. Tapi yang paling membuatkan aku risau, apa yang akan terjadi sekiranya Encik Harzymeen meninggal dunia akibat daripada hentakan kuat kayu pencanai ke kepalanya. Aku bukannya sengaja ingin berbuat begitu, namun aku terpaksa. Tindakannya yang melampaui bayas membuatkan aku terpaksa mengambil tindakan sebegitu. Aku membawa motosikalku tanpa halatuju.

Lebih kurang 10 minit kemudian, tiba-tiba aku terdengar bunyi deruman motosikal besar bersebelahanku. Aku menoleh ke sebelahan, aku amat terkejut kerana kudapati motosikal besar itu sedang dipandu oleh Encik Harzymeen. Dia telah menghimpit motosikalku, lalu ditendangnya kuat motosikalku itu sehingga menyebabkan aku terbabas lalu terjatuh di bahu jalan. Nasib baiklah aku terjatuh di atas permukaan berumput, oleh itu kecederaan yang aku alami tidak serius. Namun beberapa bahagian badan motorku telah mengalami kerosakan.

Setulus Kasihmu Si ManggisWhere stories live. Discover now