Bab 17

9.8K 229 18
                                    


      Tiba-tiba Tengku Arif pun berkata...

  " okay aku terima anak saudara kau sebagai bayaran hutang yang kau pinjamkan itu.. Tapi dengan  syarat-syarat aku nie... Kau perlu patut pada syarat-syarat aku nie..." kata Tengku Arif dengan dingin nya kepada Haris..

 
  " apa syarat-syarat nya?..  Aku sanggup dan aku akan ikut syarat-syarat kau itu..." kata Haris dengan suara sedikit gementar.

  Tengku Arif memandang kearah Tengku Mikhail sambil tersenyum sinis lalu berkata...

  " Syarat-syarat yang perlu kau patuhi... Jika kau tidak mematuhi peraturan dan syarat-syarat tersebut habis kau aku kerjakan faham...  " kata Tengku Arif sedikit menengking.

  Haris terperanjat bila mendengar suara Tengku Arif yang menengking itu...

  " aaaa...aaa..aku janji, aaa... Aaa.. aku akan dengan dan patuh semua syarat-syarat kau letakkan itu.. Aaaa.... Aaaa... Aku janji...  " kata Haris dengan gagap nya sambil menelan air liur nya.

  Tengku Arif dan Tengku Mikhail saling memandang antara satu sama lain, sambil mengukirkan senyuman sinis.

  " kalau macam itu, Bagus, aku pegang janji kau itu, sekiranya kau mungkir janji... Say good bye... Habis aku kerjakan kau nanti... Ingat itu Haris... " kata Tengku Arif sambil merenung tajam ke arah Haris.

  " aaaa... Aaaa... Aku janji... Aaaaa... Aaa... Aku akan patuh semua syarat-syarat kau itu... Aaaa... Aaaa... Aku... Janji... " kata Haris yang separuh ketakutan itu.

  " Kau dengar nie syarat-syarat yang aku nak kau patuhi dan turuti... " kata Tengku Arif..

  Haris hanya lah menganggukkan kepala nya.

Tengku Mikhail pun berkata...

  " syarat yang pertama, kau tak boleh berjumpa dengan anak saudara kau mulai saat nie...

Syarat yang kedua, kau kena jauh kan diri kau dari anak saudara kau itu. ..

Syarat yang ketiga, kau jangan sesekali muncul dihadapan anak saudara kau lagi. ..

Syarat yang keempat, kau jangan pernah kacau hidup anak saudara kau lagi mulai saat nie..

Syarat yang kelima,  pastikan kau jauhkan diri kau dari sini, jangan pernah muncul kan diri kau lagi mulai saat nie..

Syarat yang keenam, kau jangan berani pukul anak saudara kau lagi mulai saat nie...

  Syarat yang ketujuh, kau kena berambus dari KL nie mulai saat nie, pergi lah mana-mana yang kau suka asal kan kau tak muncul dalam hidup anak saudara kau lagi..

  Syarat yang kelapan, kau jangan nak ambik tahu pasal anak saudara kau lagi... Sebab mulai saat nie di hak adik aku, kau faham...

  Syarat yang kesembilan, pastikan kau berambus dari KL nie secepat yang mungkin, kalau aku atau siapa-siapa yang terserempak dengan kau siap kau aku kerjakan nanti...

Syarat yang kesepuluh, mulai saat nie kau dengan anak saudara kau, tidak saling kenal antara satu sama lain. Faham Haris...

Syarat yang kesebelas, kau jangan sesekali sentuh dan pukul anak saudara kau mulai saat nie, kalau aku tahu kau sentuh dia, siap kau aku kerjakan kau...

  Syarat yang kedua belas, kau jangan berani tunjuk muka kau dekat sini lagi dan jangan berani mendekati anak saudara kau lagi.. Faham Haris...

  Syarat yang ketiga belas, kau jangan sesekali ambil peduli tentang perkara yang melibatkan anak saudara kau lagi, dan kau dilarang sama sekali berjumpa dengan anak saudara kau mulai saat nie... Kata Tengku Mikhail sebagai syarat-syarat yang perlu dipatuhi dan dituruti oleh Haris...

  Terkedu Haris mendengar nya, akhirnya Haris nya menganggukkan kepala tanda faham dengan syarat-syarat yang diletakkan oleh Tengku Arif dan Tengku Mikhail sebentar tadi..

  " oit... Oit.. Dengar tak apa yang aku katakan tadi tu hah Haris??... " Tanya Tengku Mikhail dengan dingin nya..

  Haris terperanjat terus berkata...

  " iya, aaaa... Aaa... Aku dengar syarat-syarat yang kau katakan itu... Aaaa...aaa... Aku.. Janji aku akan turuti syarat-syarat yang kau letakkan itu... " kata Haris dengan wajah yang di tundukkan.

   " Bagus... Senang berurusan dengan orang macam kau, tapi kau kena ingat apa yang aku katakan tadi, kalau sekiranya kau mungkir janji atau pun kau tak patuhi syarat-syarat itu siap bersedia lah nya... Kau faham-faham sendiri okay... " Kata Tengku Arif dengan sinis nya..

  " aaaa... Aaa... Aku... Janji aaaa... Aaa... Aku.. Tak akan mungkir janji itu... Aaa...aaa...aku akan patuhi semua syarat-syarat kau letakkan itu... Kata Haris dengan sedikit gagapnya..

  Tengku Arif dan Tengku Mikhail hanya lah tersenyum sinis sambil membuka rantai di pergelangan tangan dan di pergelangan kaki Haris.








































































































                    #bersambung....










#update²... #update bab kali nie panjang lah jugak  😂😂

#apa akan terjadi nantykan sambungan dari sis okay...

#huuuuhhhh.... Apa akan terjadiiii... 😢😢

#kalau nak tau kisah selanjutnya nantykan sambungan dari sis okay yunk²....

#selamat membaca...

#idea baru datang... Huhuuu

#jangan lupa votes and follow sis @eyqahakita97

#nantykan sambungan daripada sis...

#nantykan bab yang akan datang....

#votes #follow sis...

#selamat membaca sis ucapkan...

#idea tengah ade nieee...  Huhuu....  😂😂

#take careeee yunk²....

#Assalamualaikum .....

What Husband Ku ketua Mafia😱( SLOW UPDATE ) #Wattys2018 & #Wattys2019Where stories live. Discover now