Bab 2

2.1K 114 0

Tyqa terkejut bila melihat mereka menggeledah rumah pakcik nya. Tyqa terus berlari menuju masuk kedalam rumah. Alangkah terkejutnya Tyqa bila melihat rumah yang baru dikemas bersepah. Tyqa melihat mereka menggeledah sambil terduduk diatas lantai. Air matanya pun mengalir lagi.

Tengku Arif terus menuju kearah tyqa yang sedang terduduk diatas lantai rumah sambil menangis.

Tengku Arif hanya buat tak tahu sahaja bila melihat tyqa menangis.

Tiba-tiba anak-anak buah Tengku Arif pun datang ke arah Tengku Arif. Lalu mereka pun berkata,"dia takde dirumah nie.." Kata salah seorang dari anak-anak buah tengku arif.

"Kau biar betul! Tak akan dia takde dirumah." Kata Tengku Arif dengan dingin nya.

"Betul! Dia takde dalam rumah nie aku dah geledah semua tempat." "Dia memang takde kat sini." "Betul laa cakap perempuan tu." kata Tengku Mikhail dan Tengku Farhan.

Tengku Arif memandang kearah Tyqa lalu berkata. "Hoi budak kecil bila orang tua akan balik ke rumah." Kata Tengku Arif dengan dinginnya.

Tyqa yang terkejut bila mendengar suara Tengku Arif. Terus memandang kearah lantai. "S..s.. Sa.. Saya.. Tak tahu..Kadang-kadang pakcik balik tengah malam,kadang-kadang pakcik tak balik langsung." Kata Tyqa dengan takutnya sambil menahan sedu sedan nya.

Tiba-tiba Tengku Arif pun berkata, "Hoi.. Budak kecil kalau dia balik nanti kau cakap dekat dia yang dia tak akan terlepas. Berhutang pandai pulak cari aku. Time nak bayar hutang lari macam lipas kudung. Ingat tu kau pesan dekat dia. Apa yang aku cakap tadi." Kata Tengku Arif dengan dinginnya.

Tyqa terkejut bila mendengar apa yang Tengku Arif katakan tu.

"Apa maksud Encik.. Betul ke apa yang encik cakap kan nie. Betul ke pakcik saya berhutang dekat encik." Kata tyqa dengan terkejutnya sambil menahan sedu sedannya.

"Hoii aku cakap perkara yang betul orang tua tu berhutang dengan aku kau tau tak. Beruntung pandai pulak bila nak bayar lari. Dasar orang tua tak sedar diri." Kata Tengku Arif dengan dinginnya sambil mencekak pinggang. 

Tyqa yang terkejut tu terus merenung wajah Tengku Arif walaupun berasa ketakutan sambil air matanya menitis lagi. Tyqa senyap tanpa sebarang kata. Lalu Tengku Arif berkata lagi. "Woi kalau orang tua tu balik kau bagitau dekat dia paham. Apa yang aku katakan tadi tu budak kecil." Kata Tengku Arif lagi.

Lalu Tyqa yang sedang memandang wajah Tengku Arif tu pun mengangguk tanpa sebarang kata.

Tiba-tiba Tengku Arif menyuruh mereka semua beredar dari rumah nie. Dan dia pun berkata "ingat kalau dia lari aku akan suruh anak-anak buah aku cari dia sampai dapat dan aku tak akan bagi peluang lagi." Kata Tengku Arif sambil kakinya menuju keluar rumah.

Tyqa hanya mengangguk paham sambil memerhati  mereka semua keluar dari rumah pakcik nya itu.

Tyqa terus mengelap air mata nya yang menitis tu dengan mengunakan lengan bajunya. Tyqa terus bangun dari lantai dan terus menuju kearah pintu untuk mengunci pintu rumah. Dan tyqa terus mengemas rumah yang telah di selerakkan oleh anak-anak buah Tengku Arif diruang tamu tu. Tiba-tiba air matanya mengalir lagi. Walaupun dia sudah mengelap air mata nya berulang-ulang kali tapi tetap menitis jugak. Tyqa terus mengemas seperti sedia kala. Selepas mengemas Tyqa terus menuju ke biliknya untuk berehat.







   






        Bersambung....





#sorry yew yunk² bab kali nie pendek saje..

#huhuu... Bab kali nie sis tak ada idea cgt.. Huhu... Sorry yunk²...

#sorry lambat update...

#selamat membaca diucapkan

#ape akan terjadi di bab yang akan datang huhu tunggu lah sambungan dari sis yew.. Hehe...

#kalau idea sampai sis akan cuba sambung secepat yang mungkin huhu...

#jangan lupe votes and follow sis sekali @eyqahakita97

#okay yunk² byee Assalamualaikum  😘😘

What Husband Ku ketua Mafia😱( SLOW UPDATE ) #Wattys2018 & #Wattys2019Read this story for FREE!