34

220 34 0
                                    

~ ʜᴇʟʟᴏ ᴀɴɢᴇʟ ~







Bunyi kicauan burung membuat tidur gadis itu terganggu. Dia membuka matanya perlahan dan cuba membiasakan dirinya dengan keadaan sekeliling.

'Aku kat mana?'

Gadis itu bangun dari baringnya. Matanya meninjau keadaan sekeliling dengan penuh tanda tanya. Pertanyaan yang sama berulang kali muncul di dalam fikirannya.

Gaun putih yang longgar dan agak besar dari tubuh kecilnya itu dipandang sekilas. Patutlah rasa tak selesa. Berbeza sangat dengan saiz sebenarnya. Kaki yang tidak bersarungkan apa-apa itu mula mengatur langkah untuk menjelajah dunia baru itu.

Indah. Cantik. Tenang. Damai. Nyaman.

Itu kata yang gadis itu ulang dalam hatinya. Tak pernah lagi dia melihat keadaan sebegini rupa selama dia hidup.

Tangannya menyelak daun-daun pokok yang menghalangnya. Di hujung sana, dia terdengar pula deras air terjun yang sedang mengalir. Sungguh tenang dan menyamankan. Bibir merah muda itu tersenyum lagi.

Kaki kecilnya masuk ke dalam air sungai yang jernih dan sejuk itu. Seketika dia menggigil akibat terlalu sejuk. Tetapi, itu tidak lama ketika dia kembali dibuai oleh keindahan alam semula jadi di situ.

Zapp !

Hye Seol terduduk di sungai tersebut apabila ada sebuah anak panah menuju tepat ke arahnya. Tapi, mujurlah dia sempat mengelak. Kalau tidak, kembali menjadi arwahlah dia jawabnya.

"Maaf, awak okey tak cik?" Soal seorang lelaki muda.

Jelas tergambar riak risau dan serba salah di wajah kacak itu.

Tangan besar lelaki itu dihulur ke arah si gadis yang masih belum dapat mencerna apa yang baru saja terjadi.

Teragak-agak dia menyambut huluran lelaki tersebut.

"Maafkan saya sekali lagi. Saya ingatkan awak penceroboh tadi." Ujar lelaki itu sekali lagi.

"Eh, tak..tak apa." Balas Hye Seol tiba-tiba gagap.

"Awak datang dari mana? Saya tak pernah nampak awak pun kat sekitar ini sebelum ni." Soal lelaki itu setelah keheningan kembali melanda.

"Engg? Eo. Saya pun tak tahu macam mana saya boleh ada kat sini. Tempat ini pun saya tak tahu. Bangun saja saya dah ada kat sini." Jawab Hye Seol.

Lelaki itu mengangguk seolah dia memahami sesuatu.

"So, awaklah roh tanpa takdir itu." Gumam lelaki itu perlahan.

"By the way, nama saya Shi Xun. Saya penjaga hutan ini. Kalau ada sesiapa yang keluar masuk sesuka hati, mereka akan berurusan dengan saya dan juga penjaga yang lain." Ujar lelaki bernama Shi Xun tersebut.

"Sehun?" Soal Hye Seol ingin kepastian.

Lelaki itu membulatkan matanya. Tangannya dengan pantas menekup mulut gadis itu.

"Shh.. Mana boleh awak sebut nama Putera Angin kat sini? Kalau ada orang dengar, awak akan diheret masuk penjara." Ujar lelaki itu dengan tegas.

Hye Seol ternganga mendengar ucapan Shi Xun.

"Maksud awak, Oh Se Hun itu ialah Putera Angin kat sini?" Soal Hye Seol lagi.

Nak tergelak pun ada juga. Tapi, terpaksa dia tahan. Kang, ada juga yang ingat dia gila.

"Awak memang nak mati ke? Kalau nak, saya boleh bunuh awak sekarang." Ujar Shi Xun geram dengan perangai degil Hye Seol.

Gadis itu tersenyum hambar.

HELLO ANGEL ©️Where stories live. Discover now