26

210 32 0
                                    

~ ʜᴇʟʟᴏ ᴀɴɢᴇʟ ~







'Maaf. Aku tak dapat jumpa abang kau malam ini. Aku ada hal nak settle. Tapi, tak bermakna kau lepas kali ini. Kau hutang aku masa untuk berjumpa dengan abang kau.'

Sticky note yang sengaja ditampal di depan pintu office itu aku pandang lama.

Pergilah, Oh Sehun. Pergi sejauh mana yang awak nak. Jagalah buah hati awak itu ketat-ketat. Jangan sampai dia tinggalkan awak. Tak apa. Saya dah biasa menunggu orang yang tak akan pernah muncul.



~ Flashback 1 hour ago ~



"Oppa, malam ini temankan sayang kat rumah. Appa dengan eomma tak ada. Sayang takut seorang diri kat rumah."

Aku yang baru saja ingin masuk berhenti seketika. Aik? Lama bebenor perempuan ni kat sini? Tak reti nak balik ke?

"Sorry, sayang. Oppa nak jumpa orang malam ini. Esok sajalah. Oppa janji. Esok oppa belanja sayang makan apa saja yang sayang suka. Nak beli satu restoran pun tak apa."

"Tak nak! Oppa tak sayang Wen lagi."

"Sayang, please. Ini urgent."

Aik? Nak jumpa abang aku saja kut. Bukan nak jumpa Father kat curch. Ehem!

"Kalau oppa tak datang apartment sayang malam ni, jangan harap oppa boleh jumpa sayang lagi."

Amboi!

Krik krik

"Okey. Oppa akan cancel meeting oppa malam ini. Oppa akan temankan sayang malam ni."

Deg..

Ugutan kecil macam tu pun kau boleh takut, Sehun. Sayang sangat kau dengan dia. Kalah rasa sayang aku pada kau.



Kaki ku melangkah masuk ke dalam bilik kerja ku yang bersebelahan dengan bilik kerja Sehun. Entahlah. Dah kali ke berapa hati aku retak pun aku tak tahu.

Wahai cik hati, tolonglah bertahan. Maafkan tuan kau yang begitu bodoh ini. Tuan kau ini sanggup melukakan hatinya sendiri hanya untuk bersama orang yang sudah lama melupakan kewujudan dirinya selama bertahun-tahun.

Aku mengemaskan segala apa yang patut. Apa yang pasti, Sehun tak perlu berjumpa dengan Luhan oppa. Bukan aku nak pisahkan mereka, tapi aku tak rasa sekarang adalah waktu yang tepat untuk mereka bersemuka.



~ ¤ ~



Pagi akhirnya pun tiba. Aku memandang ke sekeliling rumah. Sunyi semacam. Tak biasanya pagi hari macam ini. Kecualilah appa dan eomma pergi outstation and Luhan oppa sibuk kat office. Memang macam tanah perkuburan rumah ini.

Tapi, tak mungkin appa dengan eomma pergi outstation. Kalau ya, mereka pasti akan memaklumkan kepada aku terlebih dahulu.

Pintu fridge aku buka. Sebotol minuman mineral aku capai lalu aku minum sehingga separuh. Mata aku pula sibuk memandang seluruh isi dapur tersebut.

Ting !

Aku memandang iPhone 7 aku yang terbiar di atas meja. Ada pesan yang masuk.



HELLO ANGEL ©️Where stories live. Discover now