01

896 60 0
                                    

~ 𝗛𝗲𝗹𝗹𝗼 𝗔𝗻𝗴𝗲𝗹 ~








16 Oktober 2014, 8:15 PM

Aku melihat pantulan diri di cermin bilik. Gaun selutut berwarna cream membaluti tubuh dan dipadukan dengan sebuah skarf putih di kepala membuat aku tersenyum puas.

"tok tok tok"

Bunyi ketukan di sliding door bilik membuat aku menoleh. Seram pula. Sebab, mana ada orang lain kat sini selain aku. Dengan langkah yang agak berani, aku menghampiri sliding door yang ditutupi oleh langsir berwarna putih itu.

Srek..

Aku melihat seorang lelaki sedang duduk sambil menyandar di sliding door bilik ku. Cepat-cepat aku menutup kembali langsir itu. Jantung aku berdegup kencang. Satu saja yang aku rasa sekarang.

TAKUT

Aku takut. Mana tahu dia itu hantu or lagi teruk PEMBUNUH UPAHAN?! Huwaaa!! I cannot!

"tok tok tok"

"To..tolong.."

Aku mendengar suaranya meminta tolong. Tapi aku keraskan diri untuk tidak berganjak dari situ.

Clak..

Aku terkejut melihat kelibat si ibu masuk ke dalam bilik. Dia menatap aku pelik.

"Seol? Kenapa tercegat kat situ? Semua orang tengah tunggu Seol." Tanya eomma pelik.

"Hehe.. Eomma, Seol ada hal nak uruskan. Eomma turunlah dulu. Nanti Seol turun." Kata ku beralasan sambil tersenyum semanis mungkin.

"Okey. Tapi, jangan lama-lama. Kesian tetamu menunggu terlalu lama." Pesan eomma sebelum keluar dari bilik itu.

"tok tok tok"

"Ci..cik. To..tolong. Sa..saya tengah sa..sakit sekarang."

Suara lelaki itu kedengaran lagi di telinga ku. Setelah berdiam sejenak, muncul rasa kesian dalam diri. Tanpa membuang masa, aku segera membuka sliding door itu walaupun hati aku tak nak. Tapi, aku tak nak jadi kejam sehingga harus membiarkan dia kesakitan dan kesejukan di situ.

Aku memapah tubuh tinggi itu menuju ke katil. Aku merebahkan dirinya di sana. Darah mengalir laju di perutnya. Seolah dia baru saja pulang dari berperang. Tapi aku tak sempat nak tanya sebab kelam kabut.

Aku berlari menuju ke bilik mandi. Aku mencapai tuala kecil yang tersedia di bilik mandi itu dan membasahkannya. Peti kecemasan yang berada di kabinet atas aku capai. Kemudian, aku menghampiri lelaki tadi.

"Awak bukalah dulu baju awak. Saya nak cuci luka awak itu." Kata aku sedikit ragu.

Mana tak? Ini first time aku rawat seorang lelaki. Dalam bilik aku lagi! Huft.. Entah apa akan jadi kalau eomma tahu.

Lelaki itu segera membuka bajunya. Aku terbeliak melihat lukanya yang sangat dalam. Kalau dijahit mungkin akan menjadi 10 jahitan. Fuh.. Apa dah jadi dengan dia? Kenapa sampai macam ini sekali?

Aku menyapu kain basah tadi pada lukanya. Dia mengerang kesakitan. Setelah aku membersihkan lukanya, aku meletakkan ubat pengering luka agar luka itu tak dijangkiti dan berair. Nanti dia rasa tak selesa dan pedih.

HELLO ANGEL ©️Where stories live. Discover now