06

336 43 5
                                    

~ ʜᴇʟʟᴏ ᴀɴɢᴇʟ ~








"Awak pergi mana dari pagi sampai ke petang tak balik-balik?" Soal Hye Seol geram.

"Saya pergi keluar jalan-jalan. Ingat tak nak kejutkan awak. Yalah, awak nampak penat sangat. Jadi, saya ambil keputusan tak nak ganggu awak." Jawab Sehun dengan jujur.

"Haih.. Sehun, smartphone yang saya beli untuk awak hari itu bukan saja untuk main game. Tapi, benda itu juga untuk awak hubungi saya kalau awak nak pergi mana-mana. Sebab, awak kan selalu tak ingat jalan balik. Awak cuma tinggalkan chat dan nanti saya akan jemput awak balik. Itu fungsi dia sebenarnya." Jelas Hye Seol perlahan.

"Hmmm.. Sorry. Saya masih tak tahu nak pakai dia. Sebab, dia main tekan dekat screen. So, ada sedikit susah saya nak betulkan tangan saya." Jawab Sehun dengan muka sedih.

"Tak apa. Awak mandi dulu. Lepas itu makan. Nanti saya ajar awak macam mana nak call dan macam mana nak chat orang." Ujar Hye Seol lembut.

Sehun mengangguk kepalanya dengan teruja.



~ ¤ ~




Hye Seol membuka laptopnya. Dia mengeluarkan buku sejarah dari beg sekolah. Buku teks tebal itu lalu di buka. Tangan runcingnya mula menaip sesuatu di keyboard laptop itu.

"Awak tak tidur lagi ke?" Soal Sehun dari belakang.

"Belum. Awak pergilah tidur dulu. Saya ada kerja belum siap lagi. Kejap lagi saya tidur." Ujar Hye Seol seraya tersenyum manis ke arah Sehun.

"Tapi, saya belum ngantuk. Boleh saya teman awak?" Pinta Sehun manja.

"Hmmm.. Bagus juga ada teman. Taklah bunyi cengkerik saja nanti." Balas Hye Seol setuju lalu ketawa perlahan.



12:30 AM, KST



Kepala Hye Seol asyik jatuh saja sebab menahan ngantuk. Tapi, dia berusaha juga untuk menyiapkan tugasnya sebab esok mesti kena hantar. Sehun pula masih setia menemani dirinya dari tadi. Tapi, Hye Seol tak dapat tahan. Akhirnya, kepala dia jatuh menghempap meja tapi dihalang oleh tangan Sehun.

"Haih.. Inilah manusia. Degil sangat." Gumam Sehun perlahan.

Sehun mengangkat tubuh Hye Seol menuju ke katilnya. Dia lalu menyelimuti tubuh kecil gadis itu.

"Awak dah berusaha semampu awak untuk jaga saya. Now, biar saya balas walaupun sedikit." Ujar Sehun perlahan.

Sehun menghampiri laptop Hye Seol. Dia kembali menyambung tugas Hye Seol yang tergendala tadi.



~ ¤ ~



"Omona! Aku tak siap lagi kerja yang Cikgu Hyorin bagi semalam!" Pekik Hye Seol cemas.

"Yak! Boleh tak kau duduk diam dan please jangan cemas sangat? Everything is okay. Tadi aku nampak fail kau atas meja Cikgu Hyorin. Tak payah risau sangat kalau kau dah hantar." Celah Bang Min Ah, kawan Hye Seol.

"What? Sejak bila aku hantar? Setahu aku..."

Hye Seol teringat balik kejadian dia tertidur dan tak sedarkan diri sampai ke pagi. Tahu-tahu, dia sudah pun berada di atas katilnya. Sudah lama dia tak merasa tidur di atas katil itu.

HELLO ANGEL ©️Where stories live. Discover now