31

226 28 0
                                    

~ ʜᴇʟʟᴏ ᴀɴɢᴇʟ ~







Suasana yang romantik di kafe itu membuat kedua manusia itu terleka untuk seketika. Bibir si gadis tersenyum manis apabila mendengar alunan muzik yang begitu lembut menyapa deria pendengarannya.

"Suka?" Soal si lelaki yang sedari tadi hanya menikmati wajah gadisnya yang sedang bahagia itu.

Gadis itu mengangguk.

"Tak kira apa yang awak buat, saya pasti akan suka." Ujar Hye Seol sambil tersenyum.

Sehun terkekeh mendengar jawaban Hye Seol itu.

"I still remember that moment." Ujar Sehun.

Tangannya menggenggam erat tangan Hye Seol. Sesekali dia mencium belakang telapak tangan Hye Seol.

"Macam mana dengan Wendy? Apa awak akan buat dengan dia?" Soal Hye Seol setelah lama mereka diam.

Wajah kacak Sehun dipandang saksama.

"Menurutmu?" Soal Sehun balik.

Gadis itu mendengus kesal dengan sikap lelaki itu.

"Kalau awak nak teruskan juga perkahwinan awak, saya tak akan halang. Lagipun, saya tinggal menghitung hari saja. Saya takut tiada siapa yang akan temankan awak." Ujar Hye Seol sayu.

Matanya memandang ke luar jendela kafe itu. Salji yang turun agak lebat dari biasanya.

"Hey,.. Jangan cakap macam itu. Tak. Saya tak akan teruskan perkahwinan itu. Jangan risau. Saya tak akan bersendirian sebab ada awak dalam hati saya dan kenangan kita akan selalu menemani saya." Ujar Sehun cuba tersenyum walaupun pada hakikatnya, hatinya sangat rapuh.

Betul kata Kris. Sangat sakit bila berjauhan dengan orang yang kita cintai, tapi lebih sakit untuk melepaskannya. Apalagi kalau kita yang menghantarnya pergi. Bukankah itu ujian yang tersangat besar yang pernah Tuhan turunkan?

"Remember. Jangan pernah sesekali korbankan seseorang untuk saya. And, please jaga diri dengan baik. Jangan sampai ada luka-luka macam dulu. Saya perlukan awak untuk menjaga Luhan oppa di sini. Ingat, Luhan oppa juga manusia. Pasti dia akan tersangat rapuh apabila saya pergi nanti." Ujar Hye Seol sambil menggenggam tangan lelaki itu kembali.

"Seol, betul ke awak rela pergi meninggalkan dunia ini?" Soal Sehun tiba-tiba.

"Dunia yang mengajar awak dan saya erti kehidupan? Dunia yang menemukan awak dengan kedua ibu bapa awak dan Luhan hyung? Tak lupa juga sahabat awak." Sambungnya lagi.

Gadis itu sempat terdiam sebelum dia kembali tersenyum.

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Dan manusia tidak akan berkekalan lama. Ingat itu. Andai katanya saya pergi, saya pasti akan berjumpa dengan mereka lagi. Tetapi, di alam yang lain. Begitu juga dengan awak. Sejauh manapun saya pergi, sudah pasti awak akan dapat cari saya. Ingat, awak manusia yang luar biasa. And I'm proud with you." Ujar Hye Seol.

Tubuh gadis itu lalu dibawa ke pelukannya. Puncak kepala Hye Seol menjadi tempat bibirnya mendarat. Cukup lama ciuman itu berlangsung. Si gadis pula hanya tersenyum bahagia. Ya, walau hanya sementara, sekurangnya dia dapat merasa kebahagiaan itu.



~ ¤ ~



Luhan yang sedang sibuk berkentang kentung di dapur itu dipandang geli hati. Susuk si adik pula mengendap macam pencuri melihat gelagat si abang yang tak ubah seperti dara yang baru masuk dapur.

"Resipi nasi goreng kampung."

Tangan lelaki itu menari dengan lincah di atas screen telefon bimbitnya itu.

HELLO ANGEL ©️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin