05| KAMU

854 82 6
                                    

    Kini tibalah masanya bagi peserta lelaki bawah 18 tahun bagi acara larian 4x400m . Semua pelajar berkumpul di bulatan besar padang itu untuk melihat abang² idola lari. Bergitu juga Ayra, Miera dan Liya kerana ingin melihat Mika, Haykal dan Harash berlari di situ sebentar lagi.

"Wehh!!! "Jerit Liya tiba².

"Kau pahal hanat"marah Miera. Sakit telinganya bila mendengar jeritan kurang merdu dari Liya.

"Crush aku masuk lari jugak lah... Ni nak mati ni " ujar Liya sambil mengipas² wajahnya. Miera dan Ayra membuat muka menyampah.

"Siapa crush kau kali ni pulak? "Soal Ayra ingin tahu.

"Tu yang lorong no 3 tu sebelah Harash"ujar Liya. Lalu mereka memandang ke arah lelaki itu dan ternyata cukup membuat dirinya terkejut

"Zafran? "Soal Ayra. Liya menganguk laju. Miera sudah menepuk dahi.

"Dia rakan sekelas kita pahal pula kau nak jadikan crush?  Tak ada test langsung" gumam Miera.

"Biarlah"balas Liya sambil mengejek ke arah Miera.

"Dah lah tak yah gaduh²... Aku hairan lah baru berapa minggu sekolah sini dah ramai peminat. Kau tegoklah tu perempuan yang ada kat sana tu siap bawak manilakad and siap tulis lagi "saya minat awak"  "pleas bagi no phone" "usaha sayang... "...hiuhh tak malu ke diorang? "ujar Ayra

"Eleh yang kau emosi sangat ni pahal suka dia ehh??? "Sakat Miera. Ayra menggeleng.

"Banyak lah kau. Aku tak minat dia ok... Itukan Zafran a.k.a crush Liya right?  Tak ingin lah aku nak amik"ujar Ayra. Miera sudah tertawa. Liya dah mencebik.

.
.
.

Acara larian telah dimulakan setelah bunyi tembakkan di bunyikan. Peserta bergitu semangat dan lari laju .
Nampaknya Rumah sukan kuning hampir memotong rumah sukan merah dan rumah sukan biru dan hijau pula berada di barisan hadapan. Kelihatan rumah sukan hijau itu diwakili oleh Harash manakala rumah sukan biru itu pula Zafran. Nampaknya Harash dan Zafran bersaing mati matian.

Peminat tak habis² putus menjerit dan melaung nama kedua² peserta itu. Maklumlah kedua2 itu juga ramai peminatnya. Dan menakjubkan sekali apabila rumah sukan hijau dapat tempat pertama dan rumah sukan biru tempat ke dua.

"Yeahhh hijau menang!!! " jerit Ayra sambil menepuk tangan. Miera pun bersorak untuknya walaupun rumah sukan lain. Kecuali Liya yang bermasam muka lagi tadi.

"Kesian orang tu crush dia dapat no 2...alah ok lah tu dari tak de kan? " Ujar Miera kepada Ayra. Liya hanya mencebik muka sahaja bila mendengarnya.

Selepas beberapa minit, terdengar satu suara kecoh di bahagian sana.

"Weh kenapa tu ? Asal dia pengsan? "Ujar seorang pelajar yang tidak dikenali. Ayra yang mendengar itu terus mencari mana arahnya. Dan kelihatan di bawah khemah rehat itu sudah ramai pelajar berkumpul.

"Weh dia lah... Yang lari tadi dapat no satu tu an? " Bisik pelajar itu lagi dan membuatkan hati Ayra tidak senang.

"Weh aku nak tegok siapa yang pengsan jap tau"ujar Ayra lalu terus berlari ke arah khemah itu. Miera dan Liya tidak sempat menghalang. Badan Ayra terpaksa menyelit antara lautan manusia di situ.

[C]Kata Akhirmu✓ Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon