04| KAMU

963 83 12
                                    


Flashback

    SEMINGGU sudah berlalu. Bergitu pantas sekali hari bertukar ganti. Bergitu jugak dalam soal perasaan yang semakin hari semakin menjadi dalam menyimpan rasa suka pada dia. Ya Ayra Qaisarah. Susah bagi Harash untuk lupakan walaupun dalam hatinya sudah cuba lupakan. Ketawa dia, senyuman dia, nakal dia semakin membuat dirinya gila. Tapi dirinya tetap dikawal sebelum perkara buruk berlaku.

Kehadiran Zafran di dalam kehidupan Ayra membuat hati Harash makin terasa sakit. Bukan apa cuma terasa terselitnya cemburu.

"Ayra aku nak cakap sikit yang... "Harash seperti tersekat kata ingin sampaikan apa yang ada isi dalam hatinya.

"Tanya apa?"soal Ayra sambil matanya fokus membaca novel.

"Aku... Sebenarnya suka kat kau!... Er tapi² dengar dulu tak bermaksud aku nak rosakkan hubungan persahabatan kita tapi tu cuma isi hati aku... Aku terpaksa luahkan. Kalau kau tak suka aku tak apa aku tak kisah cuma aku nak kau tahu jer–" Harash seakan lega denga kata² yang diluahkan itu tapi tidak bagi Ayra yang masih merenungnya.

"Jujur aku kata, aku tak pernah bosan bila ada kau kat sisi aku, tapi aku tak pernah pula terasa suka dekat kau. Kita kawan dari kecil lagi Harash. Kau dari kecil lagi orang yang aku sayang sebagai seorang sahabat dunia dan akhirat aku. Jadi tolong, jangan kecewakan aku... " Ayra mengabaikan rasa jenggal itu dan meneruskan membaca novel tanpa menghiraukan Harash di sisinya.

End flashback

Ayat yang diluahkan oleh Ayra beberapa hari yang lalu, amat susah untuk dilupakan. Susah untuk dirinya lupakan perasaan bila perasaan itu hadir secara perlahan². Dirinya cuba untuk melupakan perasaan yang wujud dalam dirinya, tetapi masih ianya tertanam rapi di dalam hatinya.

[C]Kata Akhirmu✓ Where stories live. Discover now