5 - Siapa

240 21 3
                                    

Sewaktu menunggu Ji-Ae, aku sedang menikmati Jelly Cake yang aku pesan tadi. Pergh! Rasa dia bagai mengusya crush yang lalu di hadapan mata kau, nikmat rasanya. Aku mengambil beberapa keping gambar untuk disimpan sebagai kenangan. Tambahan pula, aku boleh suggest dekat semua orang untuk mencuba Jelly Cake ni. Rugi tau kalau tak cuba.

"Yah Yein!" jerit Ji-Ae yang berada dekat dengan pintu masuk kedai ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yah Yein!" jerit Ji-Ae yang berada dekat dengan pintu masuk kedai ini. 

Aku melambaikan tangan kananku kepada dia. Dia nampak semakin lawa dan comel. Jealous pula tengok dia ni. Dia menghampiri meja dimana tempat aku sedang duduk.

"Lama tak jumpa kau!" aku terus memeluk dia kerana berasa teruja. Siapa je tak teruja jumpa kawan lama?

"Aku pun dah lama tak jumpa kau. Kau ni pun satu, datang Paris tak cakap. Kalau kau cakap, aku boleh je tumpangkan kau dekat rumah aku dan bawak kau pergi jalan-jalan seluruh Paris ni hah," kata Ji-Ae kepadaku. 

"Aish, pape je lah. Pergila buat pesan makanan apa kau nak," 

"Okay" 

--

Kami bercakap pasal banyak perkara. Daripada kisah A sampailah Z. Takkan habis punya dalam satu hari. Sewaktu tengah bercakap pasal kenangan di zaman sekolah rendah terpancul pula nama Jeon Jungkook daripada mulut Ji-Ae. Selain meluangkan masa dengan Jungkook sewaktu di zaman sekolah rendah, aku juga sering meluangkan masa dengan Ji-Ae tetapi ada juga masa kami bertiga keluar melepak bersama pada hujung minggu atau selepas waktu sekolah.Cakap pasal Jungkook, aku teringat pula dekat 'michin' yang sering menggangu kehidupan aku. Aku menceritakan kepada Ji-Ae tentang semua perkara yang melibatkan mamat 'michin' ni. Tentang bungkusan dan mesej yang aku sering terima, kelibatnya di lapangan terbang, semua benda lah. 

"A'ah la macam Jungkook" kata Jiae kepadaku. 

"Kan, tetapi masalahnya barang-barang ni masih tidak dapat membuktikan bahawa dia ialah Jeon Jungkook," keluh aku. 

"Kau dah cuba contact nombor michin tu?" tanya Jiae kepadaku sambil menghirup secawan latte. 

"Dah tapi tak berangkat, membuang masa aku je," kataku kepada Jiae. 

"Nombor Jungkook pulak? Dah?" 

"Dah jugak tapi nombor tu, nombor lama dia. Sejak dia berpindah, dia tidak memberitahu aku pun bahawa dia sudah menukar nombor telefonnya." 

"Aish, lupakkan je lah. Dia saja nak kacau tu. Baik kau lupakkan semua benda ni dan cepat habiskan Jelly Cake kau tu sebab lepas ni aku nak bawak kau jalan-jalan di bandar Paris ni."

"Araso, Sir Yoo Ji-Ae!" kataku sambil menahan gelak. 

--

Selepas menghabiskan aku punya Jelly Cake, Jiae pergi ke kaunter untuk membayar semua yang aku pesan dengan dia punya sekali. Dia sendiri kata nak belanja aku kan hehe. Sesudah melepak di Jelly Shop, aku menaiki kereta merah Ji-Ae yang berjenama Maserati. Kaya doh minah ni. 

"Ish kau ni, aku dah kata aku nak belanja kau tadi kan." kata Jiae kepadaku. Aku berasa hairan dengan statement yang diungkapnya itu. 

"Huh? Apa yang kau cuba katakan ni?" tanya aku kepada Jiae.

"Tadi, dekat kau kaunter. Aku nak bayar tapi orang yang kat kaunter tadi tu cakap yang semua benda yang kau dan aku makan sudah dibayar," kata Jiae. 

"Jinjja? Aku tak bayar pun since kau kata kau nak belanja aku."

"Aik? Makhluk mana pulak yang belanja kita berdua ni?" 

"Aish, entahlah. Dah lupakan, jom kita pergi berjalan-jalan di bandar Paris ni!" 

"Araso. Jom!" 

Jiae memandu kereta merah Maseratinya ke  bandar Paris. Aku berkata kepada Jiae yang aku ingin pergi ke Eiffel Tower dulu sebelum ke tempat lain kerana tempat itu merupakan tempat yang paling femes dan diketahui orang ramai. Ia mengambil masa selama 30 minit untuk sampai ke Eiffel Tower daripada Jelly Shop itu. Kami sampai cepat kerana Jiae memandu dengan sangat laju, aku rasa macam nak mati je duduk sebelah minah ni. Tetapi dia memandu dengan cekap walaupun laju. Jadi aku tidak berasa risau sangat tentang kematian aku. Jiae meletakkan kereta dia berdekatan. 

Aku membuka pintu kereta dan melihat Eiffel Tower yang berdiri megah di tengah-tengah bandar itu. Jinjja! Daebak! 

"Yah Yein, kau pergi dulu. Aku nak pergi tandas sekejap," kata Jiae kepadaku. 

"Oh,okay. Cepat tau, aku nak tangkap gambar kau dengan aku," 

"Wokay" 

Sewaktu aku berjalan-jalan sekitar Eiffel Tower itu, ada seorang badut yang berpakaian warna warni sedang berjalan datang ke arah aku. Aku berasa takut sekejap, ini semua disebabkan cerita seram yang ditayangkan di televisyen lah ni. Badut tersebut mengikat belon menjadi bentuk hati. Aku berasa kagum dengan bakat badut tersebut. Lalu, badut tersebut memberikan belon tersebut kepada aku. What a good man he is! 

"Thank you, Mr Clown." 

Dia hanya membalas dengan sebuah senyuman yang mengingatkan aku kepada seseorang tetapi aku tidak ingat siapa disebabkan make-up badut itu yang tebal dan agak kelakar bagiku. 

"Yah, Jung Yein!" jerit seseorang memanggil aku. 

Aku pusing ke belakang untuk melihat siapakah yang  memanggil nama aku. Oh, rupanya Jiae yang memanggil aku. Aku menyuruh dia supaya cepat datang dengan menggunakan tanganku. Aku menunjukkan belon berbentuk hati kepada Jiae yang dibuat oleh badut tadi lalu Jiae menanyakan aku dimanakah badut tersebut. Aku memusing kedepan semula dan mendapati badut tersebut sudah hilang. Aku cuba mencari kelibatnya disekeliling, tidak kelihatan. 

"Aku tanya kau ni, mana badut tu?" 

"Eh,tadi dia kat sini je lah." 

"Haish, aku pun nak satu juga." 

"Dia pergi tandas kot." 

"Mungkin. Okay, jom tangkap gambar!" 

"Jom!!"

 Okay, jom tangkap gambar!" "Jom!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Candy Jelly Love | Jung Yein ✔Where stories live. Discover now