15💞Terubat💞

2.1K 113 5
                                    

Setelah mendengar deruman enjin kereta Taqiff berlalu pergi, Amanda mencapai beg tangannya. Iphone di keluarkan. Dengan air mata mencurah, dia mendail nombor Hazirul. Suara Hazirul kedengaran di dalam talian.

"Assalamualaikum, hai awak,"

"Wa'alaikumussalam, Zirul, boleh tak awak datang ke rumah saya sekarang,"

"Eh! dah nak senja ni Amanda, kenapa?,"

"Kaki saya terluka, sakit sangat, tolong bawa saya ke klinik boleh? ,"

"Ok, saya datang sekarang,"

"Terima kasih Zirul, saya tunggu awak, assalamualaikum,"

"Sama-sama awak, waalaikumussalam," Talian di matikan. Hazirul segera mencapai kunci kereta miliknya dan berlalu pergi.

"Syukur Ya Allah, ada Hazirul, dia banyak tolong aku," Amanda menyapu lembut air matanya.

"Eishh...Amanda macam menangis jer aku dengar dalam talian tadi, teruk sangatkah luka dia, hmm...kesian Amanda,"

5 minit kemudian, Hazirul sampai di depan umah Amanda, Amanda telah berdiri diluar. Pintu dikuncinya.

"Assalamualaikum Amanda,"

"Wa'alaikumussalam Zirul," Amanda terjengkek-jengkek berjalan.

"Ya Allah, ni dah kenapa kesan darah kat lantai banyak sangat ni, teruk kaki awak tu Amanda, jom saya bawa awak ke klinik," Zirul memapah Amanda ke dalam keretanya. Amanda hanya terdiam. Hazirul menghidupkan enjin keretanya dan menuju ke klinik berdekatan.

Setelah semua selesai di klinik, Hazirul memapah Amanda ke dalam kereta. Tiba-tiba sepasang mata tertumpu ke arah mereka berdua.

"Eh! itukan Amanda, oh! datang klinik, mesti hal petang tadi kat pantai, ermm... tapi itu bukan Taqiff, siapa tu, hmm... peluang ni, biar aku snap pic dia orang berdua, hahaha," Hazreen yang kebetulan masuk ke keretanya dari Seven Eleven dan terlihat Amanda.

"Zirul, saya nak minum air kotak ni boleh? dahaga," Amanda menunjukkan air kotak milo milik Hazirul yang berada ditepinya.

"Boleh... minumlah,"

"Thank you," Amanda membuka straw, tiba-tiba jatuh ke bawah, Amanda mencari-carinya, dia tunduk ke arah Hazirul.

"Cuba awak cerita, macam mana kaki awak terluka, saya peliklah," Hazirul mengeluh, kedua tangannya di letakkan dibelakang kepala, cuba tenangkan dirinya.

"Kejap, straw jatuh pula ni, mana ek,"

"Yakah, ermm..dahlah tu, jangan cari lagi, awak ambil straw air kotak saya ni," Hazirul menarik straw dari air kotaknya, dan dihulurkan kepada Amanda.

"Oh! terima kasih, ermm... mungkin saya terpijak kaca, atau duri kat luar rumah saya tu," Amanda mengambilnya. Tisu ditangannya di gunakan untuk menyental lebihan hingus yang tersisa akibat menangis tadi.

"Hmm....awak ni, tak berhati-hatilah tu, bahaya betul, lain kali jalan tu jangan asyik pandang ke tempat lain, kan dah sakit sekarang ni,"

"Ya Encik Muhammmad Hazirul, saya dengar, jom..hantar saya balik," Senyuman Amanda, terlihat jelas lesung pipitnya. Cair hati Hazirul.

"Manisnya,"

"Apa?,"

"Hah! tak ada apa-apa," Hazirul menggosok tengkuknya, dia tersenyum dan enjin kereta di hidupkan. Kereta Audi A7 berwarna silver itu meluncur perlahan menuju ke arah Taman Selasih, rumah Amanda.

Setibanya didepan rumah Amanda, Hazirul membuka pintu di sebelah Amanda, dan memapahnya berjalan masuk ke rumah. Tiba-tiba kelihatan kereta Taqiff diberhentikan berdekatan rumah Amanda.

CINTA KETUA KELAS | ✔Where stories live. Discover now