14💞Terluka💞

2.1K 129 4
                                    

Amanda terus berlari ke pantai, air matanya tidak lagi tertahan, dalam dua minggu, banyak perkara yang telah menyakitkan hati kecilnya. Dia berhenti dibawah sepohon pokok mengkuang laut yang rendang dan comel bentuknya. Memberi teduh di bawahnya.

"Kenapa Taqiff, kenapa kau layan aku macam ni, apa salah aku? lapan tahun Taqiff, aku cintakan kau Taqiff, tapi kau curang dengan aku....," Bicara hiba hati Amanda. Wajahnya yang di penuhi air mata, disapu secepat mungkin agar Taqiff tidak melihatnya dalam keadaan sedih.

Amanda menarik nafas panjang, di lihatnya pasangan-pasangan bahagia sedang rancak bermain digigi air. Kelihatan pasangan yang membawa anak-anak mereka juga berjalan di persisiran pantai, tawa, gurau senda mereka membuatkan Amanda mengukir senyuman, hatinya yang terluka terasa terubat seketika.

Tiba-tiba kelihatan Taqiff mengendong seorang perempuan ke arah laut.

"Eh! janganlah...janganlah, ok, i love you sayang... i love you...bukan Bi lagi, A atau C, berhenti, argh... hahaha...janganlah sayang," Perempuan itu adalah Hazreen, merengek manja takkala dia merangkul leher Taqiff.

"I kan dah cakap, tak nak you panggil Bi, A, C , tapi you panggil juga, sekarang ni, i nak humban you ke dalam air laut ni,"

"Argh.... sayang, janganlah," Taqiff menghumban tubuh lampai Hazreen ke dalam air laut namun sempat Hazreen menarik leher Taqiff, tubuh Taqiff berada di atas tubuh Hazreen, mereka tenggelam ke dalam air.

"Sayang.. you... hahaha," Hazreen bingkas bangun, air dipercikkan ke arah Taqiff. Mereka gembira bersandiwara didepan mata Amanda.
Kawan-kawan baru Taqiff ketawa melihat gelagat Taqiff dan Hazreen.

Tiba-tiba, Hazreen memeluknya, namun hatinya perit dengan situasi tersebut. Dia tak sanggup melakukannya, Taqiff beralih untuk keluar dari air, namun Hazreen menariknya, dan memeluknya lagi, mereka jatuh ke dalam air. Mereka bangun, Taqiff menyeka rambut depan Hazreen, Hazreen memeluk lengan Taqiff, mereka berpimpin tangan, jelas senyuman puas Hazreen sehingga dia ketawa manja. Mereka naik ke darat.

"Aku benci kau Taqiff, aku benci kau, aku takkan maafkan kau, kau dah berubah, kau lupa aku, kau seronok dengan Hazreen, dengan group baru kau, baiklah...aku akan mengundur diri, tidak sekali-kali aku akan berpaling lagi untuk kau, aku benci kau," Amanda mengesat air matanya yang turun membanjiri pipinya. Hatinya sakit, terlalu dalam luka yang dilakukan Taqiff.

Amanda memerhati ke arah laut. Dia bingkas membuka kasut, di pegangnya, bangun dan perlahan-lahan dia berjalan dipersisir pantai, sesekali matanya terlihat sandiwara Hazreen dan Taqiff, puas Hazreen, duduk diriba Taqiff, sambil dipeluk Taqiff, ketawa mereka berderai, mungkin ada saja cerita yang melucukan.

"Auch....sakitnya," Tiba-tiba kaki Amanda berdarah terkena sesuatu yang tajam, mungkin saja kaca atau duri. Darah mula menerjah keluar. Amanda terduduk mengerang kesakitan. Taqiff terkejut melihat kaki Amanda berdarah dari kajauhan. Dia segera mendapatkan Amanda.

"Ya Allah..sa...ermm awak kenapa ni, banyaknya darah," Taqiff cuba mengangkat Amanda. Hatinya sebak melihat keadaan Amanda.

"Tepilah, hantar aku balik, aku nak balik sekarang," Amanda menangis, dia cuba untuk bangun, namun kesakitan itu amat memedihkan.

"Ya, saya hantar awak balik, tapi biar saya tolong awak dulu," Taqiff cuba memapah Amanda, namun ditepis.

"Jangan sentuh saya,"

"Awak," Tiba-tiba Taqiff memegang bahu Amanda, dan terus mengendong Amanda didepan. Amanda terkejut.

"Turunkan saya, saya boleh berjalanlah, awak dengar tak, saya benci awak, saya benci awak, turunkan saya," Amanda menampar-nampar dada Taqiff.

CINTA KETUA KELAS | ✔Where stories live. Discover now