78|VILLA CHE MONA

95 5 1
                                    

Apa yang saya ketengahkan ini hanya sekadar hiburan sahaja sama ada benar atau tidak, itu hanya Allah Swt yang mengetahuinya.

Enjoy your reading!

play music diatas untuk menambah feel korang ketika membaca

________________

Angin malam itu terasa sangat dingin dari malam-malam lain. Lampu kereta nissan almera ku membelah kegelapan jalan itu. Aku hanya bersandar di kerusi penumpang sambil melihat jalan raya yang sunyi dihadapan. Tidak berani aku menoleh ke kiri atau ke kanan oleh kerana kiri kanan jalan itu hanya dipenuhi hutan tebal. Perjalanan yang panjang itu sangat membosankan. Tambah pula dengan ketiadaan line. Sesekali aku menoleh suamiku yang sedang memandu. Wajahnya nampak sangat gelisah. Mungkin kerana dia berdebar menanti apa yang bakal berlaku atau takut jika usaha ini tidak berhasil.

Sudah 5 tahun usia perkahwinan kami tetapi kami masih tidak dikurniakan cahaya mata. Segala doktor pakar atau ustaz telah kami jumpa tetapi segala usaha kami masih belum membuahkan hasil sehinggalah satu hari, seorang jiran baru kami, Mawar mencadangkan agar kami pergi ke Villa Che Mona yang terletak di Selangor. Sepanjang hidupku, belum pernah aku dengar akan kewujudan Villa Che Mona. Kata Mawar, ramai pasangan yang belum dikurniakan cahaya mata berjumpa dengan Che Mona dan terus dikurniakan cahaya mata sebulan selepas itu. Menurut Mawar, Che Mona cuma memberi satu minuman kepada si isteri dan mereka akan dibenarkan pulang. Minuman tersebut dikatakan menyuburkan para isteri.

Sejujurnya aku tidak percaya akan apa yang dikatakan Mawar. Mana mungkin hanya satu minuman boleh memudahkan kami untuk mendapatkan cahaya mata. Tetapi suamiku mendesakku agar aku setuju untuk mencuba cara tersebut. Suamiku bukanlah jenis yang senang percaya kepada sesuatu cerita, adat, amalan atau rawatan. Tetapi kali ini dia terus bersetuju untuk pergi ke Villa Che Mona selepas dicadangkan oleh Mawar. Mungkin kerana suamiku sudah tidak sabar untuk memiliki cahaya mata, lantas terus bersetuju. Melihat kesungguhan suamiku memujuk, aku setuju.

Kini kami sedang dalam perjalanan ke Villa Che Mona. Jalan untuk ke villa itu sangat sunyi dan seram. Jalan itu gelap tanpa sedikit cahaya pun. Yang lebih menyeramkan, tidak ada satu kenderaan pun yang menggunakan jalan tersebut. Hatiku mula rasa tak sedap tapi aku tetap memujuk diriku dengan mengatakan ini mungkin perasaanku sahaja. “Jauh lagi ke hubby?” tanyaku kepada suami. “tak tau” jawabnya sepatah. Aku memilih untuk hanya mendiamkan diri dan tidak mengganggu pemanduan suamiku.

Jam menunjukkan pukul 1.30 pagi tetapi kami masih belum tiba di villa tersebut. Aku menoleh ke kanan. Hatiku berdebar laju. Aku nampak seorang wanita berambut panjang memakai gaun tidur putih dipenuhi tompokan d***h di luar kereta kami. Apabila kereta kami mendekatinya aku dengar wanita itu berkata “jangan..jangan..”. Aku mengalih pandangan ku kehadapan. Tanganku menggeletar ketakutan. “Hubby nampak ke apa yang I nampak” tanya ku kepada suami. “Takda apa pun kat sini. Jangan mengada”. Hatiku sedikit terasa dengan sikap dingin suamiku. Sekali lagi jantungku berdegup laju apabila terlihat satu lagi wanita berkebaya putih bertompok d***h di tepi jalan. Aku turut mendengar sayup sayup suara wanita itu berkata “jangan..jangan..”. Aku berasa amat takut lalu memejamkan mataku rapat.

Bahuku terasa dicuit. “Bangun. Dah sampai.” kata suamiku. Rupanya aku tertidur. Aku terus bangun, membetulkan rambutku dan keluar dari kereta. Dihadapanku terdapat sebuah villa yang kelihatan sangat mewah dan cantik. Tetapi villa tersebut kelihatan suram. Tiba-tiba seorang wanita cantik berkebaya membuka pintu villa tersebut. “Dah sampai pun. Masuklah”. Kata Che Mona sambil tersenyum manis. Aku mula yakin bahawa Che Mona ikhlas membantu pasangan seperti kami. Aku dan suami ku masuk ke villa tersebut. Che Mona mengarahkan kami untuk duduk di ruang tamu sementara menunggunya menyediakan minuman kepadaku. Ruang tamu villa itu sangat mewah dipenuhi perabot perabot mewah.

Historias De Terror {koleksi kisah-kisah seram}Where stories live. Discover now