XM:25

1K 86 7
                                    

Dirinya hanya mampu terseyum kecil selepas mendengar bicara dari Mel , "who is Xander?" meskipun berat untuk menuturkan nama yang setelah sekian lama cuba di hapuskan dari memorinya, namun untuk tidak menimbulkan tanda tanya kepada Jovian, dirinya...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dirinya hanya mampu terseyum kecil selepas mendengar bicara dari Mel , "who is Xander?" meskipun berat untuk menuturkan nama yang setelah sekian lama cuba di hapuskan dari memorinya, namun untuk tidak menimbulkan tanda tanya kepada Jovian, dirinya harus berlakon sebaik mungkin.

"He is our cousin" jawapan dari Jovian hanya di balas dengan senyuman sebelum menerima pandangan sayu dari Mel dan Alesya yang melihat dirinya. " so i bolehlah kenal dengan dia? Tak sabar nak kenal seluruh ahli keluarga you" pandangan mata segera tertumpu ke arah Alesya dan Mel yang terkaku mendengar bicara yang dituturkan dirinya.

"sure, of course lah boleh! Why not right? Lagi pun lepas ni you akan jadi sebahagian Zochovic jugak" kenyitan mata dari Jovian hanya di balas dengan jelingan yang tajam sebelum tawa kecil dari si jejaka memenuhi ruangan yang sunyi diantara mereka. " eh, i masuk dulu lah, thanks Mel sebab dah tunjukkan bilik ni kat i"

"yeah, my pleasure. Enjoy Zyra, kitorang gerak dulu. Come, Sya" mata hanya mampu memandang hayunan langkah mereka yang lain, sebelum tertumpu kearah pintu yang tertutup rapat di hadapan. 'sejauh mana pun aku berlari, aku takkan mampu bunuh rasa cinta ni' nafas di hela perlahan sebelum pintu di buka untuk meloloskan diri.

Pandangan mata di halakan ke segenap ruangan bilik sebelum bunyi ketukan membuatkan dirinya mengalihkan pandangan ke arah pintu yang tertutup rapat tanpa sebarang tanda untuk di buka. "come in" usai memberikan arahan , pintu terbuka luas dari luar menampakkan susuk tubuh seorang wanita bersama beberapa buah luggage "Sorry miss, where can i take all of your things?"

"just take it anywhere" wanita yang kemas berpakaian seperti seorang pembantu itu mula mengaturkan langkah dengan meletakkan beberapa luggage kepunyaannya sebelum menunduk 90 darjah ke arahnya tanda hormat. "Cik muda, tepat jam 7 malam. Kesemua tetamu seharusnya berkumpul di ballroom." dengan keadaan yang masih menunduk di hadapan, dirinya segera menarik bahu wanita tersebut,sebelum diberikan senyuman yang mampu membuatkan mana-mana jejaka yang melihat dirinya terpaku.

"tak perlulah tunduk dekat saya, and please just call me Zyra" wajah wanita yang melihat dirinya seakan terkaku seketika. "maaf cik muda , saya tak boleh panggil cik muda menggunakan nama, lagipun memang dah tugas saya" nafas di hela perlahan sebelum menganggukan kepala sebagai jawapan.

"kalau takda apa-apa lagi , saya undurkan diri dulu cik muda. Sebarang kelengkapan cik muda telah saya sediakan, kalau ada kekurangan boleh maklumkan pada saya." mata hanya mampu memandang gerak geri wanita tersebut sebelum melabuhkan duduk pada katil bersaiz king.

Nafas di hela perlahan, 'macam mana aku nak elakkan diri untuk berjumpa dengan Xander, kalau Xander kenal aku? Apa aku nak buat? Tapi Xander tak mungkin akan kenal aku, Vy yang dulu bukan lagi Vy yang lemah dengan kehidupan' tubuh segera di bawa ke arah cermin besar yang berada di hadapan.

'Xander takkan kenal kau Vy. Kau tak lemah dengan kehidupan dah' saat mata melihat biasan diri di hadapan, air mata segera mengalir perlahan membasahi pipi mulusnya ' kau tak lemah dengan kehidupan, tapi kau lemah dengan cinta yang ada untuk kau. Kau tak mampu pertahankan cinta kau' tubuh segera melorot jatuh sebelum tangan menggenggam dada kiri yang seakan perit menahan rasa.

'Lama aku cuba jauhkan diri dari kau, tapi kenapa aku tak boleh nak lupakan kau? Kenapa mesti takdir aku untuk menderita macam ni' linangan air mata segera di diseka sebelum tubuh yang melorot jatuh kembali berdiri menghadap cermin, yang memaparkan wanita anggun pada luaran namun kesakitan yang tersimpan tidak mampu terungkai seakan sumpahan.

Tubuh segera di bawa ke arah luggage yang berada di tepi sebelum mengambil pakaian dan mengorakkan langkah utuk membersihkan diri. 'tak ada gunanya kau menangis Vy, semua dah berlalu, jadilah Zyra yang bukan tercipta untuk Xander'. Usai berkata dirinya segera menapak perlahan membersihkan diri.


꧁•꧂

Bunyi beberapa das tembakan membuatkan suasana hall yang sunyi kembali bingit, seorang lelaki yang sedang ralit mengacukan sasaran terhenti seketika apabila bayangan yang melintasi dirinya membuatkan tubuh segera beralih, sebelum mengacukan senjata kearah susuk tubuh yang berada di hadapan.

"what are you doing here Luth?" pandangan mata hitamnya memanah tepat ke arah si jejaka, yang dengan selamba menolak CZ 75 yang diacukan ke arahnya menggunakan jari. "Chill Xander, aku just nak melawat kau. Macam selalu" senyuman manis di berikan kepada si jejaka sebelum melabuhkan duduk di salah sebuah sofa.

"what do you mean by 'macam selalu' its alwyas being worst bila kau datang kat tempat aku." tanpa sebarang reaksi dirinya hanya tajam memerhatikan jejaka yang sedari tadi memaparkan senyuman manis yang menjengkelkan buatnya.

" i have a good news for you" semakin tajam pandangan mata si jejaka semakin lebar senyuman lelaki yang berada di hadapan, seakan mengejek dirinya. " just tell me, Bastarda" suara tanpa nada di berikan bersama aura hitam yang mula mengelilingi mereka, 'aura hitam' yang di bawa si jejaka. Sedikit sebanyak menggetarkan lelaki yang bernama Luth.

Siapa yang tidak mengenali Xander Zochovic, perwaris sulung kekayaan keluarga aristocrat yang terkenal. Dari luaran seakan lelaki kaya yang di segani di serata dunia, namun terdapat sisi gelap yang membuatkan dirinya berdiri kukuh di persada dunia perniagaan yang menjadi impian setiap perwaris dari kelompok aristocrat yang lain.

"i found the girl" mata memandang tajam lelaki yang masih tersenyum kecil bersama tangan yang di genggam erat. "how and where?" sedaya upaya dirinya tidak menunjukkan sebarang reaksi kepada si jejaka. "macam mana aku jumpa? Itu cara aku, and kau tak perlu tahu. Tapi di mana aku jumpa? Kau akan tahu bila tiba masanya"

"apa maksud kau dengan 'bila tiba masanya'? " usai memberikan soalan, kedengaran tawa kecil dari si jejaka yang berada di hadapan. Dengan pantas dirinya meluru ke arah si jejaka, tangan mencengkam kolar baju si jejaka sehingga terpaksa berdiri akibat daripada cengkaman pada kolar baju yang semakin erat menjerut saluran pernafasannya. " bila aku tanya kau jawab! Bukan mainkan aku dengan teka-teki bodoh kau! Don't waste my time with your fucking asshole Luth!Kalau kau nak rasa maut baik kau cakap, dengan sekelip mata nyawa kau jatuh di tangan aku. The son of evil!"

Wajah yang tegang sambil tangan yang masih kemas mencengkam kolar si jejaka segera di lepaskan. Dengan tidak semena, tubuh si jejaka segera melorot jatuh ke bawah. " aku tak pernah bermain dengan kata-kata aku Xander,bila tiba masanya kau akan jumpa dia. Dan masa tu kau akan terima kejutan yang kedua."

Dengan selamba dirinya masih mampu ketawa kecil meskipun pandangan si jejaka seakan menusuk tajam kearahnya. "apa maksud kau? Stop bermain dengan teka-teki" tangan di silangkan ke dada sambil mata masih tepat merenung si jejaka. " kau akan tahu, dan masanya akan tiba. Aku kena pergi, terima kasih sebab bagi aku melawat kau, walaupun sakit yang aku dapat. Adious"

Belum sempat dirinya mengajukan soalan, si jejaka dengan pantas berlalu. Tangan di genggam erat, menimbulkan garis-garis hijau pada lengan. CZ 75 di genggam erat sebelum meneruskan aksi yang tergendala sebentar tadi.

"Xander" saat dirinya mengacukan senjata pada sasaran, suara Kevin yang menyapa membuatkan dirinya berpaling memandang si jejaka. " we need to go back home" seakan faham dengan renungannya, si jejaka segera menunjukkan sesuatu yang tertera pada screen Pc. "Damn! Siapa yang buat ni?"

" your grandfather" pandangan mata segera bertukar semakin gelap sebelum aura hitam mula terasa seakan sewaktu dirinya menunjukkan sisi gelap yang sekian lama terkubur. "prepare all of the things, dia nak aku balik. So, aku akan tunaikan permintaan dia" selesai memberikan arahan, langkah kaki diorak pantas menuju ke arah lift sebelum diikuti Kevin dan beberapa yang lain.

'im back family'

"sejauh mana kau pergi, kau takkan mampu lari dari kenyataan"

Dear readers
_._

Should i stop?
Or continued this story?
Kalau nak tahu kisah selanjutnya sila la vote❤
Also, i wanna say thank you very much kepada readers yang rajin vote my story every chapter of XM . hueheueheue thanks sayang korang❤ from me Adelle.

Xander's Mine: Queen For HimWhere stories live. Discover now