XM:19

1K 79 2
                                    

Wajah Alesya dan Mel di pandang silih berganti sebelum kepala dianggukkan perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Wajah Alesya dan Mel di pandang silih berganti sebelum kepala dianggukkan perlahan. "are you sure?  Kau nak stay kat sini?  Kau tak nak ikut kitoramg pergi France?! like seroiusly Zyra Walther model international tak nak pergi kota fashion? Aku tak percaya! Unbelievable!" suara Alesya yang nyaring di balas dengan gelengan.

"like seriously Alesya Hawkin?!  Ton suara kau macam nak buat satu apartment ni tahu dia ni tak nak ikut kita" wajah Mel yang tajam memandang Alesya membuatkan dirinya tergelak kecil mendengar pergaduhan mereka berdua. Kepala segera di halakan ke arah Aleysa yang tersengih sambil menutup mulutnya apabila di marahi Melinda.

"aku bukan tak nak join korang, tapi aku ada event untuk aku settlekan dulu, and aku kena jumpa seseorang" usai berkata mata segera menangkap wajah Mel dan Alesya yang berkerut dahi memandang dirinya. Kenangan bersama Jovian kembali terulang sebelum nafas di hela perlahan.

Dirinya seakan tidak tenang apabila memikirkan malam yang akan menjadi sejarah buat pertama kalinya dia bakal bertemu dengan keluarga Jovian. "kau nak jumpa siapa? " suara Mel yang menyapa dirinya membuatkan lamunan tentang pertemuan dirinya bersama Jovian segera terhenti.

"kawan aku" pandangan Mel yang seakan curiga memandang ke arah dirinya hanya di balas dengan senyuman, belum tiba masanya untuk memperkenalkan Jovian kepada mereka berdua. Helaan nafas berat dari Mel hanya di pandang sekilas sebelum tangan yang sibuk menyusun keperluan Alesya di letakkan ke dalam beg beroda yang berada di sisi.

"ok, done!  Aku dah tolong pack barang kau." beg hitam segera di tutup sebelum di alihkan ke bawah. "thanks, tapi kau betul ke tak nak join kitorang ni?" kepala segera di gelengkan perlahan sebagai jawapan kepada Alesya yang masih bercekak pinggang di hadapannya. "aku akan join korang jugak sebab aku ada hal kat situ, tapi lambat sikit dari tarikh korang. so kalau aku sempat settlekan kerja aku, nanti aku call korang"

Mata Alesya yang terbuntang mendengar penjelasan darinya hanya di balas dengan senyuman, sebelum mata di halakan ke arah Mel yang menggelengkan kepala sambil melihat ke arahnya. "oh gosh! Zyra! Aku ingat kau takkan join kitorang. Nasib baik aku tak paksa kau ikut sekali.  Sia-sia je aku tanya dekat kau" wajah  Alesya yang menyampah memandangnya hanya di pandang sekilas.

"tapi kenapa kau tak ikut kitorang sekali je, kalau betul kau ada urusan dekat situ jugak? Aku boleh tolong book ticket untuk kita" usai mendengar bicara dari Mel, kepala segera di gelengkan laju sebagai jawapan. "Er,  sebenarnya aku tunggu 'kawan' aku balik dari outstation dulu, sebab dia tak ada kat sini" kepala segera di garu perlahan apabila perkataan 'kawan' sengaja di tekankan ke arah mereka berdua.

"so, bila kau nak kenalkan 'kawan' kau tu dengan kitorang? " wajah Mel yang tepat memandang ke arah dirinya membuatkan dia segera tertunduk memandang lantai. "aku belum bersedia lagi nak kenalkan dia dengan korang" tanpa memandang ke arah Mel dan Alesya dirinya hanya kekal statik memandang ke bawah sebelum terdengar keluhan si gadis yang berada di hadapan.

Xander's Mine: Queen For HimWhere stories live. Discover now