XM:20

1K 81 5
                                    

Tubuh yang di hiasi dengan busana gaun berwarna royal blue daripada pereka fashion terkenal semakin menyerlahkan lagi warna kulitnya yang putih, busana yang akan menjadi busana terakhir untuk di gayakan kerana dirinya telah menjadi salah seorang m...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Tubuh yang di hiasi dengan busana gaun berwarna royal blue daripada pereka fashion terkenal semakin menyerlahkan lagi warna kulitnya yang putih, busana yang akan menjadi busana terakhir untuk di gayakan kerana dirinya telah menjadi salah seorang modal yang menjadi pilihan untuk menggayakan karya agung pereka fashion terkenal yang berjumpa dengannya beberapa minggu yang lalu.

Solekan nipis yang menghiasi wajahnya membuatkan dirinya tampak lebih menyerlah. "ok done, angel" wajah Khaty yang berada di hadapan di berikan senyuman manis. " I'm pretty sure that all of the men out there will be shock after see you with this beautiful gown and with your angel face" Kata-kata Khaty hanya mampu di balas dengan senyuman sebelum deringan telefon yang berada di sisi membuatkan dirinya segera berdiri untuk menjawab panggilan.

"honey, i dah sampai dengan my mum" usai mendengar bicara dari Jovian membuatkan dirinya semakin gentar untuk bertemu dengan wanita yang menjadi permaisuri buat lelaki yang berada di dalam talian. "i tak dapat nak sambut you dengan your mum sebab i tengah bersiap untuk last performance nanti." mata sedang ralit melihat tetamu yang sedang rancak berbual sebelum mata tertumpu kepada seorang jejaka yang bersuit hitam bersama seorang wanita yang mengenakan busana berjenama disisinya.

"it's okay dear, i faham. Nanti kita jumpa" usai berbicara dengan Jovian panggilan segera di matikan sebelum terdengar namanya di panggil salah seorang krew yang bertugas menguruskan dirinya. Notifications yang tertera nama Mel dipandang sekilas sebelum diiringi dengan deringan telefon yang tertera nama rakannya segera diangkat. "kau dah sampai France ke?" suara Mel yang berada di hujung talian segera di balas dengan anggukan meskipun tahu gadis itu tidak akan melihat tingkah lakunya.

"ye, aku dah sampai. Tapi aku kena settle dulu event ni, lepas tu kita jumpa" bunyi tepukan gemuruh setelah mendengar ucapan dari pengacara membuatkan dirinya segera beralih ke arah satu sudut, mengelakkan diri dari menghalang model-model yang lain menguruskan diri mereka. "great! Aku takut aku tak sempat je nak ambik kau dekat airport, sebab aku dengan Sya ada dekat event ni ikut auntie aku"

Suara dari Khaty yang memanggil dirinya membuatkan dia segera mencari punca suara Khaty, sebelum terpandangkan lambaian tangan dari si gadis. "Mel aku kena letak phone sekarang ni. Khaty dah panggil aku" dengan perlahan dirinya menapak perlahan ke arah Khaty. "ok, auntie aku pun dah panggil dah ni" usai mendengar bicara dari si gadis dirinya segera mematikan talian. "just ready dear, after all of them. It's your time"

Kepala hanya mampu dianggukan perlahan melihat wajah-wajah model yang berada di sekelilingnya sebelum mata tertumpu pada susuk tubuh seorang wanita. "who is that? " pandangan mata seakan statik melihat ke arah wanita yang sibuk berbual dengan salah seorang pereka fashion terkenal. "oh gosh angel! Like seriously you didn't know who is she?" wajah Khaty yang terkejut memandang ke arahnya hanya di balas dengan gelengan.

"she is the most important guest for this night. Madam Evelyn, one of the aristocrat family. Her husband is the most important man in the business world" wajah hanya mampu dianggukan perlahan, jantung seakan berdegup tidak sekata saat terpandangkan wanita yang kian hilang di sebalik tubuh Model yang lain. "Khaty, make sure the angle is ready. After this is your turn angle"

Mata segera di halakan ke arah seorang wanita yang berada di hadapan sebelum kepala dianggukan perlahan. Tubuh segera berdiri di sisi pentas berhadapan dengan pereka bagi busana yang di kenakannya. "ready angle, after Lauren is you" wanita yang sedari tadi menggelarnya 'angle' hanya di balas dengan anggukan. Sejak menjadi model, kesemua mereka yang mengenali dirinya menggelarnya angle kerana kecantikan yang ada pada dirinya.

Usai mendengar pengumuman dari pengacara, tubuh segera naik keatas pentas dan berjalan seiringan dengan wanita yang berada di sisinya bagi menggayakan pakaian tersebut. Mata ralit melihat para tetamu yang terpaku melihat dirinya, sebelum mata terpandangkan susuk tubuh seorang lelaki yang tersenyum manis di hadapannya.

Sebuah meja yang dipenuhi seorang wanita bersama tiga kerusi kosong tidak berpenghuni di perhatikan,bersama Jovian yang ralit melihat dirinya di berikan senyuman. Setelah puas bergaya di hadapan orang ramai dirinya segera turun dari pentas di temani pereka bagi busana yang dikenakannya. "nice performance angle, thanks because being my model for toninght"

Senyuman diberikan kepada wanita yang ralit melihatnya, kagum melihat bidadari yang berada di hadapan mata. Tidak sia-sia menghasilkan sebuah busana yang mampu dipadankan dengan bidadari yang berada di hadapan mata. "most welcome and thanks to you too because give me a chance for toninght" usai berbicara tubuh segera di bawa ke belakang pentas sebelum mata terpandangkan susuk tubuh seorang lelaki yang tersenyum manis sambil menghulurkan sejambak bunga ke arahnya.

"this is for you my angle, you look so beautiful toninght" jambangan bunga beralih tangan sebelum tangan di tarik perlahan keluar dari belakang pentas. " my mum dah tak sabar nak jumpa you. And also auntie i pun ada kat sini" kepala segera di alihkan memandang Jovian, tekejut dengan bicara si jejaka. "tu pun my mum. Ma! " mata segera terpandangkan susuk tubuh dua orang wanita yang membelakangi meraka, sebelum mata beralih ke sisi wanita yang dilihatnya bersama Jovian,terkejut apabila melihat wanita yang dilihatnya di belakang pentas tadi.

Dengan tidak semena jantung segera berdetak hebat apabila terpandangkan wajah wanita yang berada di hadapannya. " Ma, auntie Ev. Jovian nak kenalkan dengan mama dan auntie, my lovely girlfriend, Zyra Walther" usai berkata tubuhnya segera di sapa dengan senyuman dari kedua wanita yang berada di hadapannya. "she is so beautiful my son" kata wanita yang pastinya permaisuri bagi Jovian sevelum di sambut bicara wanita yang berada di sisinya.

"it's true Vanissa, she is like what the other said. The beautiful angle" kepala hanya mampu di tundukkan ke bawah. Dia kenal siapa wanita yang berada di sisi permaisuri Jovian. Evelyn, wanita yang di sebut Khaty dan nama yang pernah diungkapkan Mel kepada dirinya. "wait! I lupa nak introduce you dengan cousin i yang sorang ni. And dia ada bawa kawan dia. Wait, i panggil perempuan tu"

Langkah kaki Jovian yang menuju ke arah dua susuk tubuh wanita yang ralit melihat busana-busana model yang lain membuatkan jantungnya seakan terhenti, dia kenal siapa perempuan yang berdiri membelakanginya. Seakan waktu terhenti apabila melihat wajah si gadis yang geram di tarik si jejaka. "ha! Mana girlfriend kau yang cantik sangat tu! Bagi aku tengok, aku nak tengok cantik ke tidak girlfriend kau tu sampai nak jemput aku dekat Fashion week ni"

Suara si gadis yang kuat sambil cuba melepaskan diri dari Jovian semakin membuatkan dirinya hendak pengsan. Seakan kurang oxigen yang berada di sekelilingnya. "Melinda, Alesya. Aku nak kenalkan dengan korang the most important person dalam diri aku, Zyra Walther. My angle" wajah Mel dan Alesya yang terkejut melihat dirinya membuatkan dirinya turut terpaku seakan patung mannequin.

"saat diri berusaha untuk pergi, permulaaan yang di lupakan mengejar kembali"

Xander's Mine: Queen For HimWhere stories live. Discover now