BAB 42 💛

14.8K 668 8
                                    

Akhirnya, hari yang dinantikan telah pun tiba, hari itu merupakan hari bahagia Tengku Irfansyah dan Putri Qhaisara.

Tok!

Tok!

Tok!

Pintu diketuk dari luar, Putri sedang didandan oleh mak andam itu sangat cantik dan berseri sahaja wajahnya. Selepas mengetuk pintu, Atilia dan Puan Nurhuda masuk kedalam dan mendekati tubuhnya.

"Cantiknya bakal kakak ipar saya ni. Untung tau abang Syah dapat istri macam Putri." puji Atilia sambil tersenyum manis, Puan Nurhuda mengganguk setuju.

"Umi, akak lia, Putri tak nak khawin!" rengeknya kepada mereka berdua, terkejut mereka mendengar apa yang Putri katakan.

"Kenapa cakap begitu nak? Majlis dah nak mula ni Putri, takkan Putri nak batalkan?" ujar Puan Nurhuda dengan perlahan.

"Putri tak nak kawin sebab Abang Is lah, dia tak benarkan pun patung kesayangan Putri ikut sekali. Putri pun nak bawa Kitty tengok Putri khawin dengan pakcik hensem itu." katanya sambil memuncungkan mulutnya.

Atilia dan Puan Nurhuda tergelak mendengar luahan dari Putri, alahai fikir apalah tadi.

"Kalau Putri nak bawa kitty, bawa jelah. Kalau abang Is marah Putri, lia akan pukul dia, i promise girl." kata Atilia sambil menunjukkan jari kelingkingnya.

Putri tersenyum lebar lalu dia pun mengeluarkan jari kelingkingnya.

Mereka bertiga turun ke bawah, ramai tetamu yang hadir pada hari bahagia mereka, Irfan sudah berhadapan dengan imam.

Ramai terpegun melihat kecantikkan Putri sampaikan Raziq dan Daniel memandangnya tidak berkelip.

"FUYOO! LAWA MAHU MAMPUS DOH!" kata Raziq yang hanya didengari oleh dia, Daniel, Iskandar dan Irfan.

"Kalau jadi bini aku lagi elok. Aku kan dahlah kacak, budiman pula tu  bukan macam orang tu." kata Daniel pula sambil tersenyum lebar memandang kearah Putri, Irfan mencerlung mereka tajam, bakal bini aku pun korang nak rembat ke?

"Rilex lah, Syah. Mereka takkan berani punya, kan hati adik aku sudah ada nama kau." sampuk Iskandae lalu mata dikenyitkan. Irfan tersenyum lebar mendengarnya, budak sewel tu suka dekat aku ke?

Imam berdehem, lantas wajahnya diseriuskan. Putri sudah duduk ditempatnya, jantung Irfan berdegup laju, tangan pun sudah berpeluh.

"Tengku Irfansyah bin Tengku Afifah, aku nikahkan dikau dengan Putri Qhaisara Qistina Binti Mahmud dengan mas khawinnya sebanyak 1000 ringgit tunai!"

"Aku terima nikahnya Putri Qhaisara Qistina Binti Mahmud dengan mas khawinnya sebanyak 1000 ringgit tunai!"

Sah!

Sah!

Sah!

Akhirnya  mereka sudah sah menjadi suami isteri, Irfan tersenyum kemenangan dalam hati kerana akhirnya dia sudah berjaya memiliki gadis itu sepenuhnya.

'Finally, you're mine little girl.' desis hatinya.

Irfan berjalan kearah Putri yang sangat cantik, dia menarik tangannya dan menyarungkan cincin.

Putri juga turut melakukan hal yang sama lalu tangan Irfan dicium seperti yang diajar oleh uminya waktu mereka berada dalam bilik.

Irfan menundukkan kepalanya dan mencium dahi isterinya dengan syahdu, dia mendekatkan bibirnya pada telinga Putri yang berlampikkan tudung itu.

"Now, you're mine forever and ever sweetie." bisiknya penuh romantik pada telinga Putri.

Putri terkaku, jantungnya berdegup dengan laju, dia tidak seberapa faham tapi dia pasti ada makna disebalik yang dikatakan oleh Irfan.

Majlis berjalan dengan lancar, Irfan memeluk pinggang isterinya lalu dibawa untuk berjumpa dengan clientnya, dia sedikit pun tidak melepaskan isterinya walau seminit sampaikan Putri naik rimas.

"Em, abang Syah? Putri nak naik atas boleh?" bisiknya kepada suaminya, Irfan tersenyum memandang kearahnya.

"Tak apa, kita naik sama-sama okey? Abang pun dah penat," balas Irfan lalu meminta diri untuk naik keatas bersama isterinya.

Tapi, mereka tidak tahu ada orang yang sedang memerhatikan mereka dari jauh sambil tersenyum sinis.

"Beritahu boss yang dia sudah khawin dengan perempuan tu, kalau ada info yang boss cakap, beritahu aku." kata lelaki tersebut lalu panggilan dimatikan dan dia meninggalkan tempat tersebut.

Daniel dan Raziq hanya tersenyum sinis, mereka tidak bodoh! Kerana mereka tahu pasti ada musuh yang sedang memerhatikan majlis perkhawinan Irfan.

"Stupid bitch!" 

Ujar Daniel, lalu mereka berdua masuk semula ke dalam rumah. Pasti musuh-musuh mereka diluar sana sedang merancangkan sesuatu, sama ada perancangan jahat terhadap Irfan ataupun Putri, jadi mereka harus lebih berwaspada.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now