BAB 14 💛

17.3K 787 5
                                    

Mata dibuka secara perlahan-lahan. Dia memegang bahunya yang terasa sakit, bilik itu dipandang dengan perasaan yang pelik.

Iskandar yang termenung ke luar tingkap terus menoleh kearah adiknya yang sedang memanggilnya.

"Abang Is." panggil Putri dengan perlahan. Tubuh adiknya didekati lalu dia duduk sebelah adiknya dan pipi adiknya dikucup penuh kasihsayang.

"Adik okey ke? Ada sakit dekat mana-mana tak?" tanya Iskandar prihatin kepada adiknya. Putri hanya menggeleng lalu mengukirkan senyuman untuk abangnya.

"Abang tak payahlah risau, little dah okey dah. Cuma bahu little je ni yang sakit sikit," jawab Putri lalu tangan abangnya digenggam erat.

Pintu wad dibuka, Puan Nurhuda dan Encik Mahmud masuk kedalam bilik tersebut.

"Ya Allah adik, Is. Kenapa boleh jadi macam ni nak?" tanya Puan Nurhuda dengan cemas, lalu dia mendekati tubuh anak gadisnya itu. Iskandar hanya mendiamkan diri, takkan dia nak beritahu dekat kedua ibubapanya ada musuh mereka yang menyerang adiknya memang cari nahaslah.

"Umi, janganlah risau dan jangan salahkan abang Is, bukan salah abang Is pun. Tadi ada van putih, mungkin polis kot, mungkin dia nak tembak penjenayah yang terlepas kot tapi terkena pada adik pula." teka Putri kepada uminya. Dia pun sendiri tidak tahu bahawa dirinya sekarang sedang dalam bahaya.

Puan Nurhuda mendengar cerita anaknya itu hanya mengerutkan keningnya. Tapi, selepas itu dia mengangguk sahaja, malas nak banyak soal, yang penting anaknya selamat.

"Em, yelah. Lainkali Putri hati-hati tau, kita tak tahu, mana tahu ada orang jahat nak bunuh Putri." pesan Puan Nurhuda kepadanya. Putri hanya tersenyum dan mengganguk faham sahaja. Walaupun hakikatnya memang ada orang pun nak bunuh dia, mereka je tak tahu.

Iskandar menarik nafas lega kerana tidak banyak disoal oleh uminya. Nasib sahaja adiknya itu pandai cover, walaupun jawapan adiknya begitu naif. Haih adik, takkan ada penyenayah dalam restoran mewah, lepastu boleh pula dia kata polis salah tembak.

Encik Mahmud hanya mendiamkan diri, walaupun banyak soalan yang ingin dia tanya kepada anak lelakinya. Lalu dia pun menegur isterinya untuk berjumpa berjumpa client, mereka kesini pun disebabkan Iskandar menghubungi mereka memberitahu yang Putri dimasukkan ke hospital.

"Huda, biarkan je Putri rehat dulu. Kita kena jumpa client dah ni. Lagipun, Putri tidak teruk kan? Is ada jaga Putri, jangan risaulah." ujar Encik Mahmud kepada isterinya. Puan Nurhuda mengganguk lalu mengucup dahi anaknya sebelum melangkah keluar dari bilik tersebut.

Setelah ibubapa mereka keluar, Iskandar mengambil tempat disebelah adiknya. Direnungnya wajah adiknya, dan itu membuatkan Putri berasa pelik melihat abangnya yang merenungnya sebegitu.

"Kenapa abang pandang little macam tu?" soal Putri kepada abangnya. Abangnya tidak menjawab, sebaliknya dia menyoal adiknya kembali.

"Kenapa adik cakap dekat umi yang polis salah tembak adik?" soal Iskandar kepadanya. Putri tersengih sebelum menjawab soalan abangnya.

"Oh pasal itu ke? Em entahlah, little cuma teka je, little pun tak tahu kenapa orang tembak little, abang tahu ke siapa yang tembak little? " tanya Putri sambil merenung tepat kedalam anak mata abangnya. Iskandar tersenyum sinis, abang dah tahu dik, tinggal tunggu waktu je nak 'main' dengan mereka.

"Em, abang pun tak tahulah dik. Mungkin apa yang adik cakap tu betul, mungkin ada polis salah tembak orang." tipu Iskandar kepada adiknya. Putri hanya mengganguk sahaja, malas mahu banyak soal.

"Mana kawan-kawan abang? " tanya Putri.

"Mereka dah balik, ada 'urusan' yang kena mereka selesaikan, lepasni abang pun kena join sekali dengan mereka juga. So, adik rehatlah, abang nak gerak dulu okey." ujar Iskandar lalu membaringkan tubuh adiknya, selimut ditarik lalu dahi adiknya dikucup, Putri lantas memejamkan matanya.

Iskandar keluar dari bilik tersebut, sebelum dia pergi, sempat dia berpesan kepada anakbuahnya yang menjaga wad adiknya.

"Pastikan korang jaga adik aku betul-betul, kalau ada sesiapa yang mencurigakan terus call aku, kalau aku tahu kamu semua tidak jaga adik aku dengan baik, tahulah nasib kamu." tegas Iskandar berserta wajah yang tegang. Mereka mengganguk faham dengan arahan boss mereka.

Iskandar meninggalkan kawasan hospital tersebut dan kereta ditujui. Pintu bahagian depan dibuka, lalu dia masuk kedalam perut kereta.

Telefon bimbit miliknya berbunyi, laju sahaja dia menjawabnya.

"Hello." kata Iskandar.

"Kau sekarang dekat mana bro? Aku dah tak sabar ni nak main game. "

Teruja Raziq berkata kepadanya, Iskandar tergelak kecil mendengarnya, aku pun tak sabar bro.

"Korang tunggu dalam 20 minit lagi aku sampai." kata Iskandar.

"Okey bro, chau!"

Panggilan dimatikan oleh Raziq, Iskandar mengukirkan senyuman sinis, kereta memecut laju untuk pergi ke markas mereka.

"Korang tunggu bitch, kita main 'game' sama-sama. Korang yang mulakan tapi kami yang tamatkan." gumam Iskandar dengan senyuman sinis.

𝐓𝐇𝐀𝐓 𝐋𝐈𝐓𝐓𝐋𝐄 𝐌𝐀𝐅𝐈𝐀 𝐆𝐈𝐑𝐋 𝐈𝐒 𝐌𝐈𝐍𝐄Where stories live. Discover now