👑FINAL👑

1.7K 118 89
                                    

"Aku suruh kau tutup mata! Bukannya tutup mata! Macam mana aku nak letak eye shadow macam ni?" Aku mengeluh.

"Tapi aku tak selesalah bila bulu bulu berus tu kena kelopak mata aku. Rasa gatal." Aku merungut kecil.

"It's okay. Aku buat slow slow. Cepat tutup mata." Aku dengan pasrah menutup mata aku. Dengan lembut, Jimin meratakan eye shadow itu di permukaan kelopak mataku.

"Aku letak sikit saja. Muka kau memang dah perfect sejak dulu so tak perlu nak gunakan make up yang banyak. Aku pun bukan rajin sangat nak make up kau." Aku menendang sedikit kakinya.

"Eh, jaga elok elok perangai tu. Kotor dress tu nanti." Aku mencebik geram.

Kenepalah ayahada Taeyong setuju nak ambil dia jadi juru make up aku? Mentang mentang Hyomin kata Jimin ni umpama abang aku, terus ayahanda Taeyong setuju.

Jimin ni kalau make up orang, dia punya garang tu, mengalahkan Leez unnie.

"Wah! Sumpah cantik kau hari ni. Terserlah aura pengantin kau hari ni. Aku bangga!" Hyomin memeluk aku dari belakang. Namun itu sekejap saja sebelum tubuhnya ditolak jauh oleh Jimin.

"Kau buta ke yang aku tengah make up dia? Nak peluk, nanti. Bagi aku habis dulu." Kini, dia mencapai blusher yang berwarna pink itu.

"Jimin ah, lama lagi ke kau nak make up aku? Penatlah." Aku berkata dengan suara malasku.

"Sikit je lagi. Tinggal nak letak lip gloss je." Aku mengangguk perlahan. Jimin nenggoleskan sedikit lip gloss pada bibir aku.

"Ha! Kan dah cantik princess kita ni!" Aku menilik diriku di cermin besar yang ada dalam bilik persiapan ini.

"Pandai kau make up Jimin. Tak sia sia aku suggestkan nama kau pada Tuanku Raja Taeyong." Hyomin menepuk sedikit bahu Jimin. Terkembang kembang lubang hidung Jimin di puji begitu.

"Perlu ke aku pakai baju kembang kembang macam ni? Rimaslah." Aku kembali merungut kepada mereka berdua.

" Aku kembali merungut kepada mereka berdua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau nampak cantik lah pakai dress ni. Mesti Taehyung tergoda punya." Aku menolak sedikit bahu Hyomin.

"Kau pakai macam ni, mampu menarik perhatian namja. So, aku takkan rasa pelik kalau Taehyung tergoda teruk dengan kau." Aku memandang tajam ke arah Jimin yang sedang bangga menunjukkan senyuman puas hatinya.

Aku tahulah dia namja tapi perlu ke cakap benda benda macam tu depan aku? Ergh!

"Erm, maaf mengganggu tapi Sora dah siap make up ke? Kami datang nak dandankan rambut Sora pula." Jiu unnie dan Dami unnie datang menjengukkan kepala bersama dengan sebuah beg besar. Mungkin peralatan untuk mendandan rambutku.

"Oh, silakan. Saya dah habis make up kan dia." Mereka mengangguk.

"Aku jumpa kau depan pintu dewan istana."

✨✨✨

"Aigo! My Sora now want to become someone wife." Aku hanya tersengih. Lenganku yang berpaut pada lengan Jimin aku kemaskan sedikit.

Jimin yang akan membawaku ke altar perkahwinan. Walaupun dia hanya seorang kawan, tetapi dia bagaikan keluargaku.

"Be a good wife. No matter what happen, you still my favorite person." Aku menyadarkan kepala di bahunya sekejap. Terharu dengan kata katanya.

"Thanks sebab selalu ada disisi aku sampailah ke hari bahagia aku. Hari ini. Thanks." Jimin mengusap perlahan rambut aku. Net veil yang tersangkut di belakang rambut dia betulkan sedikit. Sama juga dengan mahkota yang ada di atas kepala.

Klak!

Pintu gerbang dewan dibuka. Semua memandang ke arah kami berdua. Aku mula rasa gugup dan berdebar. Gugup dengan pandangan semua orang yang tak lepas memandang aku. Aku mula berdenar tatkala mata aku bertembung dengan mata Taehyung yang segak mengenakan suit perkahwinannya.

 Aku mula  berdenar tatkala mata aku bertembung dengan mata Taehyung yang segak mengenakan suit perkahwinannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kenapa bakal suami aku ni kacak sangat hari ni?

Aku dan Jimin mula berjalan. Semakin dekat aku dengan altar perkahwinan, semakin erat aku memeluk lengan Jimin. Tangan aku diserahkan pada Jungkook. Dengan berhati hati, Jungkook membantuku menaiki altar perkahwinan manakala Jimin sudah beredar ke tepi altar. Tempat di mana keluarga Jeon, Hyomin, Jimin dan rakan rapat aku di istana berdiri.

"Putera Mahkota Kim Taehyung." Ayahanda Taeyong mula memanggil nama Taehyung. Dibelakangnya pula adalah bonda Taeya dan nenda.

"Sudikah kamu menerima Puteri Mahkota Kim Sora sebagai isteri kamu? Berjanji dengan dirinya bahawa kamu akan berada di sisinya tidak kira jua apa keadaan. Meletakkan kepercayaan kamu padanya. Selalu menyayangi dan mencurahkan sepenuhnya kasih sayang kamu padanya. Menghormatinya sebagai seorang isteri dan penyumbang semangat kamu?"

"Ya saya sudi Tuanku."

"Puteri Mahkota Kim Sora." Aku mengangkat muka memandang ayahanda Taeyong.

"Sudikah kamu menerima Puteri Mahkota Kim Taehyung sebagai suami kamu? Berjanji dengan dirinya bahawa kamu akan berada di sisinya tidak kira jua apa keadaan. Meletakkan kepercayaan kamu padanya. Selalu menyayangi dan mencurahkan sepenuhnya kasih sayang kamu padanya. Menghormatinya sebagai suami dan ketua keluarga kamu?" Aku menelan air liur.

"Ya, saya sudi Tuanku."

"Dengan ini. Bersaksikan beta dan semua hadirin yang hadir pada hari bahagia ini, beta mengumumkan kamu sebagai pasangan suami isteri." Setapak ayahanda Taeyong melangkah ke belakang. Pinggang aku langsung dirangkul kemas oleh Taehyung membuatkan aku mengalihkan badan menghadapnya.

"You're beautiful today my sweetheart."

"Kamu berdua boleh berciuman."

Bibir aku disambar lembut olehnya. Ciuman yang hanya beberapa saat itu dileraikan. Dahi aku dicium lama dan disatukan dengan dahinya.

"I love you my crown prince."

"I love you too my lost crown princess. Forever, you are mine."

✨The End✨

✨Dengan ini, Crown Princess melabuhkan tirai✨

❤Terima kasih atas semua comments dan votes yang korang semua sudi berikan pada cerita ini. Thanks a lot from me!❤





🍭Any last comment for this chapter?🍭

[C] CROWN PRINCESS | KIM TAEHYUNGWhere stories live. Discover now