👑43👑

913 86 26
                                    

"Aku time dengar penguman dari kau semalam, terus menggelegak darah aku. Bitch tu nak datang sambung belajar kat Korea buat apa?! Mana namja darah Maldives yang dia dambakan dulu?!" Seokjin merungut geram. Pisau diasah dengan lajunya, melampiaskan geram pada Erika.

Aku pula hanya ketawa melihat mereka semua yang sudah berang dengan berita kedatangan Puteri Mahkota Erika Mori di istana sebentar tadi yang disampaikan oleh Namjoon.

"Hyung. Alang alang tu, kita letakkan racun tikus dalam makanan dia. Aku boleh minta kat pembantu." Hoseok mula mengeluarlan cadangan gila.

"Ha! Boleh sangat la tu! Aku rasa pembantu yang lain pun dengan senang hatinya bagi racun tu kat kita." Seokjin memasukkan kasar sayur sawi itu ke dalam periuk. Aku pula sibuk memasak Damiyeon.

Banyak hidangan utama yang dimasak oleh Hoseok, Seokjin dan aku manakala pembantu chef yang lain sibuk menyiapkan hidangan pencuci mulut dan minuman.

"Entah bala apa lagi yang akan timpa kita. Aku dah tak larat nak hadap perempuan tu. Cukup dulu, bitch tu banyak menyusahkan aku." Namjoon pula bersuara.

"Aku kalau ada dengan dia, dah lama aku tikam dia dengan pisau tumpul biar terseksa dia. Dendam aku dengan bitch tu takkan habis." Marah Yoongi. Mungkin teringat dengan kisah di mana Erika membawanya ke ayahanda Taeyong untuk hukuman.

"Aku lebih kesiankan si Jihyo tu. Dia dah ditugaskan untuk jadi pembantu si bitch tu. Mesti malang gila." Leez unnie menggeleng perlahan. Mungkin membayangkan nasib Jihyo unnie.

"Saya yang tak tahu apa apa pun kena juga." Semua memandang aku.

"Kena apa?"

"Nenda beri alasan yang saya akan bekerja di istana sebagai pembuat manisan selama dua minggu untuk Puteri Mahkota Erika. Jadi saya tak akan ke cafe selama dua minggu. Nenda dah inform semua tu pada majikan saya dan majikan saya approved." Mereka semua menggeleng.

"Kesian kau."

"Sora, kau punya Sura Merah ni okay dah. Tapi kalau makan dengan mi tepung rasanya mesti sedap lagi." Seokjin mula komen Sura Merah yang aku buat untuk hidangan nanti.

"Kalau macam tu saya celurkan mi tepung tu." Aku hidangkan dulu Damiyeon di dalam pinggan bujur.

"Tak apa, biar unnie yang buatkan." Leez unnie menawarkan diri. Aku hanya mengangguk. Sehelai tisu aku ambil dan lap keliling pinggan bujur supaya lebih kemas.

"Ada apa apa yang kami boleh ke?" Namjoon pula menawar.

"Oh ada. Kau ambil parang ni then tetak kepala bitch tu sampai mati." Hoseok menghulurkan parang yang dipegangnya.

"Eh boleh sangat. Bagi sini parang tu. Bukan setakat tetak, aku kerat dia sekali." Baru saja Yoongi nak ambil parang itu, Seokjin terlebih dahulu menampar tangan mereka menggunakan senduk yang dipegang.

"Jangan nak buat kerja gila. Korang nak kena hukuman mati dengan Tuanku Raja Jepun?" Seokjin menyoal tegas. Terus Yoongi dan Hoseok menggeleng laju. Manakala aku dan Leez unnie sudah mengekek ketawa perlahan.

Seokjin kelihatan seperti appa yang sedang memarahi anak anaknya yang nakal.

"Eh sudahlah tu, cepatlah masak."

✨✨✨

"Macam mana dengan Erika Mori kat istana? Dia ada buat apa apa tak?" Aku menggeleng.

"Semalam, Taehyung just ada dalam bilik lepas balik dari universiti."

"Habis tu dia makan?"

"Aku yang hantarkan." Hyomin tersenyum senyum.

"Kau dah sukakan dia ke?"

"Tak."

Jawapan sebenarnya adalah ya. Bukannya tak. Malu aku nak mengaku perkara yang sebenar padanya. Aku takut nanti aku bertepuk sebelah tangan saja.

"Bilalah kau nak buka hati kat dia?" Aku mengangkat bahu. Air yang dibeli aku minum. Bunga di taman ini aku pandang.

"Dia tak perasan kau ke kat istana semalam?" Aku menggeleng lagi.

"Kau pun berkurung juga ke?"

"Aku lepak kat dapur dengan geng istana. Bersembang sampai malam lepastu balik bilik then tidur dengan Leez unnie." Hyomin mengangguk.

"Nanti, kalau kau ada masa, datanglah tidur kat istana. Kita tidur bertiga." Aku mempelawa. Lama tak tidur sekali dengan Hyomin.

Kalau dulu ketika aku tinggal di rumah Hyomin, kami tidur sebilik. Sebelum tidur, mesti kami akan bercerita, menyanyi dan menonton movie di laptop.

Kenangan yang indah buat aku dan Hyomin.

"Tak nak lah. Aku segan." Aku mencebik.

"Kau segan pasal apa? Kau tu dah dianggap sebagai ahli dalam di istana tau. Kau boleh datang istana sesuka hati kau. Apa yang nak disegankan?" Dia hanya diam. Tiba tiba, datang idea untuk aku mengusik Nam Hyomin ini.

"Ke, kau segan sebab ada Jungkook? Pasal tu eh?"

"Woi! Bukan lah!" Aku ketawa besar. Wajahnya sudah bertukar merah.

"Mengaku je lah!" Bahu ku ditampar berkali kali olehnya. Aku masih lagi mentertawakannya.

"Ish! Mana adalah! Aku segan dengan keluarga istana. Bukan dengan dia!"

"Tapi Jungkook tu pun keluarga istana juga. Means that kau memang segan dia dia juga kan?"

"Wey! Tak adalah!"

Continue...

[C] CROWN PRINCESS | KIM TAEHYUNGWhere stories live. Discover now