32. Kuasa minda

248 17 0
                                    

Jantung Robin berdebar dengan kencang saat kakinya melangkah masuk ke dalam gelanggang. Suara sorakan pelajar jelas kedengaran di corong telinga. Seorang perempuan dari bangsa manusia masuk ke dalam gelanggang.

Mereka berdua bertentangan mata. Robin menelan air liurnya. Berasa gugup untuk berlawan sekarang ni. Rasa macam nak pengsan.

'Hah, apa kata aku buat-buat pengsan' bisik Robin.

"Jangan buat pengsan kat sini. Tiada siapa yang akan angkat!" jerit Nayrael dari tempat duduk. Robin pandang tajam ke arah Nayrael.

"Okey, perlawanan bermula sekarang" ujar pengadil.

Si perempuan menuju ke arah Robin dengan membaling petir. Robin elak ke tepi lalu dia mengeluarkan sepucuk pistol kecil berwarna putih. Jari kanannya diletakkan di picu pistol tersebut.

"Tetakan halilintar"

Tangan perempuan itu dilaputi petir dan cahaya kecil. Dia memanah halilintar ke arah Robin. Robin golek ke arah kiri sambil melepaskan beberapa das tembakan. Perempuan itu memanah setiap peluru pistol tersebut.

Perempuan itu menerpa ke arah Robin dengan tetakan halilintar. Robin tergamam seketika sebelum dia lepaskan das tembakan. Peluru pistol tersebut menusuk pada bahu perempuan tersebut.

"Argh" rintih perempuan tersebut. Darah keluar secara perlahan dari bahu kirinya. Perempuan tersebut letakkan tangan kanannya di bahu kirinya.

"Jaga kau. Pedang halilintar"

Halilintar berbentuk pedang muncul di tangan kanan perempuan tersebut. Dia menerpa ke arah Robin sambil mengangkat pedang di udara. Robin menarik picu pistol. Perempuan itu melibas peluru pistol tersebut.

Sring!

Sring!

Perempuan itu mengetap bibirnya. Tangannya lenguh bila hayun pedang ke arah kiri dan kanan untuk memotong peluru pistol. Dia berlari menuju ke arah Robin dengan melibas pedang ke arah rusuk Robin.

Kaki kanan Robin melangkah ke belakang serta tangan kirinya melepaskan das tembakan ke arah perempuan tersebut.

Boom!

Mereka berdua terdorong ke belakang. Pedang halilintar terceracak di atas tanah. Robin menarik picu pistol. Perempuan itu elak dari terkena peluru tersebut.

Robin tutup matanya. Dia mengosongkan minda untuk fokus. Dia gerak ke arah kiri. Panahan petir tersasar memanah Robin. Petir itu terkena pada dinding. Dinding merekah ke dalam. Robin mencelik matanya.

Perempuan itu sudah mengambil pedang halilintar miliknya. Dia mendengus kecil. Matanya mencerlung tajam ke arah Robin.

"Kuasa minda rupanya. Aku akan kalahkan kau"

Perempuan itu menerpa ke arah Robin dengan menetak pedang ke arah Robin.

Boom!

Robin terhempas di atas tanah. Tanah merekah di tempat Robin. Dia memuntahkan sejumlah darah. Perempuan itu angkat pedang ke langit kemudian hunus ke arah dada Robin.

Robin mengelak ke arah kiri. Pedang itu tertusuk di atas tanah. Robin dengan segera berdiri lalu melepaskan beberapa das tembakan. Perempuan itu lompat ke belakang. Satu das pistol terkena pada lengan perempuan itu. Perempuan tersebut terbaring mengiring.

Robin melangkah ke arah perempuan tersebut. Perempuan itu dengan segera berdiri lalu memanah Robin dengan panahan petir.

Boom!

Robin termuntah darah saat belakang badannya terhempas pada dinding. Dia sempat melepaskan beberapa das tembakan sebelum perempuan itu memanah dia dengan petir. Dia berjalan dengan perlahan.

Legend of Teera (C)Where stories live. Discover now