29. Musuh sebenar

285 18 6
                                    

Teera berjalan di koridor sekolah menuju ke arah tandas. Dia sudah masuk sekolah tiga hari yang lalu setelah keluar dari hospital. Suara cikgu mengajar serta pelajar yang berbual jelas kedengaran di sepanjang perjalanan ke tandas.

Teera melangkah keluar dari bawah bangunan. Tandas sedikit jauh dari kelasnya membuat perjalanan lama sedikit. Akhirnya dia sampai di tandas kemudian melepaskan hajat. Setelah selesai, dia kembali menuju ke kelas.

Boom!

Teera terkejut melihat satu sinaran hampir terkena pada dia. Dia tergamam melihat tanah merekah hebat terkena sesuatu. Para pelajar serta guru keluar dari kelas untuk melihat apa yang berlaku.

Tiba-tiba datang beberapa bangsa yang memakai kerudung menyerang para pelajar serta guru. Para pelajar menyerang balas serangan tersebut. Teera melangkah kaki dengan segera.

Satu bom asap dilepaskan. Semuanya berubah menjadi warna putih. Teera tidak nampak apa-apa di sebalik asap putih pekat tersebut. Matanya meliar memandang ke kiri dan ke kanan.

Dia ternampak satu susuk tubuh. Susuk tubuh tersebut mengeluarkan sayap berwarna putih. Susuk tubuh tersebut menuju ke arah Teera dengan melibas pedang. Teera dengan segera ke tepi. Dia dapat Betty yang cuba membunuhnya.

"Ah, maaf Teera. Aku tak perasaan itu kau" pinta Betty.

"Tak apa. Aku nak keluar dari sini"

Betty tersenyum sinis. Dia terbang di udara kemudian angkat pedang menuju ke arah Teera. Teera golek ke belakang. Dia mengerut keningnya yang melihat tingkah laku Betty.

"Kau ni dah kenapa serang aku?"

"Sebab aku ahli kumpulan Tyzer"

"Apa?" terkejut Teera. Dia tidak sangka Betty yang pendiam merupakan ahli kumpulan Tyzer.

"Kalau kau nak tahu, aku yang bunuh ibu kau. Aku racun dia. Haha" gelak Betty.

Teera mengempal penumbuknya "Apa salah ibu aku, Betty? Kenapa kau bunuh dia?"

"Hmm, sebab dia salah satu pengguna elemen yang hilang. Kau ingat aku tak tahu apa kuasa ibu kau. Sekarang aku akan bunuh kau"

Betty terbang menuju ke arah Teera. Teera dengan segera mengeluarkan cakra api. Bilah pedang terkena pada cakra menghasilkan percikan api.

Teera mengundur ke belakang. Dia baling dua cakra api ke arah Betty. Betty melibas cakra tersebut dengan pedang.

"Bebola api" Teera tukar cakra kepada bebola api.

Bebola api menuju ke arah Betty. Betty elak dari terkena bebola tersebut. Namun nasibnya, api tersebut terkena pada sayapnya.

"Berani kau bakar sayap aku. Aku akan bunuh kau!" Betty memberi amaran. Dia gerakan sayapnya ke depan dan ke belakang untuk memadam api di sayapnya. Teera tak dapat serang si Betty tersebut.

"Ambil ni. Tetakan pedang" Betty ambil kesempatan menyerang Teera dengan pedang samurai. Bila masa dia tukar pedang, tak tahulah.

"Cakra api"

Sring!

Pedang dan cakra membalas serangan. Betty melibas pedang ke arah tengkuk Teera kemudian Teera tunduk untuk elak serangan tersebut.
Betty menetap bibirnya. Dia rasakan dirinya diperlekeh oleh Teera. Dia ambil kesempatan menendang perut Teera.

Teera mengundur ke belakang. Perutnya senak ditendang Betty. Darah keluar dari mulutnya. Betty menuju ke arah Teera kemudian menumbuk pipi Teera. Teera terjatuh di atas lantai.

"Heh, lemah juga kau ni" ejek Betty.

"Kau pasti?" Teera berdiri. Matanya memandang tajam ke arah Betty.

Legend of Teera (C)Where stories live. Discover now