Bab 31🚫

412 14 0
                                    

"Are you sure this is the location? " soal Que. Naim mengangguk. "Betul la ni. Tengok ni." Naim menunjukkan ipadnya.

"Gaung kot." ujar Que. Mereka sekarang berada di lokasi terakhir kereta Edlan. Ia cuma jalan highway biasa dan gaung berada di kiri dan kanan jalan.

"Takkanlah......" ayat Naim tergantung di situ. Tidak sanggup untuk menzahirkan apa yang berada di fikirannya sekarang.

Que pergi ke keretanya dan membuka boot belakang. Satu pistol Dessert Eagle di capai dan disisip di pinggangnya. Dia turut mencapai segulung tali yang memang dia selalu simpan.

"Kau nak pergi mana?" soal Naim.

"Turun bawah."

"Kau gila ke apa? Dah la gelap ni, tak tahu apa benda ada kat bawah tu.."

"Habis tu kau nak aku duduk sini and do nothing?! Kalau Arianna tanya, apa kau nak jawab dengan dia?! " jerit Que. Naim terkejut. Pertama kali dia dengar Que menjerit macam tu.

"Sorry. Aku tak berniat nak marah kau. Sekarang ni aku nak kau duduk sini. Biar aku je yang turun. Nanti apa-apa aku roger kau." Que mengambil tali tadi dan mengikatnya di penghadang jalan dan mula turun ke bawah.

Que membuka lampu di telefonnya dan mula mencari kereta Edlan. Setelah beberapa minit berjalan, akhirnya Que melihat kelibat kereta Edlan yang kemik dan calar itu. Dengan segera Que berlari ke arah kereta tersebut.

Que memeriksa kereta tersebut dan tiada langsung kelibat Edlan di dalam kereta tersebut. Kemudian dia terpandang telefon Edlan yang berada di alas kaki di bahagian penumpang dan mengambilnya. Dia juga mengambil beberapa keping gambar situasi itu.

Naim menunggu Que dengan sabar di tepi keretanya. Seketika kemudian dia melihat Que yang sudah naik ke atas."Macam mana? Jumpa?" soal Naim. Que menggeleng.

"Tapi aku jumpa ni." Que menunjukkan telefon bimbit Edlan yang berada di tangannya. "Que, sumpah aku rasa tak best sekarang" ujar Naim kerisauan. First time Edlan main hilang macam ni je.

"Jom balik villa. Call Veron, Noah, Danny dan Joey . Suruh diorang berkumpul dekat villa sekarang." arah Que. Naim mengangguk.

|Time Skip|

"Ada apa kau call kitaorang pagi-pagi buta macam ni?" marah Joey kepada Naim dan Que yang baru sampai ke villa. Terbantut lenanya yang sedang diulit mimpi indah...

"Arianna mana?"soal Que.

"Kat atas kot. jawab Danny.

"Okay. To keep it simple, sekarang ni Edlan hilang. Kitorang dah track last location dia, and aku dengan Que baru balik dari sana. Kereta dia ada tapi Edlan takde. Phone dia pun tertinggal kat situ." ujar Naim.

"Edlan hilang? Kau ni biar betul?"

"Takkan la aku nak main-main dengan hal macam ni tapi jangan sampai Arianna tahu pasal benda ni." ujar Que memberi amaran.

"Suami dia hilang kot. Takkan tak nak bagitahu dia. Dia berhak tahu pasal hal ni.." ujar Veron pula. Sedang sibuk mereka berbincang, tanpa mereka sedar, Arianna yang baru turun dari tingkat atas terdengar perbualan mereka.

"Ed-Edlan hilang?" ujar Arianna. Mereka berpaling ke arah Arianna dengan wajah yang terkejut. Arianna terduduk di atas tangga itu. Que bergerak menghampiri Arianna.

"Que, what happen?" soal Arianna. Que hanya diam.

"Que, apa jadi dengan Edlan?" jerit Arianna sambil menangis. Que segera memeluk Arianna dan cuba menenangkannya. Semua terkejut dengan perlakuan Que. Biar betul mamat ni?! Tidak semena-mena Arianna pengsan tidak sedarkan diri."Arianna? Quick, bring her to the hospital." ujar Que.

[C] RuffianWhere stories live. Discover now