Bab 3🚫

567 20 0
                                    

Edlan mendongakkan matanya dari iPad miliknya ketika merasakan kereta yang dinaiki berhenti perlahan. Dia yang dalam perjalanan pulang ke mansionnya menujukkan riak wajah hairan. Que yang berada disebelah dia juga turut hairan.

"Kenapa tetiba berhenti ni?" soal Edlan kepada pemandunya dengan nada yang dingin. Suasana itu menjengkelkan dia, dah la badan penat baru habis meeting. Dengan client dia buat hal tadi, haish nasib je dia fikir, dia sekarang berada di negara orang...

"Ada perempuan, Tuan Edlan. Dia terbaring dekat tengah jalan, macam tak bergerak, kejap saya pergi tengok, Tuan" jawab pemandunya. Edlan mengangguk kecil.

Que juga ikut turun dari kereta ke arah wanita itu. Seketika kemudian, Que berjalan ke arah tingkap sebelah Edlan dan mengetuk perlahan. Cermin diturunkan."Apa?" soal Edlan.

"She's still alive but she lost too much blood. Macam mana? Nak tinggalkan dia dekat sini jugak ke?"ujar Que selepas memeriksa nadi wanita itu sebentar tadi. Que merupakan orang kanan dan juga merupakan doktor peribadi Edlan.

"Bawa dia balik mansion."ujar Edlan sebelum cermin kereta dinaikkan semula. Malas nak berfikir buat masa sekarang.Badan dia terlalu letih. Hanya katil yang bermain dia fikiran dia sekarang. Pemandu dan Que yang mendengar arahan tersebut terus mengangkat wanita itu dan dibawa ke kereta.

Sebaik tiba di mansion itu, Que terus mengarahkan beberapa orang pekerja Edlan untuk membawa wanita itu ke mini OR (Operation Room). Mereka hanya menurut tanpa banyak soal. Edlan menuju ke biliknya untuk bersihkan diri. Dia sudah percaya 100% kepada Que untuk melakukan apa yang patut.

Setelah membersihkan diri, Edlan menuju ke mini OR untuk melihat apa yang terjadi. "How is the girl?" Soal Edlan melangkah masuk ke bilik itu dan melihat Que yang sedang bertungkus lumus untuk menyelamatkan wanita itu.

"Not good. She is losing too much blood and we don't have any spare blood in here. If it keeps going like this, she might not make it." ujar Que. Peluh memenuhi di dahinya.

"Blood type?"

"O+"

"Amik darah aku." Que terkejut. Dia tahu Edlan juga darah jenis O+, tapi dia terkejut mendengar Edlan offer darah dia sendiri. Rare. Tanpa banyak soal, Que hanya angguk dan memulakan prosedur yang diperlukan. Yang ada di fikiran dia sekarang adalah nyawa wanita itu.

Edlan Iskandar merupakan salah seorang jutawan muda yang berjaya. Dia mempunyai syarikat perlancongan di banyak negara luar di bawah syarikat utama yang diuruskannya; Amethyst Corporations. Edlan tinggal di Malaysia dan dia ke Sepanyol untuk menguruskan businessnya. Tapi di sebalik kejayaan itu, Edlan juga mempunyai satu identiti lain di dunia gelap. Identiti yang tidak boleh diketahui umum. Black Pawn.

5 Hari Kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

5 Hari Kemudian...

"Perempuan tu tak sedarkan diri lagi ke?" soal Edlan kepada Que yang sedang mencuci luka di tubuh wanita itu.

"Belum, Ed. Tapi ada something about that girl yang aku tertanya-tanya."ujar Que.

"Apa dia?"

"Sepanjang aku rawat dia, aku jumpa banyak parut kesan tembakan dan parut calar yang lama. Masa kita jumpa dia tempoh hari, dia ada satu gunshot wound yang masih baru di dada kanan dia. Dress dia pakai masa tu pun kotor dan dipenuhi darah. I believe she just not any ordinary woman." jelas Que. Edlan mengangguk tanda setuju. Dia pun ada perasan juga akan hal itu.

"So macam mana? Kau nak buat apa? Esok kita dah nak balik Malaysia. "Soal Que. Edlan berdiam seketika . Dia merenung wajah wanita yang sedang tidur itu sebelum menjawab.

"Bring her with us."

"Are you sure? Kalau family dia cari? Ni dah boleh jadi kes penculikkan antarabangsa tau!"

"I don't think she has a family. Its already been five days but nobody looking for her. Plus, baru culik, hal kecik ja, bukan bunuh dia pun" ujar Edlan selamba. Que hanya menjeling. Eh dia ni , aku cakap betul-betul, dia main-main pulak!

Edlan bangun dan melangkah turun ke bawah menuju ke dapur. Kelihatan seorang wanita yang sudah berumur sedang menghidang sarapan pagi.

"Jemput makan,Tuan" Ujar wanita itu dengan sedikit slang. Spanish cakap melayu, gitulah bunyinya. Edlan terus duduk dan menikmati sarapan ."Esok bibik siapkan perempuan yang dekat atas tu. Dia akan ikut saya dan Que balik Malaysia." Ujar Edlan. Wanita itu hanya mengangguk sebelum berlalu meneruskan kerjanya. Selama wanita misteri itu ada disini, dialah yang bertanggungjawab membersihkan tubuh wanita itu dan menukar pakaian baru.

Di Mansion Saestry itu hanya ada Edlan, Que, bibik, tukang kebun dan pemandu Edlan. Memandangkan Edlan hanya datang ke Sepanyol atas urusan kerja , jadi tak ramai yang tinggal di situ.


In Malaysia...

Kapal terbang persendirian milik Edlan telah selamat mendarat di lapangan terbanng Malaysia. Edlan melirik sekilas ke arah wanita yang terbaring di belakangnya. Masih belum sedarkan diri.

"Selamat pulang, boss."ujar anak-anak buahnya ketika dia melangkah turun dari pesawat.

"Bawa perempuan tu balik villa dulu. Nanti aku balik. " arah Edlan sebelum mengambil kunci kereta dari anak buahnya. Mereka hanya mengangguk faham mendengar arahan Edlan. Edlan menaiki kereta dan terus keluar dari kawasan itu.

[C] RuffianWhere stories live. Discover now