Misi Ejen dan Superheroes

600 31 11
                                    

Gopal terduduk apabila dia melihat nombor kedudukan dia untuk latihan simulasi di akademi MATA. Mulut dia ternganga sedikit dan lalu dia sedar, diri dia bukanlah begitu hebat seperti kawan-kawan baru dia

"Gopal.." Lynna pegang bahu Gopal sedikit "Janganlah sedih. Kamu boleh berusaha lagi untuk tingkatkan prestasi kamu. Semuanya bermula dari bawah, dan kita tidak seharusnya berputus asa. Kita harus berusaha supaya prestasi kita sama hebat seperti yang lain"

"Hmm.. terima kasih kak Lynna tapi itulah, saya ni nama aje superhero tapi takdelah sehebat Boboiboy. Saya boleh dikatakan pengecut tapi sentiasa setia bersama dengan Boboiboy. Tak kisahlah diri dia atau saya dalam bahaya ke, saya tetap dengan dia!"

"Itu sifat yang bagus" puji Lynna "Jangan sesekali abaikan kawan kita apabila dia memerlukan kita dan jangan pula, bila dia senang, kita dekat dengan dia tapi bila dia dalam kesusahan, kita lari jauh-jauh. Itu bukan sahabat sejati namanya"

"Wah, bagus betul nasihat kak Lynna!" Moon kagum dengan sifat Lynna

"Janganlah risaulah Gopal. Aku pasti akan tolong sama luu"

"Terima kasih Ying tapi aku cemburu tengok kedudukan kau.. dalam top 5 gitu" menangis Gopal sambil terduduk di dalam bilik latihan simulasi "Tapi aku akan tetap berusaha untuk mencapai tahap yang aku mampu"

"Kita orang pun boleh bantu kau juga" kata Khai

"Tapi kan.." Gopal garu-garu kepala dia sambil tersenyum kelat "KENAPA PICU BOLEH DAPAT KEDUDUKAN NOMBOR SATU! PADAHAL DIA TU CUMA ALIEN COMEL SAHAJA!"

Rudy masih tidak berpuas hati dengan itu. Sepanjang latihan simulasi itu dijalankan, sedikit pun tidak berikan senyuman. Mata dia hanya melihat makhluk hijau itu dengan lidahnya terjulur keluar. Hati Rudy membara dengan api kemarahan. Dia mula terbayangkan dia sedang memijak alien hijau itu

"Hehehe.. Picu Picu.. boleh pulak dia sertai simulasi ini" Letak mengusap kepala Picu dengan ibu jarinya. Pada ketika itu Picu sedang berdiri di tapak tangan Iman "Tapi bagus juga dia join, bolehlah dia berikan semangat baru kepada kamu semua untuk berlatih dan berusaha! Walaupun badan dia kecil tetapi dia boleh mengambil intel tersebut di dalam masa yang singkat. Jangan sesekali memandang rendah dengan orang yang lebih kecil daripada kita kerana kita sendiri tidak tahu apakah kekuatan dia"

"Hmm.. dia pergi telan semua robot yang ada dekat situ" kata Gopal

"Syabas semua kerana dapat jalankan simulasi ini dengan baik" Mereka semua semua tersenyum bangga kecuali Rudy dan Gopal. Lalu Lynna berkata lagi "Mungkin ini kali terakhir saya dapat mengajar kamu semua. Jikalau saya diberikan peluang lagi, saya akan datang ke sini untuk mengajar kamu semua"

"Alaa.. kak Lynna jadilah ejen kami!"

"Tapi kak Lynna ada kerja lain. Dia juga ada misi berlainan daripada kita semua" jelas Iman kepada Moon "Saya gembira dapat berkenalan dengan kak Lynna. Kami harap, kami dapat berjumpa lagi di masa yang akan datang"

"Akak pun harap begitu juga" kata Lynna

"Macam tak best aje bila kak Lynna takde" Jet rasa sedih sedikit "Tapi apa-apa pun, terima kasih kerana mengajar kami di sini"

"Saya pun nak ucapkan terima kasih juga!" kata Moon dengan senyuman dia bagaikan bintang bercahaya "Nanti datang lagi yea, kak Lynna"

"Gopal pun datang lagi ke sini. Aku suka dengan kuasa kau. Boleh dapat makanan"

"Hahaha.. jangan risau, aku boleh datang ke sini lagi tapi.." Gopal tersengih sedikit "Kena minta izin dululah"

"Tapi korang semua kenalah datang ke Pulau Rintis maaa... boleh kita main dekat tepi pantai"

Aku Abang, Kau Adik (Season 4)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang