Dimensi

1.2K 71 54
                                    

Gambar, kotak muzik, bunga segar, video-video lama, teddy bear dan juga kapal terbang mainan, semuanya tersusun di sebuah sudut yang khas untuk ibu bapa Fang dan Kaizo. Setiap objek yang ada di situ mempunyai sentimental yang tersendiri, contohnya kapal terbang mainan milik adik beradik alien itu. Ianya dibeli oleh ayah mereka untuk anak-anak mereka berkongsi mainan itu bersama. Video-video lama itu pula, semuanya dirakam oleh ayah mereka sendiri. Ada yang membuatkan Fang menangis seorang diri di dalam bilik sambil melihat video-video lama itu. Bunga segar itu pula, hanyalah hiasan sahaja. Fang yang letak di situ untuk menceriakan keadaan. Cincin, gelang dan loket berbentuk hati, Fang meminta abang dia simpan barang kemas itu ditempat yang selamat. Idoli, Faye dan kucing-kucing peliharaan mereka, tidak berani menyentuh barang-barang itu kerana ianya terlalu istimewa buat Fang dan Kaizo. Dalam sekelip mata sahaja, kesemuanya musnah akibat diserang oleh seseorang

"BERANI KAU MUSNAHKAN RUMAH AKU!"

"HAHAHA! Kenapa? Kau sedih aku musnahkan rumah kebahagian kau?" Lelaki itu ketawa besar sambil terapung di tengah udara "Aku akan musnahkan satu per satu, orang yang kau sayang, termasuklah rumah kau tu sekali"

Kaizo menggenggam kedua belah tangannya. Mata dia terpandang tubuh badan Lynna terdampar di luar kawasan halaman rumahnya. Gadis itu telah diserang oleh lelaki tadi ketika dia cuba melindungi rumah Fang dan Kaizo. Lelaki itu adalah bekas anggota TAPOPS. Dia hampir dilantik untuk menjadi seorang kapten tetapi akhirnya, perlantikan dia telah dibatalkan dan diberikan kepada orang lain iaitu Kaizo. Semenjak dari kejadian itu, lelaki asing itu terus berhenti menjadi anggota TAPOPS. Dia membawa dirinya pergi ke tempat lain dan mula merancangkan sesuatu untuk membalas dendam terhadap Kaizo

"Kau... kau memang tidak dapat dimaafkan" bisik Kaizo dengan air matanya mengalir "Kau... KAU AKAN TERIMA BALASANNYA!"

"Aku?" Lelaki itu terus berikan gelakan dia kepada Kaizo "HAHAHAHAHA! SEPATUTNYA KAU PATUT TERIMA BALASAN ITU! SEPATUTNYA AKU MENJADI SEORANG KAPTEN TAPI... KAU YANG DAPAT!"

"ITU KISAH LAMA! KENAPA KAU PERLU BERDENDAM DENGAN AKU SEBAB ITU PULA!"

"Sebab... kau selalu dipuji oleh Komander Kokoci. Kau selalu berada di atas dan aku selalu menjadi orang kedua. Selepas aku dapat tahu aku bakal dilantik menjadi kapten, aku gembira tapi.. kegembiraan aku hanya sementara sahaja" Lelaki itu tuding jarinya ke arah Kaizo "KAU MUSNAH IMPIAN AKU UNTUK MENJADI SEORANG KAPTEN! KAU RAMPAS PERLANTIKAN ITU DARI AKU!"

"KAU SILAP! BUKAN ITU YANG AKU MAHUKAN.. cuma aku tidak sangka aku dapat dipilih menjadi seorang kapten" kata Kaizo "Aku tidak tahu apa yang berlaku sewaktu itu!"

"DIAM!" Lelaki yang berambut keriting itu, dia mula halakan senjata pedangnya ke arah Kaizo "Aku akan hancurkan apa yang kau sayangi selama ini. Aku mahu melihat diri kau menderita sebelum aku hapuskan kau"

"Baiklah" Kaizo keluarkan pedang tenaganya "Aku tidak akan benarkan kau musnahkan kehidupan aku. Kau sendiri akan terima akibatnya"

Lelaki yang bernama Victor itu, terus terbang ke arah Kaizo dengan kelajuan yang amat pantas sekali. Pedang mereka berdua bertembung di situ. Kaizo menggunakan kuasa tolakan tenaga dia untuk menolak Victor. Kuasa dia berjaya menolak Victor sehingga ke tembok pagar rumahnya. Tubuh badan Victor terdampar di dalam debu-debu tembok pagar yang sudah hancur sedikit. Lalu dia bergerak sedikit demi sedikit. Kali ini, dia keluarkan sebuah bola besi. Dia akan gunakan kuasa bola itu untuk tambahkan seksaan di hati Kaizo

"Kau tak kan terlepas" kata Kaizo di sebalik debu-debu itu "Aku akan masukkan kau ke dalam penjara TAPOPS"

"Cubalah halang aku dulu" Victor bangun dari situ dan lalu dia melompat keluar dari debu-debu tadi "TAPI SEBELUM ITU..." Dia melemparkan bola besi itu ke arah Lynna "TERIMALAH HADIAH DARIPADA AKU DULU! HAHAHAHA!"

Aku Abang, Kau Adik (Season 4)Where stories live. Discover now