Cabaran Rizu

977 60 6
                                    

"OHHH ABANG!"

Kaizo terus tutup kepala dia dengan bantal. Dia merungut di dalam hatinya kerana adik dia sudah mula buat kacau di dalam bilik tidurnya. Fang tersenyum lebar sambil melihat abang dia sedang baring di atas katil dengan kepalanya sudah ditutup oleh sebuah bantal

"ABANG! BANGUNLAH!" Jerit Fang sambil tarik selimut abangnya "Bangunlah! Kata nak pergi sekolah Rizu untuk temankan dia dekat sekolah"

"1 minit lagi abang akan bangun" kata Kaizo di sebalik bantal itu

"Adik akan tunggu dekat sini selama 1 minit, kalau abang tak bangun juga.. adik akan ganggu abang! ADIK TAK KISAH-" Kepala Fang terkena sebuah bantal milik Kaizo "Akhirnya, abang bangun juga sebab tak tahan dengan perangai adik yang pelik ni"

"Kau pun nak ikut perangai si pelik tu ke?"

"Mana ada.. adik cuma buat begitu bila abang jadi pemalas aje"

"BILA MASA AKU JADI PEMALAS!" Jerit Kaizo sambil bangun dari katilnya. Rambut dia kelihatan kusut-masai. Fang tergelak kecil di situ "Kenapa kau ketawakan aku?"

"Takde apa wahai abang ku yang terlebih macho.. HAHAHAHAAA!"

"PEDANG TENAGA!"

Fang melompat kebelakang untuk menggelakkan dirinya terkena pedang tenaga abangnya. Fang mula hendak mengamuk kerana tindakan abang dia yang suka menyerang dia secara mengejutkan. Hati dia mula panas tetapi dia tenangkan dirinya dengan memikirkan tentang donut lobak merah

"Abang ni, memang suka sangat nak serang adik sesuka hati tapi selamatlah adik tak serang abang balik"

"Kalau kau serang balik, ingat abang tak reti nak mempertahankan diri ke" kata Kaizo sambil mengemas katilnya "Kau tu.. apasal suruh aku yang pergi temankan Rizu dekat sekolah. Bukan ke kau tu abang terbaik, abang mithali buat dia"

"Sebab kerja sekolah adik tak siap lagi" kata Fang dengan nada malas dia "Jangan nak salahkan adik, ini semua salah abang! Malam semalam abang pergi bagi adik latihan tempur. Penat adik berlari sekitar taman Pulau Rintis. Jadi abang yang kena temankan dia"

"Hmm.. yelah yelah" balas Kaizo

"Petang nanti siapa pulak yang akan jaga dia?"

"Kak Lynna yang akan jaga dia nanti" balas Kaizo lagi "Kau jangan nak perasan dapat ponteng sekolah pulak. Biar kak Lynna sahaja yang jaga dia"

"Baiklah abang ku"

"Kau kata semalam, nanti kau ada sediakan bekal untuk si Rizu. Kau sudah buat ke?"

"Sudah" jawab Fang "Adik buat nasi goreng aje, sebab terasa malas sedikit nak masak hari ni.. hehehe"

"Bila masa kau jadi pemalas ni?" tanya Kaizo sambil perhatikan adiknya "Kau sudah terkena penyakit malas ke?"

"Bukan malas tapi penat sebab latihan tempur abang semalam" Fang menguap besar di situ

Kaizo rasa kasihan dengan adiknya yang kelihatan penat itu. Riak wajah adiknya memang nampak lesu tetapi semangat dia tetap ada. Kaizo terfikir, boleh ke adik dia buat kerja sekolah dalam keadaan penat begini? Nanti tertidur pula atas meja belajar atau dia suruh cikgu lain berikan masa lagi untuk adiknya siapkan kerja sekolah. Tapi itu tidak adil pula nanti, fikir Kaizo. Ataupun dia yang buatkan kerja sekolah adiknya. Itu pun kira tidak adil dan tidak jujur, fikir Kaizo lagi

"Adik pergi siapkan kerja sekolah" Fang beredar keluar dari bilik abangnya "Malam nanti, kalau sempat, adik buat makanan sedap-sedap untuk abang yea"

"Hmm.. yelah" balas Kaizo

Setelah Fang keluar dari bilik abangnya, dia terus masuk ke biliknya sendiri. Kaizo pula, dia sudah mencapai tuala mandinya untuk bersihkan badannya. Dia terus masuk ke dalam bilik mandi. Fang sudah keluarkan kerja-kerja sekolah yang dia perlu siapkan pada pagi itu. Mata dia kuyu sahaja. Di atas meja belajarnya, sudah tersedianya secawan kopi. Lalu Fang terbayangkan abang dia minum kopi. Entah apa abang dia akan lakukan nanti. Dia sendiri tidak boleh bayangkan. Apa yang pasti, tenaga Kaizo akan menjadi berkali-kali ganda daripada yang biasa dan juga terlebih sadisnya

Aku Abang, Kau Adik (Season 4)Where stories live. Discover now