Last Chapter

1.1K 53 38
                                    

Kelihatan lima orang remaja sedang duduk di dalam sebuah kedai sambil menikmati ice cream masing-masing. Kelima para sahabat itu ingin menyegarkan badan masing-masing kerana cuaca yang panas terik pada hari itu. Gopal memesan sebuah ice cream sundae yang besar, manakala kawan-kawan dia yang lain, hanya satu scoop sahaja ice cream mereka

"Wei Gopal, boleh ke kau habiskan ice cream kau tu?"

"Mestilah boleh" jawab Gopal kepada Fang

"Biarkanlah dia, asalkan kawan kita ni bahagia"

"Aku memang bahagia pun Boboiboy!" Gopal menyuap dirinya sedang sesudu ice cream "SEDAPNYA!"

"Lepas ni kita nak pergi ke mana pula?"

"Entahlah Boboiboy" kata Fang sambil bermain dengan sudu ice creamnya "Aku mana ada rancangan apa-apa hari ni. Abang aku pun tak ajak kita orang ke kapal angkasa dia tu"

"Dia ajak kak Lynna?" soal Ying

"Tak" balas Fang "Dia cakap, hari ni kak Lynna sibuk" Tiba-tiba mata dia terpandang seseorang sedang berlari laju menuju ke arah kedai ice cream itu "Wei Boboiboy, nampaknya bakal buah hati kau datang ke sini"

"ERK!"

Boboiboy dengan pantasnya, dia lari keluar dari pintu belakang kedai itu. Beberapa minit kemudian, Lily sudah pun munculkan diri di dalam kedai itu sambil menjerit nama Boboiboy

"BBB-CHAN! LILY SUDAH KEMBALI!" Lily melihat Boboiboy tiada bersama mereka "MA-MANA BBB-CHAN?"

"Dia dah lari" kata Fang

"ALA! Kenapa dia lari" Lily terus duduk di sebelah Yaya dengan muka sedih "Baru nak ajak BBB-CHAN jadi boyfriend Lily.. hehehe.. ala, macam landak dan Bella hari tu. Berlakon macam loving-loving couple" Lalu dia melihat wajah Fang "MIAHAHAHAHAHA! Landak jadi loving boyfriend? Miahahahahaha! Tak masuk akal betul"

"Hahaha... itu lakonan sahaja ok"

"Baiklah landak" Lily terus berikan tabik hormat kepada Fang "Hmm.. patut ke Lily pergi cari BBB-CHAN atau habiskan ice cream dia yang super duper sedap ni?"

"Bagi akulah kan" Fang mula tersenyum sinis "Baik kau pergi cari BBB-CHAN kau tu. Lepas dah jumpa tu, jangan bagi dia lari"

"WUUUU! Idea yang bagus tu!" Mata Lily terus bersinar-sinar "Tapi sebelum tu.. ABANG ICE CREAM, BAGI SAYA ICE CREAM SUNDAE SATU!"

Fang tepuk dahinya sendiri. Yaya dan Ying hanya mampu gelengkan kepala sahaja dan Gopal pula, dia bagi thumbs-up kepada Lily sebagai tanda bagus. Abang penjaga kedai dan juga penjual ice cream itu, angguk sahaja kepala dan terus sediakan ice cream yang dipesan oleh Lily tadi. Boboiboy mengintai sedikit dari luar tingkap kedai, ternyata Lily masih ada di situ tetapi sang gadis itu tidak perasan dengan kehadirannya. Dia terlalu sibuk bergurau senda dengan kawan-kawannya

"Wei Lily, macam mana kau tahu Boboiboy ada dekat sini?"

"Sebab Pizu-chan beritahu my BBB-CHAN ada dekat sini" Lily terus tersenyum lebar "Landak nak marah dia ke?"

"Tak" balas Fang

"Landak jangan marah dia. Kalau tidak nanti Pizu-chan akan merajuk 10 hari 10 malam"

"Hehehe.. rasanya Rizu tak kan merajuk 10 hari 10 malam" tergelak Yaya

"Tahu takpe, Yaya" Fang mula bermuka masam "Wei Lily, bukan ke kau sepatutnya ada dengan Faye dan Bella?"

"Memang Lily ada dengan dia orang tadi" Pekerja kedai itu hidangkan ice cream sundae di hadapan Lily "WEEEE! TERIMA KASIH ABANG ICE CREAM!" Pekerja itu tersenyum sahaja dan lalu Lily sambung bercerita "Tadi Lily terserempak dengan Pizu-chan dekat taman permainan. Dia dengan kawan-kawan sekolah dia. Lepas tu dia beritahu yang BBB-CHAN ada dekat sini! Tapi.. tapi BBB-CHAN LARI PULA!"

Aku Abang, Kau Adik (Season 4)Where stories live. Discover now