BMAP BAB 16

6K 267 18
                                    

BMAP BAB 16

"AMBER kau dapat berapa?" Soal Durani apabila Amber dari tadi tersengih bagai kera mendapat bunga.

Berbagai-bagai reaction yang mereka lihat. Ada yang sedih sampai menangis dan ada yang gembira tidak terkata. Ada yang gembira terlebih sampai menari tengah-tengah dewan.

"Aku lulus semua subjek!" Jerit Amber teruja sangat gamaknya. "Serius? Semuanya A++!" Ilyana hampir pengsan apabila melihat keputusan kawannya.

"Kita bertiga lulus kesemuanya!" Kata Durani teruja. "Betul, aku tak sabar nak tunjuk pada bonda!" Kata Amber sambil senyumannya tidak lekang.

Boom!

Kesemua pelajar dan keluarga mereka menjerit ketakutan. "Amber, I think I know who." Kata Durani.

Amber menutup mata. "Dia betul-betul buat aku nak mengamuk. Mari kita tukar." Kata Amber. "Amber, Dark Devil Boys macam mana?!" Soal Durani sambil memegang tangan Amber.

Amber memandang muka Durani yang sudah dibasahi air mata. "We don't have a choice." Kata Amber kesal. Durani mengesat air mata.

"Ini untuk keselamatan mereka. Nak atau tidak, kita kena hadapi. Kita kena bocorkan rahsia kita. Sampai bila lagi kita nak duduk diam?! Nyawa orang yang tidak bersalah dalam bahaya!" Jerit Amber geram

Durani dan Ilyana mengangguk patuh. Wajah mereka ketat. "We have to do this!" Pistol dikeluarkan lalu baju ditukar.

_______________

"HAHA, bodoh! Dia tu bodoh! Dia takkan dapat selamatkan korang semua dalam satu masa!" Kata Sean sambil ketawa kuat.

Silver death girls hanya melihat kesemua pelajar sedang ditahan anak buah Sean dari atas bumbung sekolah.

"Jangan call polis kalau kau tak nak nyawa kau melayang!" Kata Sean kuat.

"Sedia..." Kata Amber perlahan. Ilyana kira dari 3. "3... 2... 1..." Kira Ilyana. "NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Jerit Ilyana sangat kuat Bom asap dibaling. 20 biji kesemuanya.

Cepat-cepat mereka kabur dan pergi ke belakang Sean. "Woi!" Jerit Amber kuat. Disebabkan mereka bertiga memakai topeng muka, jadi memang susah untuk mengetahui siapa mereka.

Pistol diletakkan di belakang kepala Sean. Sean tersengih jahat lalu mengangkat kedua tangan ke atas. "Hahaha, dah datang rupanya! Ingat kau penakut tadi." Kata Sean kuat.

Pelajar-pelajar mula hairan. "Bodoh." Kata Sean. "Kathy!!!" Arina muncul dengan kapak di tangan. Topeng kucing bewarna pink hitam menutup mukanya.

/Teringat pula pada Blackpink.../

"A... Arina?!" Semua terkejut melihat Arina termasuk Dark Devil Boys. "Aku akan rampas Zein kembali! Itu sumpah aku!" Kata Arina lalu menghayunkan kapak itu ke Amber.

Amber mengelak lalu menyepak kaki Arina daripada bawah. Arina hampir jatuh dari atas bumbung tetapi dia mengimbangkan badannya.

Amber mengeluarkan samurai Silver bercorak naga dan terdapat permata merah di pemegangnya.

Samurai itu dihayunkan. Sean tersengih. Durani dan Ilyana memandang sesama sendiri. "Sangat... Bodoh." Kata Sean lalu tiba-tiba dia hilang.

"A... Apa?!" Soal mereka berdua terkejut. Terus kepala menoleh-noleh memandang sekeliling. "Terkejut?" Soal Sean yang baru datang.

"Itu klon aku. Sama kan kami?" Soal Sean tersenyum manis. "Ambil depan, aku belakang." Arah Durani. Ilyana terus tersenyum lalu mereka highfive.

Amber mengambil pistol lalu memberi berdas-das tembakan kepada Arina. Arina jatuh. Ia tepat mengena perutnya.

[C] BE MINE ASSASSIN PRINCESS! ✔Where stories live. Discover now