BMAP BAB 10

6.7K 300 9
                                    

BMAP BAB 10

          "KAU nak apa lagi hah, Sean Asyraf?!" Tengking Amber. Durani dan Ilyana sudah bersedia dengan pistol dan senapang di tangan. Lucas dan Mark juga ada.

Sean ketawa. "Kau rasa?" Soal Sean yang cuba menarik tali. Amber mengherot senyuman sinis. Pastilah dia tahu apa yang Sean mahukan. "Kau nak balas dendam untuk abang kau dan rampas pangkat aku, am I right?" Jawab Amber pula.

Sean mengangguk. "Kau memang bodoh ea?" Soal Amber. "Mean?" Soal Sean kembali. "Kau tak tahu ke kau tu keluarga angkat je?" Soal Amber lalu ketawa terbahak-bahak bersama kawan dan konco-konconya.

"... Aku tahu. Aku cuba cari keluarga kandung aku." Jawab Sean. Dia menghalakan picu pistol ke kaki Amber. Durani yang melihat itu pantas menembak lengan Sean.

Ilyana pula berlari ke arah Sean lalu menumbuk kuat perut Sean. Sean jatuh. Dia rasa sangat senak di perutnya. "Kau bodoh. Akal tak matang. Kau tahu tak kalau kau nak bunuh aku, tolong cari tempat sesuai!" Jerkah Amber kuat.

Sean sengih. "Kenapa? Takut kawan sekelas kau dapat tahu kebenaran?" Soal Sean. Amber mengetap bibir lalu berlari ke arah Sean yang masih terbaring lesu.

Penumbuk dilyangkan berkali-kali ke wajah kacak Sean. "Kau... Memang sial! Fuck off bitch!" Kata Amber sambil menumbuk wajah Sean. Selepas puas menumbuk, Amber mencari nafas.

Sean mengesat darah di hujung bibirnya. Senyuman masih ada walaupun wajahnya habis lebam. "Pisau." Amber menghulurkan tangan lalu Lucas menghulurkan pisau rambo.

"Korang tak mahu seksa juga ke?" Soal Amber. Durani dan Ilyana senyum sinis. "Of course we want." Pisau diambil lalu berjalan perlahan ke tubuh Sean yang ditindih Amber.

Amber mengoyak baju Sean lalu pisau dihiris kasar ke tubuh Sean yang mempunyai sixpack meskipun baru berumur 16 tahun. Selalu pergi gim budak ni😻.

"Erggghh..." Sean mengerang kesakitan apabila pisau itu seperti ducucuk masuk ke dalam badannya. "Biar aku buat tattoo pada tangan kau ya?" Ilyana memainkan pisaunya di tangan kiri dan kanan Sean.

Tangan kanan Sean diukir tulisan 'Go To Hell' manakala tangan kiri pula bertulis 'Mother Fucker'. Selamba sahaja wajah Ilyana tanpa bersalah.

Bau hanyir darah tidak diendahkan Ilyana. Durani pula sibuk membuat 'lukisan' pada wajah lebam Sean. Sean pula hanya pasrah dengan apa yang dibuat oleh ketiga-tiga gadis. Darahnya banyak yang keluar dari badan.

Setelah puas, Amber bangun dari menindih Sean. "Aku lepaskan kau kalini tapi..." Matanya menikam tepat pada anak mata Sean. "Kalau kau buat lagi... Aku takkan teragak-agak bunuh kau." Amber berjalan beberapa tapak menjauhi Sean.

"Lepaskan dia. Jom balik ke khemah." Durani dan Ilyana akur lalu mereka berjalan ke khemah. Khemah perempuan dan lelaki berasingan jadi mereka terpaksa berkongsi khemah bersama Arina, si Queen sotong.

Masuk sahaja, kelihatan Arina sudahpun tidur dengan penutup mata melindungi matanya. Kuat dengkuran yang keluar dari mulut Arina. Amber, Durani dan Ilyana menukar baju kerana baju yang tadi sedikit terkana pada darah Sean.

"Kau serius ke nak lepaskan Sean macam tu?" Soal Ilyana apabila mereka sudah bersiap sedia untuk tidur. Amber yang sedang menarik selimut menutup badannya terhenti.

"Aku rasa itu akan menjadi pengajaran buatnya." Jawab Amber walaupun dia juga ragu-ragu mahu membebaskan Sean.

"Kau ni, baik sangat dengan musuh lah, Am." Sampuk Durani pula. Kurang berpuas hati apabila tidak melihat saja Sean mati. "Hmm, aku rasa tiba-tiba kasihan. Tak tahulah. Dia budak lagi kot, 16 tahun. Masih ada masa depan." Alasan diberikan.

"Tidur jelah." Lalu, mereka bertiga menutup mata dan lena. Tanpa mereka sedar, Arina hanya berpura-pura tidur dan mendengar semuanya.

"Aku akan hancurkan hidup kau, Amber Evellyn." Kata Arina perlahan. Nekad. Ya, dia sudah nekad. Dia harus menghancurkan hidup perempuan yang telah merampas Zein daripadanya.

-----------

AMBER bangun lalu menggeliat. Jam di handphone dilihat. Baru pukul 5. Jadi, baru 4 jam sahaja dia tidur. Amber mengambil keputusan keluar memandangkan dia mahu lihat matahari naik.

Dia duduk bersendirian di batu yang berdekatan sungai. Tidak dia sedar, Zein datang ke arahnya. "Woi." Amber terkejut. Diurut dadanya perlahan. Wajah Zein yang tidak bersalah dijeling.

"Apa woi-woi. Aku ada namalah." Jawab Amber geram. "Kau ke mana semalam?" Soal Zein. Dia hairan apabila sampai semua orang masuk ke dalam khemah pun, bayang Silver Death Girls masih tiada.

"Err, kitorang jumpa .... K... kawan sekejap. Dia sekolah lain lepastu pergi tandas." Jawab Amber sedikit gugup apabila melihat anak mata Zein tajam memandangnya.

"Are you sure?" Soal Zein. Amber mengangguk dengan yakin. Zein mengangguk. "Tu, matahari dah naik." Laju sahaja Amber memandang ke hadapan. Wajahnya teruja memandang matahari yang mahu naik ke langit.

Amber tersenyum gembira melihat betapa cantiknya pemandangan yang terbentang di hadapannya kini. Tanpa Amber sedar, Zein memandangnya dengan pandangan yang sukar ditafsir.

Senyuman terbit di wajah Zein melihat gadis di sebelahnya tersenyum gembira. Amber memandang Zein sambil senyuman tidak lekang di wajahnya.

Durani dan Ilyana yang juga baru sahaja bangun melihat ketua mereka. "I think that our Ice Princess fell in love." Kata Durani. Ilyana mengangguk setuju.

"Jom, ambil gambar." Handphone dikeluarkan lalu mereka menangkap gambar Amber dan Zein yang sedang berpandangan dengan latar belakang matahari yang naik menyambung selepas bulan.

"Apalah yang jadi kalau Dark Devil Boys tahu yang kita Mafia ya?" Soal Ilyana sedikut sayu. "Aku sayangkan Arsyad weh..." Luah Durani sedikit sebak.

"Aku pun... Sayangkan Daniel... Aku takut dia tahu dan, dia akan takut pada kita bertiga." Luah Ilyana pula. Air mata jatuh pada pipi mulus Ilyana.

"Dah, jom sergah diorang." Ilyana mengesat mutiara jernihnya yang jatuh di pipinya lalu mengangguk setuju dengan cadangan itu.

"Woi! Ha, kena tangkap khalwat kang baru tahu!" Sergah Durani. Ilyana ketawa mendenar ungkapan yang dikeluarkan kawannya. Amber berpaling. "Mana ada! Tak nak aku dengan dia!" Jawab Amber lalu ketawa. Begitu juga Zein.

"Woi Zein!" Arsyad dan Daniel berjalan dengan rambut yang masih serabai tetapi masih nampak kacak. Daniel mencuri pandang ke arah Ilyana.

Ilyana yang berasa seperti seseorang melihatnya memandang sekeliling dan matanya jatuh tepat pada Daniel.

Daniel tersenyum manis. Ilyana rasa mahu sorok kepalanya ke dalam tanah. Mesti wajahnya sangat merah tika ini.

Kawan-kawan mereka tertawa melihat adegan itu. Pagi itu, menjadi saksi betapa persahabatan itu sangat indah dan mungkin akan berkekalan hingga ke jinjang pelamin.

.

.

.

.

.

Done! Walaupun susah tapi serius aku suka part ni

To Be Continue

[C] BE MINE ASSASSIN PRINCESS! ✔Where stories live. Discover now