BMAP BAB 8

6.9K 322 8
                                    

BMAP BAB 8

           AMBER berjalan bersama Durani dan Ilyana ke bas yang akan membawa kelas 5 Golden 3 ke tapak perkhemahan. Semua juga tidak ada yang tidak hadir termasuk Arina.

"Baiklah semua! Sila berkumpul!" Laung Cikgu Elisha. Kelas 5 Golden 3 berkumpul. "Nazis, sila ambil kedatangan." Arah Cikgu Elisha.

Nazis patuh lalu mengambil kedatangan budak kelasnya. "Semua hadir cikgu." Kata Nazis selepas mengambil kedatangan.

"Bagus! Jadi semua boleh memilih pasangan ya. Satu tempat hanya dibenarkan dua orang." Arah Cikgu Elisha. "Amber, sorry ya? Kitorang dah jadi pasangan." Kata Durani kepada Amber.

"Alah! Habistu aku nak dengan siapa?" Soal Amber sambil membuat muka sedih. Durani dan Ilyana tersengih. "Zein kan ada." Usik Ilyana. Amber membuat muncung.

"Hanat betul korang." Kata Amber. Durani dan Ilyana menggeleng lalu naik ke dalam bas. Amber orang kedua terakhir kerana di belakangnya ialah Zein.

Zein menggaru kepala kerana semua tempat sudah kosong. "Aku nak duduk mana ni?" Soal Zein sendiri. Dia ke tempat Arsyad dan Daniel. "Weh Syad! Kau blah." Arah Zein.

Arsyad pantas menggeleng. "Aku dah dapat sini ok." Jawab Arsyad. "Weh, kau blah." Arah Zein kepada Daniel pula.

"Eh, eh kau! Tak nak aku! Tu, Amber ada." Tunjuk Daniel. Zein dengan hendak tak hendak berjalan ke belakang. "Zein! You boleh duduk sebelah i!" Kata Arina. Memang dari tadi dia mengosongkan tempat untuk Zein.

"Aku tak nak. Jijik dengan perempuan murah macam kau." Jawab Zein lalu bergerak ke Amber. Amber yang sedang mendengar lagu itu dipandang Zein. Tanpa menyapa, Zein duduk di sebelah Amber.

Amber terkejut apabila tempat di sebelahnya dihenyak seseorang. "Boleh tak kau pergi tempat lain?" Soal Amber geram pada Zein. Zein menggeleng. "Kau tak kesian ke? At least, boleh tak bagi simpati." Jawab Zein selamba.

"Banyaklah kau! Ah, sudahlah. Suka hati kaulah nak duduk sini ke apa." Amber pantas menyumbat kembali earphone.

Beberapa ketika, Amber sudah terlentok di bahu Zein. Zein hanya membiarkan sahaja. Sebelah earphone dicabut dari telinga lalu menyumbat ke dalam telinganya.

Kedudukan dirapat lalu Zein melentok ke kepala Amber. Mereka berdua tidur lena sampai tidak sedar yang kawan-kawan mereka mengambil gambar.

"Ohh, so sweet." Kata Durani. "Kalau macam tu, jomlah dengan saya." Kata Arsyad pula. Durani menjeling Arsyad.

"Sapa nak dengan kau! Poyo!" Awal-awal lagi Durani sudah me'reject' Arsyad. "Hahaha, kena reject ke bro?" Sindir Daniel.

"Diamlah kau!" Balas Arsyad lalu memandang ke hadapan.

———————————

           "AHH!" Zein terbangun mendengar jeritan gadis di sebelahnya. "Kenapa weh?" Soal Zein cemas. "Kau... Kenapa dekat sangat dengan aku?" Soal Amber menjarakkan dirinya.

Zein mengurut dada perlahan. "Kau yang tidur dekat bahu aku. Nasib aku sado." Amber sudah berasa serba salah. "Sorry, aku tak sengaja..." Amber menunduk.

"Don't worry. Tapi, mana semua orang?" Soal Zein. Amber mengangkat wajah. Memang betul kata Zein, kawan-kawan sekelas mereka tiada. "Jomlah keluar. Mungkin mereka di tapak perkhemahan." Kata Zein lalu menghulurkan tangannya.

Amber menyambut lalu mereka mengambil beg dan keluar daripada bas. Nampaknya semua sudah ada kumpulan. "Amber! Zein! Sini!" Jerit Ilyana.

Amber dan Zein berlari ke Ilyana. "Cikgu Elisha kata 1 kumpulan mesti ada 6 orang. Kitorang tinggal 2 orang je. Korang masuk sini jelah." Terang Ilyana.

Amber dan Zein pantas mengangguk. Dalam kumpulan mereka ada  orang dari sekolah lain iaitu Farid Haizal dan Ziyad Amsyar. "Baiklah! Setiap kumpulan boleh melantik ketua dan penolong." Kata Abang fasi yang bernama, Sufian.

"Weh, kaulah jadi ketua Zein. Ha, Amber kau pulak jadi penolong." Kata Daniel selamba. "Kenapa aku? Aku malaslah. Aku kena buat 'kerja'." Balas Amber.

"Ah! Takde-takde. Muktamad." Sampuk Arsyad pula. Amber mengeluh. "Fine." Jawab Amber bosan. "Oklah, aku akan bahagikan tugas ok!" Kata Zein.

Kumpulan Zein:

Zein
–Amber
Arsyad
Durani
–Daniel
Ilyana
Arfiq
Arina
Farid
Ziyad

Total: 10 pupils

"Baiklah, Farid, Ziyad dan Arfiq. Kau berdua pergi pasang khemah. Arsyad dan Daniel, kau pergi cari buah-buahan atau makanan yang tak beracun dengan Durani dan Ilyana. Arina, kau memasak. Dan aku dan Amber, akan pergi cari kayu." Semua mengangguk faham dengan tugas yang diberikan tetapi tidak bagi sotong kurita seorang ni.

"What the hell sayang?! You nak i memasak?! You ingat i reti ke?!" Soal Arina geram. "Dah ketua bagi tugas tu, ikut jelah!" Kata Amber bengang.

"You shut up! I sedang bercakap dengan boyfriend i!"

"Pfffttt, what do you mean by 'your boyfriend'? Stil think that he is you boyfriend huh?" Soal Amber sambil tertawa penuh sinis.

"Apa maksud you? Of course he is mine! He will not find anyone because i was his girlfriend!" Jawab Arina yakin. "Nope." Kata Zein.

"Dia, girlfriend aku yang baru." Serentak itu, badan didekatkan pada Amber dan pinggang Amber dipeluk mesra. "Betul tak sayang?" Soal Zein sambil tersenyum lebar kepada Amber.

Amber membalas senyuman Zein. "Mestilah, sayang takkan cari yang lain bila sayang dah sayang orang tu tau." Ada nada perli dia hujung katanya. Arina mengetap bibir melihat kemesraan Amber dan Zein.

"Ergh! Kau tengok nanti! Aku akan buat kau menyesal sebab rampas Zein aku!" Arina berlalu untuk memasak.

"Dah, lepas. Geli aku." Amber menepis tangan Zein. Zein tersengih memandang Amber. "Eleh! Tadi bukan main ber'sayang abang'. Ni dah tukar pula?" Soal Zein.

"Tadi aku nak tolong je. Jangan ingat aku betul-betul sayangkan kau." Kata Amber. "Kalau betul pun kau tak kisah kan?" Soal Zein lalu memeluk bahu Amber.

"Apa kau cakap ni?" Soal Amber hairan. Zein tersenyum penuh makna melihat gadis di hadapannya kini. Mulut di di dekatkan ke telinga lalu membisikkan sesuatu,

"Aku sayangkan kau."

.

.

.

.

.

Siap!!! Gila penat aku taip... Anyway, sorrylah aku tak buat action time lagi. Mungkin bab 9 atau bab 10 rasanya. Tak janji boleh update tepat pada waktu...😢

Lagipun, aku tak nak buat cerita lain. Tamat je cerita ni, aku akan buat cerita lain yang juga action. 🙌

To Be Continue

[C] BE MINE ASSASSIN PRINCESS! ✔Où les histoires vivent. Découvrez maintenant