🌗 Chapter 30: Holy Devil Fight 🌗

1.8K 152 72
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


********


KELIHATAN tubuh seseorang telah tumbang di atas tanah. Manakala seorang lagi terjatuh duduk dengan riak muka tergamam. Pokok-pokok hutan di sekeliling mereka telah musnah dek letupan kuasa tadi.

"A-apa semua ni?? Wae… boleh jadi macam ni?? Tadi bukan aku berlawan dengan Mingyu ke?? Tapi wae muka Mingyu boleh berubah jadi Irene?!" soal Jungkook agak terkejut.

Dia hanya memandang tubuh Irene yang terbaring tidak sedarkan diri di atas tanah dengan keadaan cedera parah dan bajunya koyak sedikit.

Jadi adakah sepanjang ini dia berlawan dengan Irene yang dalam rupa Mingyu?? Kalau tidak silap Irene pun keturunan devil suci. Jadi mana Mingyu sebenar?!

"Takkanlah Mingyu… ahak! Ahak!" Jungkook termuntah darah dan tubuhnya makin lemah. Lantas badannya rebah ke tanah.

Mata Jungkook melirik ke arah Jimin yang sudah lama pengsan tidak sedarkan diri sebelum melirik pula ke arah satu jalan dimana Jin dan Sujeong melarikan diri beberapa jam yang lepas. Darah hijau mengalir dari mulut Jungkook.

"Hyung… mianhae… Kook tak dapat bertahan lagi. Reo… aku tak sempat nak beritahu yang aku sayang kau… kau binatang yang baik… tolong lindungi Sujeong…" perlahan mata Jungkook terkatup rapat. Daun yang berada di depan muka Jungkook terbang ditiup angin.

Sementara itu…

Daun menyinggah di atas kepala Reo. Reo melirikan mata ke atas melihat objek yang singgah diatas kepalanya. Daun rupanya.

Jin tersentak tiba-tiba.

"Jungkook…"

Sujeong memandang ke arah Jin yang kelihatan tidak tenang itu.

"Jin, waeyo? Wae dengan Jungkook??" tanya Sujeong ingin tahu.

"Saya… tak dapat rasa aura Jungkook." beritahu Jin.

"Apa maksud awak?? Yang lain macam mana??" soal Sujeong.

"Suga hyung, Namjoon hyung dan Jimin masih lagi hidup. Aku boleh rasa aura mereka lagi. Cuma Jungkook…" ayat Taehyung tergantung.

Sujeong terkedu mendengarnya lalu memandang Jin kembali.

"Jungkook masih hidup kan?! Jin bagitaulah Jungkook masih lagi hidup!" rayu Sujeong mula menggoncang baju Jin. Jin cuma diam dengan kepala ditunduk ke bawah. Tidak berani menatap Sujeong. Biarlah Sujeong sendiri tahu jawapannya.

Sujeong berhenti dan air matanya mula menitis. Disaat ini lutut Sujeong terasa lembik. Sujeong ingin jatuh terduduk namun sempat disambut Jin. Sujeong mula menangis.

"Jungkook tak boleh mati! Dia dah janji akan datang balik! Wae?!!" tangis Sujeong teresak. Dia dah sayang Jungkook macam keluarganya sendiri termasuk ahli BTS yang lain. Dia sayang semua ahli BTS. Hilang seorang maka tak lengkap hidup mereka.

❲C❳ ANGEL TO DEVIL WORLD | KTH + RSJWhere stories live. Discover now