🌗 Chapter 18: Taehyung Story 🌗

2.4K 186 15
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


*******


"WAHH! Cantiknya!" luah Sujeong teruja melihat pemandangan indah dari atas gunung. Kini mereka sudah pun sampai di Tears Mountain.

"Cantik ke? Biasa je tengok." muncul suara tak berperasaan Taehyung di sebelah Sujeong.

Sujeong menjeling Taehyung lalu mencebik diam-diam. Dah dia penduduk tetap kat sini mestilah biasa kalau hari-hari tengok benda yang sama. Cuma bezanya Sujeong tak pernah jejak kat sini. Mestilah dia rasa tempat ni cantik. Ye tak?

"Tapi bagi saya tempat ni cantik." jawab Sujeong taknak kalah. Manakala Taehyung buat muka bosan.

"Dah. Berhenti menikmati pemandangan tempat ni. Sekarang kau ikut aku." arah Taehyung mula serius.

Disebabkan itu barulah Sujeong teringat akan tujuan Taehyung membawanya ke sini. Sujeong memandang wajah selamba Taehyung.

"Apa tujuan awak bawa saya ke sini?" soal Sujeong ingin tahu.

Pada masa itulah Reo telah pun sampai ke tempat mereka. Laju betul Reo berlari sampai ke sini.

Taehyung hanya diam lalu dia menyambar tangan Sujeong. Sujeong terperanjat sambil Taehyung mengheretnya. Apabila Sujeong membantah untuk merungkaikan tangannya, jelingan amaran dihadiahkan. Terus terhenti usaha Sujeong melihat jelingan amaran Taehyung. Dan akhirnya dia membiarkan saja dirinya diheret Taehyung pergi. Manakala Reo ikut dari belakang. Riak muka Reo pun kelihatan tertanya-tanya.

Entah berapa lama Sujeong berdiam diri sehinggalah mereka menghampiri sebuah gua. Dahi Sujeong berkerut.

"Apa kita buat kat sini?" soal Sujeong penuh kehairanan.

Taehyung diam dan terus mengheretnya sehingga masuk ke dalam gua. Pada masa itulah beberapa ekor kelawar datang ke arah mereka atau lebih tepat lagi ke arah Sujeong. Sujeong terkejut dan terus bersembunyi di belakang Taehyung. Belakang Taehyung dipeluk erat takut kelawar-kelawar itu akan menyerangnya. Mata dipejam rapat.

Namun Sujeong tidak dengar lagi bunyi kelawar. Senyap. Sebaik Sujeong membuka mata, tiada kelibat kelawar tadi. Pelik. Ke mana kelawar-kelawar itu pergi?

"Kelawar-kelawar tu dah keluar dari gua ni. Jangan risau. Makhluk tu takkan berani serang kau sebab aku ada." ujar Taehyung dengan suara bersahaja.

Sujeong melepaskan hela nafas lega lalu merungkaikan pelukan dari belakang Taehyung.

Sebaik Sujeong merungkaikan pelukan dari belakang Taehyung, tiba-tiba namja itu berpaling ke belakang pandang Sujeong. Sujeong terpinga-pinga membalas pandangan Taehyung.

"Apa?" soal Sujeong hairan.

Taehyung pun menyambar sebelah tangan Sujeong dan mengheretnya masuk ke dalam gua. Sujeong mampu mengeluh dalam hati. Dia ni kertas ke senang kena heret?

❲C❳ ANGEL TO DEVIL WORLD | KTH + RSJWhere stories live. Discover now