RAHSIA

939 72 7
                                    

"Hyung." Panggil Rowoon dengan nada lemah kepada Suga dan Jin. Mereka berdua melangkah ke arah katil Rowoon yang kelihatan pucat dan tidak bermaya itu.

"Rowoon nak apa-apa ke? Hyung tolong belikan." Kata Jin. Suga juga menganggukkan kepala tanda mengiakan kata-kata Jin itu.

"Bukan. Sebenarnya Rowoon dengar apa yang Suga hyung dengan Jin hyung cakap semalam. Rowoon dah sedar waktu tu sebenarnya." Kata-kata Rowoon itu menyebabkan Suga dan Jin terdiam kaku.

"Rowoon nak mintak tolong boleh?" Soal Rowoon setelah agak lama mereka bertiga mendiamkan diri.

"Rowoon nak kitorang tolong apa?" Soal Suga.

"Tolong rahsiakan hal ni daripada pengetahuan diorang." Kata Rowoon perlahan. Tubir matanya sudah digenangi air mata. Cuma menunggu masa sahaja untuk gugur ke pipinya.

"Tapi hal ni bukannya main-main Rowoon. Mana boleh biarkan dorang tak tahu apa-apa pasal hal ni." Jin cuba membantah. Rowoon mengangkat kepalanya dan tersenyum memandang Suga dan Jin.

"Kalau diorang tahu pasal hal ni, mesti dah tak sama macam dulu kan. Mesti dorang akan lebih berhati - hati kalau nak main benda yang lasak dengan Rowoon kan? Macam apa yang Suga hyung dengan Jin hyung buat sekarang ni. Korang layan Rowoon dengan penuh berhati - hati." Terang Rowoon. Kelihatannya Suga dan Jin masih lagi ragu-ragu dengan permintaan Rowoon itu.

"Tolonglah hyung. Rowoon merayu. Tolobg rahsiakan hal ni daripada dorang semua. Rowoon tak nak tengok dorang bersedih lepas tahu penyakit Rowoon ni. Rowoon tengok hyung berdua pun dah tak ceria macam dulu dah. Mesti sebab Rowoon kan? Sebab tu Rowoon tak nak dorang tahu. Nanti kita dah tak meriah macam dulu." Rayu Rowoon bersungguh-sungguh. Suga dan Jin tidak sampai hati melihat Rowoon merayu sebegitu terus menganggukkan kepala. Rowoon terus tersenyum gembira dengan jawapan mereka berdua walaupun dengan bibirnya yang pucat itu.

"Gomawo hyung." Ucap Rowoon lemah namun sedaya upaya dilakarkan senyum palaing manis untuk mereka berdua namun tidak bagi Jin dan Suga yang sedaya upaya menahan air mata mereka daripada dilihat Rowoon. Mereka tidak mahu Rowoon melihat diri mereka yang lemah apabila melihat keadaan Rowoon sebegitu.

Tiba-tiba pintu wad tersebut dikuak dari luar menarik perhatian Suga, Jin dan Rowoon. Mereka memandang ke arah pintu wad dan kelihatanlah 25 orang lelaki yang sedang berebut-rebut untuk masuk ke dalam wad itu. Bunyi riuh-rendah tersebut menarik perhatian orang ramai yang lalu lalang di hadapan wad tersebut.

"WEH SEKOP! BAGILAH AKU MASUK DULU! KAU TU GEMOK! TAK. MUAT NAK MASUK SEKALIGUS DENGAN AKU!" selamba je Jimin menggelarkan Sekop dan mengatakan gemok kepada S.Coups.

"WRH PARK JIMENG! KAU SEDAR DIRI SIKIT SAPA YANG GEMOK SEKARANG NI! KAU TU YANG GEMOK! PIPI PAU ADA HATI KATA AKU GEMOK! LAGI SATU NAMA AKU S.COUPS BUKANNYA SEKOP! KAU SAMA JE MACAM SI TAEHYUNG ALIEN TU!" balas S.Coups tidak mahu kalah. Dia dan Jimin masih lagi berebut-rebut untuk masuk dahulu ke dalam wad yang menempatkan Rowoon itu.

Taehyung yang mendengar kutukan daripada S.Coups itu terus berapi kerana digelar alien oleh S.Coups. Jaeyoon yang melihat wajah bengang Taehyung itu terus berbisik kepada Taehyung.

"Weh Taehyung aku tahu kau tengah marah dekat S.Coups. Nilah masa untuk kau balas dendam kat dia sebab ejek kau alien. Kau tolak je beruk dua ekor tu masuk dalam wad tu. Malu muka weh kita dok bising-bising kat sini orang dok pandang-pandang." Jaeyoon menghasut si Taehyung supaya menolak Jimin dan S.Coups masuk ke dalma wad secara paksa.

Taehyung memandang Jaeyoon dan Jaeyoon memandang Taehyung. Jaeyoon menganggukkan kepala lalu Taehyung pun...

"Hana... Dul... Set!" Taehyung tetus menolak makhluk tuhan dua ekor itu ke dalam wad setelah kiraan habis. Akhirnya peperangan di hadapan pintu berakhir juga dengan penyelesaian daripada Taehyung hasil hasutan Jaeyoon. Suga, Jin dan juga Rowoon hanya mampu menggelengkan kepala memandang mereka semua.

"Aduh Taehyung! Asal kau tolak aku?" Marah Jimin. Dia memegang wajahnya yang tersembam mencium lantai.

"Kau salahkan Sekop ni sebab panggil aku alien. Baik aku pergi kat Rowoon daripada bergaduh dengan kau." Taehyung kemudiannya berlalu meninggalkan Jimin yang sedang bengang dengan S.Coups. S.Coups hanya menayangkan giginya yang tersusun cantik itu kepada Jimin.

"Rowoon hyung! Hyung dah sihat kan? Hyung dah tak sakit macam semalam kan?" Soal Dino yang teruja apabila melihat keadaan Rowoon yang lebih baik daripada semalam.

"Ya. Hyung dah sihat. Bukan macam semalam dah." Balas Rowoon dengan nada yang dikawal sedaya upaya. Jin dan Suga juga turut menahan sebak di dada dengan pertanyaan Dino itu.

"Memandangkan Rowoon hyung dah sihat sikit. Kita bagi makan bubur yang dibuat special oleh Mingyu dan Inseong hyung khas untuk Rowoon hyung." Kata DK ceria lalu mengeluarkan bubur ayam dari dalam bekas tersebut. Dia kemudiannya membawa bekas bubur mendekati Rowoon.

"Biar Jungkook yang suapkan hyung!" Jerit Jungkook lalu merampas bekas bubur dari tangan DK dan mula menyuap Rowoon.

"Hyung cepat-cepat sihat tau, nanti kita semua boleh main sama-sama lagi macam haritu." Kata Jungkook lagi lalu mendapat anggukan daripada semua kecuali Suga dan Jin. Rowoon hanya mampu tersenyum lemah dengan permintaan Jungkook tersebut.

Kalaulah hyung masih sihat macam dulu dah lama hyung sambut permintaan Jungkook sambil melompat-lompat. Tapi malangnya hyung tak boleh janji semua tu sekarang. Sebab masa hyung kat dunia ni dah tak lama. Penyakit ni makin lama makin menyeksakan hyung. Maafkan hyung Jungkook. Maafkan Rowoon semua. Rowoon tak boleh tunaikan janji tu.

Rowoon hanya mampu meluahkan perasaan kesalnya di dalam hati dan menatap satu persatu wajah-wajah orang yabg disayanginya. Kelihatan Jungkook sibuk bercerita itu dan ini kepadanya sambil menyuapkan bubur tersebut. Walaupun mereka baru seminggu hidup bersama-sama namun ikatan tersebut kukuh di dalam hati mereka semua.


Amacam? Okey tak part ni. Kesian Rowoon ada penyakit lain rupanya. Nak tahu apa akan terjadi. Saksikan update seterusnya nanti.

WE ARE FAMILY!! BTSEVENTEENSF9Where stories live. Discover now