SF9

1.3K 102 10
                                    

Di dorm sf9.....

"Rowoon hyung tolong Chani amik bakul atas almari tu." Pinta Chani sambil membuat muka comelnya.

Rowoon mendengus lalu menuju ke arah almari yang dinyatakan dan mengambil bakul merah tersebut. Dia kemudiannya menyerahkannya kepada Chani yang sedang mengeluarkan CD-CD yang berlambak-lambak di rak CD itu.

"Tulah kau, lain kali jadilah tinggi sikit. Ni dahlah pendek, nak semua benda pon tak boleh." Kutuk Rowoon lalu dia duduk di hadapan Chani.

"Eleh hyung tu yang terlebih tinggi sebenarnya. Macam tiang elektrik pon ada kalau tengok hying ni." Chani memulangkan paku buah keras. Rowoon keras di situ kerana sentap dengan kata-kata Chani itu.

"Aik hyung? Asal diam?" Soal seseorang. Rupa-rupanya itu dia si Taeyang yang datang menyampuk lalu duduk menyertai mereka berdua. Rowoon hanya menjeling mereka berdua.

"Hyung, kenapa Manager Jun Hee suruh kita pindah eh. Lagipun dorm ni dah cukup besar untuk kita bersembilan. Pastu suruh kita tinggal dengan BTS dan Seventeen pulak tu." Luah Chani sambil tangannya sibuk menyusun CD-CD game itu le dalam bakul merah tersebut.

"Entahlah. Hyung pun tak tahu. Tiba-tiba manager call semalam suruh kita kemas barang-barang nak bawa pergi sana." Rowoon yang diam sedari tadi akhirnya bersuara.

"Taeyang dengar cerita sebab Manager Junghoon dengan Manager Sumin nak berhenti dalam masa terdekat ni. Lepastu Manager Jun Hee yang akan uruskan kita, Seventeen dengan BTS." Sampuk Taeyang. Rowoon dan Chani mengerutkan dahi mendengar penerangan Taeyang itu.

"Boleh ke buat macam tu? Lagipun kita kan lain-lain syarikat?" Soal Chani.

"HAAH KAN! Tak penat ke nanti Manager Jun Hee nak uruskan tiga kumpulan sekaligus. Takut Manager Jun Hee stress melampau pulak nanti." Balas Rowoon.

"Entahlah hyung. Kita ni cuma ikut je apa yang diorang suruh. Lagipun macam best je tinggal sama-sama. Dalam keluarga yang besar." Kata Taeyang.

Kemudian muncul Younbin, Inseong, Jaeyoon, Dawon, Zuho dan Hwiyoung yang entah dari mana tiba-tiba menyibuk sekali dekat mereka bertiga.

"Korang bincang pasal apa? Membawang eh?" Tebak Dawon. Yang lain turut memandang Chani, Rowoon dan Taeyang yang terkulat-kulat dengan tuduhan Dawon itu.

"Astagfirullahhalazim hyung. Tak baik menfitnah kitaorang bertiga ni. Dahlah Ramadhan lagi tiga bulan je lagi." Balas Chani menyebabkan Dawon berasa insaf.

"Kitaorang cakap pasal pindah hari Jumaat ni. Korang tak pelik ke tiba-tiba je kena pindah padahal dorm ni dah cukup besar dan selesa dengan kita?" Soalan Rowoon menyebabkan hyung-hyungnya mula memandang ke atas.

Kenapa kalau kita nak fikir mesti pandang atas? Padahal boleh je pandang bawah kan? Betul tak readers sekalian?

"Haah kenapa eh? Dahlah tiba-tiba pulak tu. Tak sempat hyung nak menikmati kenikmatan dorm ni. Dahla kita baru pindah seminggu kat sini. Pastu kena pindah lagi." Luah Yougbin.

"Taeyang dengar-dengarlah manager BTS dengan mnager Seventeen nak berhenti dalam masa terdekat ni. Sebab tulah syarikat uruskan supaya kita duduk serumah. Senang diorang nak pantau kita nanti kalau ada apa-apa yang terjadi." Taeyang sudah mengeluarkan penerangannya yang sudah diterangkan kepada Chani dan Rowoon tadi.

Youngbin, Inseong, Jaeyoon, Dawon, Zuho dan Hwiyoung membuat mulut berbentuk 'o' tanda faham dengan penerangan Taeyang itu.

"Apakata malam ni kita semua keluar makan malam sama-sama nak tak?" Tiba-tiba Inseong bersuara. Dia memandang wajah setiap ahli SF9. Mereka kelihatannya sedang berfikir dengan cadangan Inseong itu.

"Hwiyoung okay je. Yang lain?" Soal Hwiyoung setelah dia memberikan keputusannya.

"Kalau macam tu Jaeyoon pun omay je. No problem." Kata Jaeyoon pula setelah lama berdiam diri. Biasalah dari tadi lart dia tak ada.

"Zuho pon okay juga. Lagipun dah lama kita tak keluar makan sama-sama sebab asyik sibuk dengan latihan lah. Macam-macam kita kena buat. So, apa salahnya?" Balas Zuho.

Akhirnya yang lain juga setuju dengan cadangan Inseong itu. Mereka sudah menunjukkan wajah teruja apabila leader mereka iaitu Youngbin telah offer dirinya nak belanja dorang. Bukan senang Youngbin ni nak belanja orang.

"Jom kita kemas barang-barang kita ni dulu. Pukul 8.00 pastikan semua dah siap berkumpul kat ruang tamu. Hyung tak nak ada sesiapa pun lambat. Faham!" Kata Inseong menandangkan dia yang kedua tertua dalam kumpulan ini selain Youngbin.

"FAHAM HYUNG!" Mereka semua menjerit teruja. Tergambar kegembiraan di wajah setiap ahli SF9 tersebut akibat terlalu teruja. Sudah lama mereka tidak menghirup udara segar tanpa harus memikirkan tentang lagu yang baru sahaja Youngbin gubah semalam.



704 words. Hmm, SF9 ni lagilah author takde idea. Agak-agak macam mana pulak dengan Seventeen nanti ye? Adakah jadi macam Jimin yang menjerit keliling ruang tamu ataupun macam sf9 yang tenang je. Cool je bila dapat tahu kena pindah and kena tinggal dengan grup lain. Nantikan chapter seterusnya okay. 😊

Kalini author belanja gambar Taeyang, Chani and Rowoon pulak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kalini author belanja gambar Taeyang, Chani and Rowoon pulak. Nampak disitu yang Rowoon tinggi dari Taeyabg and Chani. Hope readers kesayangan author ni enjoy this story. Hihihi. Lots of love. Jangan lupa vote atau komen tau. Barulah semangat nak update banyak-banyak.😊😂

WE ARE FAMILY!! BTSEVENTEENSF9Where stories live. Discover now