48

3.5K 105 4
                                    

"Sayang, wake up," lembut tangan Afiq mengusap pipi Melissa. Bibir tidak lekang mengukirkan senyuman kegilaan Melissa.

"Harini kena pergi court, kan? Cepat sayang," Afiq mula menarik kedua-dua belah tangan Melissa untuk bangun. Melissa mengikut untuk bangun tetapi kedua-dua belah matanya masih terpejam.

Seronok sangat tengok kdrama semalam sampai pukul 2 pagi. Bila bising suruh tidur, tarik muka. Ni dah pagi taknak bangun. Mel... Mel...

"Sayang dah pukul 6.45 ni. Bangun cepat," bebel Afiq sambil mengemas katil. Mata Melissa yang terpejam terus terbuka luas. 

wHAT?

"Abang kenapa tak gerak awal awal? Sayang kena ada kat court pukul 8. God!" Melissa segera mencapai tuala dan berlari anak ke bilik air. Dah la harini perbicaraan terakhir. I will be late!

"Abang dah gerak dari pukul 6. Sayang yang tak bangun okay? Not my fault," balas Afiq kembali.

"Abang please buat breakfast. Sayang mesti tak sempat nak buat breakfast ni. Thank u baby, love you so much," jerit Melissa dari dalam bilik air. Afiq hanya menggeleng. Nasib baiklah aku dah siap awal awal.

Kakinya terus melangkah turun ke dapur. 

"Roti bakar, scramble egg okay kot," tangannya terus mencapai sebungkus plastik roti di dalam kabinet. Dua keping roti dimasukkan ke dalam pembakar roti. Dua biji telur dibasuh dan dipecahkan. 

Scramble egg on the way!

Selesai sahaja membasuh semua peralatan, jam tangannya sudah menunjukkan 7:15. Oops, Melissa will be so late today.

"Sayang, faster!" jerit Afiq dari meja makan. 

"Coming!" balas Melissa dari pintu bilik utama. Afiq memandang Melissa yang sedang turun sambil sibuk memakai jam tangan. Tangannya penuh dengan fail dan juga briefcase.

She still look so pretty even though she's in rush. How lucky I am. 

"Thank you for the breakfast. See u. I love you," pipi Afiq dikucup kejap. Afiq mengukirkan senyuman manis buat sang isteri.

"Nah," Afiq menyuapkan roti yang sudah digulung dengan scramble egg ke dalam mulut Melissa. Melissa segera menyarung kasut tumit tingginya dan berlari ke Mini Cooper kesayangan. 

"I love you more!" jerit Afiq dari pintu rumah mereka. Melissa melambaikan tangannya dari dalam kereta. Flying kiss dihadiahkan buat Afiq. 

I'm so late!

***

Ketika Afiq sibuk menyelak fail kes, dia terpandang telefon pintarnya. 

"Dah 12.50?" Afiq terus bangun dari kerusinya. Pintu pejabatnya dibuka. Kaki terus menuju ke pejabat Melissa. Apabila dia membuka pintu pejabat Melissa,

Kosong.

"Tak balik lagi ke?" bebel Afiq sambil tangannya sibuk membuka aplikasi whatsapp. Dia terus kembali ke pejabatnya semula.

Afiq : Sayang where r u? 

Afiq mengunci telefon pintarnya kemudian dia sambung menaip di Macbook Applenya. Perut dah lapar tapi Mel belum balik dari mahkamah lagi. 

Beberapa minit kemudian, telefon Afiq berbunyi menandakan ada notifikasi masuk.

Sayang : Kat court lagi. Baru habis 

Mrs. Lawyer, I love youWhere stories live. Discover now