Prolog

22.8K 401 6
                                    

Copyright © 2015 whackhuns. (previously known as neesahuns)

All Right Reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means whatsoever without express written permission from the author, except in the case of brief quotations embodied in critical articles and reviews.

 Actually cerita ni ditulis pada tahun 2015 and masih lagi baru dan mentah dalam dunia penulisan plus story ni cliche sangat sangat sangat sangat. So read at your own risk and I'm sorry in advance for cringey chapters.

Selamat membaca!

+++

Ogos 2015

Pengajian aku kat UK pun dah habis. Lawyer. Cita-cita aku sejak aku umur 8 tahun lagi.

"Melissa!" seseorang memanggilnya. Suara itu cukup familiar di telinga dan hati Melissa. Melissa memalingkan mukanya ke arah suara lembut itu.

"Eh mummy...." jerit Melissa tak kurang seperti kanak-kanak kecil. Segera dia memeluk ibunya, Datin Shahira. Rindu sungguh dia dengan mummynya. Maklumlah duduk UK bertahun-tahun. Mestilah rindu.

"Ya Allah rindunya dengan mummy." Melissa memulakan perbualan dengan ibunya.

"Mummy pun rindu Mel," balas Datin Shahira kepada anak sulungnya. Rindunya kepada anak sulungnya itu tidak terkata. Sepanjang anak sulungnya itu tiada anak bongsunya, Aushaf Uwaislah dia lepaskan rindu. Kini anak yang dirinduinya itu sudah ada didepan mata.

"Leganya dah habis study,"Melissa hampir separa sehingga orang disekelilingnya memandang ke arah mereka. Datin Shahira senyum sampai ke telinga melihat gelagat anaknya yang seperti anak kecil itu.

Mereka pulang ke kediaman Dato' Nufael dengan segera. Rindu bukan kepalang perasaan Melissa buat daddy dan adik lelakinya. Dalam hatinya, sudah tidak sabar untuk sampai ke rumah dan memeluk nyawanya.









Mrs. Lawyer, I love youWhere stories live. Discover now