chapter 9

2.2K 183 14
                                    

DANNY POV

Saya sampai rumah tu pagi mummy senyum2 tingu saya . Kenapa juga dia senyum2 tingu saya ? Bida ka muka saya ? Laju saya pigi sana cermin yang bergantung di dinding dan saya tingu . Punya besar mata saya tingu leher saya . Kenapa saya nda perasan tadi ? Ishhh ...

Cepat2 saya masuk ke bilik dan pigi mandi . Lepas mandi lama saya berdiri di depan cermin . Saya tingu badan saya . Belakang saya ada terasa perit bekas kena cakar si Ryanna . Leher saya merah2 kena bekas lovebite dia . Ishh .. kenapa la saya buli nda perasan ni ?

Saya curi2 masuk bilik mummy dan tingu2 di atas meja solek dia . Ada macam2 jenis cream . Saya belek satu persatu tu cream di sana . Akhirnya saya jumpa satu stick yang bertulis label conceler . Saya ambil dan bawa ke dalam bilik saya . Saya sapu tu conceler di hickey yang merah2 di leher saya . Bila tu kesan nda nampak suda , baru saya bersiap pakai baju kerja saya .

Sebelum saya keluar dari bilik , saya ambil baju yang saya pakai malam tadi dan saya cium . Masih melekat bau si Ryanna sana . Saya hidu lagi tu baju . Lama saya nda rasa seperti malam tadi . Infact saya nda pernah rasa perasaan begini .

Not with Nelly .

Not with Whitney .

Kali ni saya betul2 rasa lain . This feeling ... its just stupid !

Betul ka tindakan saya tinggalkan dia begitu ? Should i go back now ?

Macam mana kalau dia suda bangun dan tingu saya teda sana ? Tentu dia tengah marah sekarang . Urghhh .. why the hell i waste my time thinking of all this right now ? I'm late for work !

Saya cium lagi tu baju sekali lagi sebelum turun kerja dan saya terus jalan .

Seharian di pejabat , otak saya macam nda buli mau fokus .

"Wow .. suda famous tu muka kau sana berita scandal sama Ryanna .. buli tahan kau arr .. " si Duncan tiba2 datang ke pejabat saya tanpa ketuk pintu . Saya diam ja . Malas saya mau jawab benda remeh .

"Betul ka tu kau punya scandal ? Kau tidur rumah dia tu malam lepas kau hantar dia pulang ?" Si Duncan tanya saya lagi .

"No komen .. " saya jawab dia pindik .

"Eva is expecting for your call .. u should call her .. " Duncan bilang sambil ketuk2 meja saya . Distracted saya dingar tu bunyi dia ketuk2 tu meja .

"Why should i ? Kalau kau berminat betul , u should call her .." saya bilang sama Duncan . Nda cukup2 tu stok perempuan dia ni .

"She dont want me .. she wants u .."- Duncan

"Well too bad i dont want her .."- me

"Kenapa juga kau ni jual mahal betul ? Jangan bilang kau nda minat sama perempuan ? Dulu di sekula kau la champin sekali kalau hal perempuan .. mana ja perempuan kau nda sapu .. cikgu pun kau amput .. sekarang what happen ? Mati pucuk kah ?"si Duncan bilang . Silaka betul ni mulut dia berani2 bilang saya mati pucuk ! Kalau kau tau saya malam tadi ada bergapus sama si Ryanna , baru terdiam tu mulut kau . Ternganga mangkali sampai bersarang labah tu mulut . Tapi buat apa juga saya mau kasitau si mulut tempayan ni .

"Bukan mati pucuk .. tapi saya takut nanti nda sempat mau bertaubat .. berulat tu lelew nda juga guna nanti .." saya bilang dan senyum .

"Silaka kau ! Manada saya begitu .."- Duncan

"Manada saya bilang tu kau .. saya cuma bilang saya nda mau jadi begitu .." saya bangun dan bawa blueprints saya keluar . Si Duncan macam terpinga2 di dalam pejabat saya .

Lepas habis ja masa kerja , saya berkira2 mau ke rumah Ryanna . Saya drive sampai ke depan rumah dia . Saya nampak keadaan rumah dia macam sunyi ja .

FOREVER MINE SEASON 2Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon