chapter 14

2K 173 11
                                    

RYANNA POV

"Daddy...Yeayyyy... daddy suda bangun .."Daniella datang dan terus mau naik ke katil peluk Danny . Muka Danny binggung2 sambut pelukan Daniella . Dia pandang muka mummy dan daddy dia . Saya pula hanya mampu menangis ja di tepi dinding sana .

"Mum .. Dad .. anak sepa ni ? Kenapa dia panggil saya Daddy ?"Danny bilang binggung2 sana . Dia tanya sama mummy dan daddy dia sepa Daniella . Daniella yang peluk si Danny rasa heran dan pandang Danny pelik .

"Daddy .. Dont u remember me ?"Daniella tanya Danny balik . Danny pandang muka Daniella dan dia pandang muka saya . Saya masa tu berdoa2 dalam hati supaya Danny ingat balik bila dia nampak Daniella tapi mimang langsung dia nda ingat suda .

"Mum ..mana Denis ?"Danny tanya mummy dia .

Antie nda dapat jawab . Mau jawab pun suara dia tersekat2 suda . Mangkali sakit dia rasa bila dengar tu soalan Danny . Danny masih pandang semua orang dengan muka blur .

"Daddy .. Why are u acting up like this ?"Daniella tanya lagi dia . Danny tingu dia dan dia perlahan senyum walaupun muka dia masih binggung .

"Why are u calling me your daddy ? but ..... u look like Denis .. are we related or something ? Mum .. anak sepa ni ? Ada kazen yang saya tidak kenal kaini beranak ?"si Danny tanya mummy dia .

"She's Denis and Whitney's daughter .. Daniella .."mummy dia jawab perlahan sambil kesat airmata yang mengalir nda berhenti .

"Whitney ? u mean Whitney Newman ? But i thought that .... She's with Denis ? wow .. i'm impresed .. Hi Whitney .. glad to see u nice and healthty there ..."Danny senyum tingu Daniella . Dia siap angkat tangan lagi sama saya .

He thought i was Whitney ?

Meaning dia ingat sepa Whitney but tidak tahu Daniella ?

Means dia tidak ingat sepa saya ....

Doktor masuk untuk periksa Danny . Doktor juga tanya beberapa soalan kepada Danny . Tu doktor pun panggil kami untuk keluar dan bercakap tentang hal Danny .

"Kenapa jadi begini dok ? Kenapa dia langsung nda ingat apa2 ? "mummy Danny tanya sama tu doktor . Tu doktor mengeluh berat .

"Dia hilang ingatan due to hentakan kuat pada kepala dia ,. tu darah beku suda kita berjaya buang tapi kesan dia tetap ada .. saya nda berani jamin yang ingatan dia akan pulih seperti sedia kala ataupun kemungkinan nda akan datang balik langsung .. u can try talk to him about all the good memories to see if that can triggers his memories .. buat masa sekarang , yang saya dapat bilang ialah memories dia for the past 6 or 7 years are all erased by now .."-doctor

"What can we do to make him remember again ?" Saya tanya tu doktor . Nda puas hati saya sebab si Danny nda ingat saya dan fikir saya ialah Whitney . I am Ryanna Hope for god sake !!

"Maybe u can bring him to where he have been before .. or u could show him pictures .. anything will do but sekali lagi saya jelaskan .. teda jaminan yang ingatan dia akan datang balik .." doktor tu bilang sama saya lagi . Masa tu saya rasa macam lemah suda seluruh badan saya . Kaki saya rasa macam nda jejak suda lantai .

"Ryanna .. are u ok ?" Mumny danny pigang saya . Saya rasa berpinar2 ja pandangan saya . Tapi saya angguk2 ja sebab nda mau mummy si Danny risau . Baru ja saya mau cuba melangkah , terus saya rasa blank ja pandangan saya dan saya terus rebah ke lantai . Sayup2 kedengaran suara parents si Danny menjerit mangkali sebab terkejut . Saya cuba buka mata saya tapi berpusing rasa kepala saya ni .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"U should rest .. "mummy si Danny bilang sama saya bila suda sampai rumah . Si Danny masih ditahan di hospital sampai dia betul2 suda sihat . Bila mummy si Danny keluar dari tu bilik saya terus termenung . Why now ? Bukan saya nda bersyukur tapi dalam keadaan Danny sekarang , saya nda cukup kuat mau lalui semua ini .

FOREVER MINE SEASON 2Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt