FINALE

3.4K 253 42
                                    

DANNY POV

"Puan Ryanna agak tenat sekarang .. we need to get the baby out now or else .. kemungkinan kita akan kehilangan kedua-dua nya sekali .." terngiang2 kata2 Doktor Ho di telinga saya .

Cepat2 saya sign surat kebenaran untuk buat pembedahan ceaserian pada Ryanna bagi menyelamatkan nyawa baby saya dan saya harap2 Ryanna juga sama selamat .

Please God .. please .. i cant lose her anymore .. not again .. saya doa2 sana . Jantung saya berdegup laju sepanjang saya menunggu sana .

Sekejap duduk , sekejap berdiri .. sekejap jalan ke kiri dan ke kanan saya menunggu si Ryanna selesai dibedah . Baru 1 jam berlalu tapi rasa macam suda setahun saya tunggu di depan tu bilik bedah .

Sekejap2 saya tingu jam . Kenapa la lama betul ni ? Ngam tidak lama lepas tu Doktor Ho sama seorang lagi doktor bedah keluar dari sana . Saya terus cepat2 pigi ke arah tu doktor dua orang .

"Doktor ..how is my wife ? My baby ? Diurang dua okay ja kan ?" Saya tanya sama doktor ho dan doktor lelaki saturang lagi .

"Rilex Danny .. come with me .. " doktor ho pigang bahu saya dan bawa saya masuk ke dalam . Saya ikut ja langkah doktor ho . Kabak2 juga saya melangkah masuk ni . Kenapa juga ni doktor nda mau kasitau ja diurang dua selamat ? Kenapa mesti mau berkias2 dan bawa saya masuk ke dalam sini ?

Kami jalan sampai ke bilik tempat diurang  anak saya . Doktor ho angkat tu baby dan kasi sama saya .

"Nah .. your baby ..." debilang sama saya .

Saya laju2  sambut tu baby dan tingu muka dia . So cute . Macam Daniella tu muka masa baby . Mangkali sebab mummy dia seiras sebab tu muka agak sama ja ni baby sama Daniella .

"Cakap apa Mr Danny ?"doktor tu tanya saya .

"Hah ?? Cakap apa ?" Binggung2 saya dingar pertanyaan doktor ho . Mau bilang apa ? Terima kasih kah ? Minta maaf kah ? Ehh ..kenapa pula saya kena mau minta maaf ? Blur sikijap saya sana .

"Lelaki ... " doktor ho bilang sama saya sambil buka tu sarung anak yang saya dukung tu .

"Ooooooooo... "panjang oo saya jawab doktor ho .

"Tapi doktor , bini saya macam mana ? Dia ok kah ? Mana suda dia ?" Bertalu2 soalan saya kasi sama doktor ho . Biar dia kehabisan nafas mau menjawab saya . Timing2 lagi dia mau kasitau saya . Mimang begini ka doktor ? Kalau dalam tv pun saya tingu balik2 mau berkias2 lagi kasitau apa2 sama orang . Kasitau ja la straight to the point . Kin panas ja .

"Im sorry Mr Danny .. but buat sementara ni your wife kita kena pantau dulu .. dia banyak kehilangan darah tadi .. but dont worry .. dia suda stable sekarang .. just wait for her to wake up ja ..nanti lepas nurse suda kasi bersih dia , diurang akan pindahkan dia ke wad jadi buli suda kamurang jumpa dia .."doktor ho bilang sama saya .

Silaka lu doktor ho ! Masa dia bilang im sorry tadi sikit lagi saya mau sakit jantung suda ! Berabis saya mau mengalir airmata . Tapi tiba2 dia bilang stable suda terus termasuk balik airmata saya yang mau mengalir tadi .

"Ooo.. macam tu ka doktor ? Ba.. tengkiu la kalau begitu .. "macam palui ja saya rasa sana . Masih lagi tu baby saya pigang . Ketawa ja doktor ho tingu saya .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 09, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now