chapter 18

2.2K 188 20
                                    

RYANNA POV

"Dont see that .. nanti kau sakit lagi ba .. kau nda bulih stress2 tu .."saya bilang sama si Danny tapi tetap juga dia buka tu video tragedi yang ada di handphone saya tu .

"Betul2 cilaka ouh ni orang tua .. mana ba dia sekarang ? Bagus lagi kalau kita report dia .. kalau nda report ntah berapa orang lagi yang akan jadi mangsa dia .."Danny bilang sama saya . Muka dia merah2 suda menahan marah .

"I dont know where he is .. tapi selagi kita nda report , saya rasa kita selamat .. teda apa lagi yang dia mau dari saya tu .." saya cuba pujuk Danny . Saya nda mau dia stress sebab dia baru ja sihat . Saya nda mau perkara begini menjejaskan kesihatan dia .

"Jadi , kita patut diamkan ja ka ? Dia hampir bunuh saya .. almost kill u too .." si Danny bilang lagi .

"Danny .. kita nda bulih fikir tentang dendam ja .. dia tu sangat berkuasa .. kita ni bukan lawan dia .. lagipun kau nda risau kah nanti kalau kita kacau dia , nanti dia cari kita ? Think of Daniella .. think about this baby im carrying .. i dont want to lose this .. "saya pujuk lagi dia . Mimang saya takut . Lagi2 sejak saya tau saya pregnant , saya lebih takut untuk buat apa2 yang bulih kasi bahaya nyawa saya dan baby yang di dalam perut saya .

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Kandungan saya suda mencecah 7 bulan . Nda juga sempat kami dua Danny buat majlis kawin . Cuma sempat pigi Jpn sign kawin ja . Nda apa la saya fikir . Janji ni baby ada nama daddy dia , saya nda kisah yang lain suda .

"Ry .. saya rasa hairan oh .. kenapa ba saya tingu kau teda langsung alahan masa mengandung ? Kau sure ka kau ok ni ?" Danny tanya saya tiba2 tu petang . Saya senyum ja dingar dia tanya soalan bonus cepu emas pada saya .

"Nda semua ba orang mengandung ada alahan .. kira beruntung ba saya ni teda alahan .. tidak patut kau mau tingu saya ni sakit2 dengan alahan ?" Saya tanya dia balik .

"Bukan la begitu tapi besa saya tingu tu dalam tv , mesti ada muntah2 dan mengidam2 ja ..kau teda pun.. " Danny bilang lagi .

"Kau ingat semua orang mengandung macam dalam tu tv kah ? Saya rasa kau ni terlampau ba banyak tingu drama melayu .. "saya bilang lagi sama dia . Binggung2 muka dia sana cuba mau hadam apa yang saya cakap .

"Yakah ? Kira kau ni kategori normal la kan ?" Dia tanya saya balik . Terketawa saya dingar soalan dia . Silaka ! Dia fikir saya preggy anak alien ka apa sampai nda normal kalau nda ada alahan ? Palui juga kau Danny . Nama seja sekolah tinggi2 sampai jadi engineer .

"Ya ba sayang .. saya ni kategori sangat2 normal .. kalau nda normal pun bukan anak orang juga yang saya kandung ni .. anak kau juga .. " saya bilang sama dia dengan ketawa saya yang masih bersisa . Lucu betul laki saya ni . Betul2 dia nda tau apa2 tentang bini mengandung . Macam mana la saya bulih panggil dia mr duda dulu ? Ketawa saya dalam hati . Betul2 saya rasa bahagia sekarang sama dia . I've made the right choice to pick him as my life partner and my one and only .

Minggu seterus nya tu saya pigi check up kandungan saya macam biasa . Balik dari pigi check up tu , saya sempat lagi singgah sana mall untuk beli sikit2 barang saya dan baby . Just a little shopping to release stress . Tapi macam ada something yang bikin hati saya nda nyaman . Semakin saya jalan2 shopping sana , makin saya rasa macam ada orang ikut2 saya . Bila saya toleh ke belakang teda pula saya nampak sesiapa yang nampak mencurigakan .

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now