chapter 17

2.1K 189 19
                                    

DANNY POV

Saya berlari sepantas yang boleh . Saya mau buang semua kekusutan di dalam kepala saya ni . Semakin saya cuba mau ingat benda2 yang terkubur rapi di dalam otak saya , makin saya rasa kusut dan sakit kepala . Si Ryanna suda kena hantar ke hospital malam tadi selepas kena tulak dengan saya . Saya pun nda faham kenapa saya tulak dia . Cuma masa dia mau kiss saya tu , macam ada bayangan dari cepisan memori saya yang datang mendadak dan menghilang balik . Saya pun nda faham apa tu bayangan . Cuma yang saya ingat dalam bayangan tu ialah saya nampak Ryanna menangis kena seret beberapa orang .

Saya duduk lepas penat berlari . Keadaan di taman ni masih lengang teda orang sebab masih awal pagi . Saya melepaskan penat saya sana sekejap . Saya baring di bangku tu dan pejamkan mata .

"I love u Danny ..."suara Ryanna dan muka dia muncul dalam kepala saya .

Datang bayangan muka Ryanna sedang baring di atas katil saya tanpa pakaian dan badan dia ditutupi selimut . Saya pun ada di sana sedang belai rambut dia .

"I love u more Ry .. more and more each day .."saya bilang sama dia sana . Macam seolah2 saya sedang tingu wayang ja tu bayangan datang ke dalam kepala saya . Saya nampak Ryanna peluk dan kiss saya sana . Then tiba2 persekitaran berubah dan saya nampak saya dan Ryanna berjalan sama Daniella di mall . Kami nampak macam sebuah keluarga bahagia . Nda lama kemudian makin banyak memori yang masuk dan yang paling menyakitkan ialah memori saya nampak Ryanna kena rogol di depan mata saya . Terus saya buka mata saya luas2 tapi terus sakit kepala saya mengejut menyerang saya . Saya cuba untuk bangun tapi saya terjatuh . Punya sakit !

"Sir .. are u ok ? " ada suara tegur saya . Mangkali orang yang datang jogging sana . Saya cuba mau jawab tapi saya nda mampu . Makin kuat berdenyut dan menyucuk rasa tu sakit di kepala saya . Saya cuba tingu tu muka orang tapi kabur ja pandangan saya . Saya termuntah sana. Hanya air ja yang keluar. Berpusing pesekitaran saya nampak.

Then suddenly i blank !

Saya bangun tingu ada cahaya terang di depan saya .

Am i dead ?

Perlahan saya buka mata saya dan saya nampak mummy di sebelah saya menangis . Daniella pun ada bersama dia sana .

" oh my .. thank god u're awake Danny .. i was so worried .." mummy bilang dan terus peluk saya . Saya tarik tangan Daniella dan saya peluk Daniella .

"I miss u my baby .."saya bilang sama dia . Dia tingu muka saya dan terus dia peluk saya kuat2 .

"Oh my god .. its u again daddy !! I miss u daddy !! I miss u so much !!"berabis dia peluk saya dan kiss pipi saya .

"Where's mummy ?" Saya tanya dia . Daniella diam .

"Ella .. where's mummy ?" Saya tanya dia lagi .

"Mummy .. she .. " saya nampak si Daniella macam ragu2 mau bilang sama saya .

"My .. mana suda Ryanna ? "Saya tanya sama mummy .

"Kau ingat suda sama Ryanna ka ni ?" Mummy tanya saya sambil peluk saya .

"Ya my .. saya ingat suda .. dan saya ingat Ryanna .. mana suda dia my ? Ada sini hospital juga kan dia ?" Saya tanya sama mummy lagi .

"Danny .. kau belum sihat .. nanti kalau kau suda betul2 sihat kita jumpa Ryanna arr .." mummy bilang lagi sama saya .

"No .. kasitau ba saya mana dia .. saya tau dia sakit baitu kena tulak saya malam tadi ..tapi dia nda ada apa2 kan ?" Saya tanya lagi sama mummy . Nda puas hati saya tingu reaksi muka mummy bila dia mengelak mau jawab soalan saya .

Mesti ada something wrong ni !!

Saya bangun dan saya cabut tu drip yang cucuk di tangan saya . Menitis2 darah saya tu tapi nda suda saya peduli . Saya mau cari Ryanna . Menjerit2 mummy panggil saya tapi saya nda peduli .

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now