chapter 13

2K 161 11
                                    

RYANNA POV

2 MONTHS LATER

"Mummy .. when daddy will wake up ? I miss him .."Daniella bilang sama saya masa saya temankan dia buat kerja sekolah petang tu . Saya tersentak dengar soalan dia . Hati saya diruntun sayu .

"Soon sayang .. just wait for a little while .. daddy will wake up and will be with us again .."saya bilang sambil menahan airmata saya yang hampir2 jatuh . Sudah 2 bulan Danny terlantar koma di ICU . Badan dia makin kurus . Saya la yang selalu pigi sana untuk bersihkan badan dia dan cukur jambang dia bila jambang dia mulai panjang .

Betul kata orang .. sesungguhnya pernantian itu satu penyiksaan .

Saya nda mau ada nurse yang bersihkan Danny . Setiap hari saya tidur sana jaga dia . Siang saya balik dan mummy dia jaga dia sana . Saya nda mau kalau2 Danny bangun teda orang di sisi dia .

Doktor bilang saya kena banyakkan bercakap sama dia . Rupanya dia adalah doktor yang sama merawat Danny dulu masa Danny koma 6 tahun lepas . Tu doktor bilang sama saya , dulu si Danny bangun selepas si Whitney bercakap sama dia .

Selama 2 bulan ini juga saya stay di rumah Danny bersama parents si Danny sebab saya takut suda mau pulang ke rumah . Takut2 kalau orang2 Tan sri Micheal datang dan buat apa2 sama saya . Nasib juga family si Danny bagus betul mau terima saya . Begitu juga dengan family si Whitney . Diurang layan saya betul2 macam anak diurang . Lagi2 tu daddy dia . Bila bercakap sama saya mesti dia panggil saya honey . Mula2 kekok saya rasa tapi lama2 saya terbiasa suda . Saya tidur di bilik si Danny . Serba sedikit saya mula mengenali lelaki yang saya cintai ini . Saya tengok gambar2 yang di rumah diurang . Ada Danny dan Denis . Dua2 pun hensom tapi si Denis bertatoo dan si Danny teda tatoo .

Satu hari tu saya buka2 almari Danny dan saya kemas2 tu barang sana . Saya ternampak ada sebuah kotak kasut di atas almari . Saya cuba ambil tapi tidak sampai tangan saya . Saya ambil bangku dan naik tu bangku untuk capai tu kotak . Perlahan saya turun dari tu bangku dan saya bawa tu kotak ke atas katil .

Saya buka tu kotak . Di dalam tu kotak ada sebuah buku macam diary dan ada gambar2 . Saya ambil dan tingu tu gambar satu persatu . Its a wedding picture . Wedding adik dia si Denis pula tu sama si Whitney . Saya tingu tu gambar . Mimang betul2 seiras rupa saya sama si Whitney rupanya . Cuma si Whitney lebih nampak innocent dan berambut dark brown . Saya buka tu buku diary dan saya baca .

-I saw whitney today in the hospital . At first i just want to tease her by taking the medicine that shes holding but then i read the presciption . I was shock to know that it was SORAFENIB . It was a medicine for a liver cancer patient . I thought it was for Mrs Stoff but then i found out that its was for her .. my heart sank . She told me not to tell Denis . How could u hide this from us Whitney ? Do u even know how i felt for u ? I cared deeply for u Whitney!

-This morning i went to school earlier than ussual . I just can't sleep after knowing about Whitney sickness . On my way to school , i saw Mr Newman bringing luggage to his car . And i saw Whitney slowly walked to the car . She was holding something at her neck . Looks like a necklace . She was crying . Once again i feel my chest hurt . She's leaving ? I wont get to see her anymore ? But then i realise , im nobody to her . Goodbye then my dear Whitney !

Saya baca lagi kesemua kandungan tu diary . Dan makin saya baca makin saya rasa hati saya sakit . Saya menangis . Kenapa kau setia betul mencintai Whitney sedangkan dia ialah adik ipar kau ? Kenapa hati kau terlalu kuat untuk melalui semua ini sedangkan kau tau dia nda mungkin akan jadi milik kau ?

Betul la orang bilang lagi .. Cinta tak seharusnya memiliki . Dan Danny adalah salah seorang dari nya .

Saya tutup balik tu kotak dan saya simpan balik ke tempat asal . Walaupun hati saya sakit tapi saya tau tu semua hanya kisah silam Danny . I know he loved me now . I know he loved me so much . I can tell from the way he look at me and from the way we kiss . Its not fake . Sebab saya pun sama mencintai Danny dengan sepenuh hati saya .

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now