chapter 11

2.1K 157 36
                                    

DANNY POV

Happy betul Daniella bila saya bawa dia keluar sama dengan Ryanna . Suddenly saya rasa kami berjalan macam perfect family suda . Macam seolah2 kami berdua suda ada anak . Kami bawa Daniella pigi tengok wayang . Lepas itu kami pigi makan . Lepas makan , kami bawa lagi si Daniella pigi playground di dalam mall . Ikut juga si Ryanna melompat2 sana sama Daniella main tu balloon . Saya perhatikan ja diurang berdua .

Life is so unexpected . Saya nda sangka yang saya akan ada perasaan begini sama seorang wanita . Dan saya rasa perasaan saya terhadap Whitney dulu mungkin hanya perasaan kasih dan rasa bersalah sebab saya pernah buat salah sama dia . But this is the first time i felt something so deep for someone . Bukan kerana dia seiras dengan Whitney tapi sebab diri dia sendiri . I love her independent self and her confidents . Walaupun dia kadang2 kasar dan perasan diri cantik , tapi dia tetap ada good side . Thats what makes her beautiful .

"Daddy .. im tired .. can we go home now ? " si Daniella bilang sambil nafas dia tercungap2 . Nampak dari muka dia mimang suda kepenatan suda . Saya pandang ke arah Ryanna . Dia tersenyum sambil berjalan ke arah saya dan Daniella . Rambut dia pun nampak agak serabai suda .

"I think she is tired already .. low bat .." kata Ryanna sambil ketawa kecil .

"Ok baby .. we should head home now ok .." saya bilang sambil belai muka Daniella dan saya dukung dia . Seronok dia tiap kali kalau saya dukung dia . Ni budak mimang manja betul .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sebulan suda kami dua Ryanna menjalinkan hubungan . Kira declared couple la suda kami ni . Dalam masa sebulan ni , banyak juga la wartawan yang datang ke pejabat saya sebab mau interview pasal hubungan saya sama Ryanna tapi saya tolak mentah2 . Bukan saya sombong tapi saya nda suka tu publisiti murahan begini . Bikin buruk nama saya ja nanti . Tapi bila keluar sama Ryanna , terpaksa juga saya biarkan ja orang ambil2 gambar kami .  Nda juga saya sangka yang si Ryanna ni begitu famous . Mangkali sebelum ni saya mimang nda ambil kisah tentang dunia hiburan . Sebab itu mangkali saya bulih tidak kenal dia .

Petang tu saya balik kerja lewat sikit sebab ada projek besar yang saya dan Duncan mau siapkan . Saya suda awal2 inform sama mummy dan daddy yang saya balik lewat sebab mau siapkan kerja saya . Daddy tau juga tu sebab dia yang deal tu projek .

"Bro .. suda siap kah kau ? Mau pulang suda saya ni ? Rasa mau patah oh tulang saya duduk sini dari petang tadi .." Duncan bilang sambik merenggangkan otot2 dia .

"Kejap lagi can .. sikit lagi ni .." saya bilang sama dia .

" ermm .. saya tunggu kau .. kau sama Ryanna macam mana ? Bila mau langsung ?" Duncan tanya saya lagi .

"Still too early bro .. baru ja sebulan saya sama dia .. we need to get to know each other dulu .. then baru la bincang tentamg itu .."saya bilang sama Duncan sambil senyum .

"This is the first time saya tingu kau begini selepas kau break up sama Nelly dulu .. si Nelly pun kau kasi kongsi2 sama kami semua .. Nasib si Ryanna kau nda buat begitu .. i guess she really is the one arr .." Duncan bilang lagi . Saya senyum ja .

"Silaka kau kasi ingat lagi saya tentang Nelly .. jahat betul oh saya masa tu ..bulih2 lagi lepas amput dia , saya panggil kamurang satu2 masuk bilik ambik giliran pakai dia .."-me

"Kan .. si Nelly pun on ja masa tu .. teda juga dia membantah mau kena gilir sama kami .." - Duncan

"Saya kasi dia sedut K free mimang la dia on ja .. demi dadah apa pun sanggup .."-me

"Gila kan .. sepa lagi masa tu .. Nelly sama Angela kalau nda silap saya tu kan .. gila betul saya fikir2 balik .. asal weekend semua berkumpul di rumah saya bawa si Nelly sama Angela .. gilir2 lagi sana ruang tamu .. palui betul kalau fikir2 balik .."Duncan bilang sambil ketawa . Saya pun ikut ketawa .

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now