chapter 3

2.5K 179 15
                                    

DANNY POV

"Dan .. did u see the video on the internet ? Its viral .."si Duncan tegur saya masa saya sampai ke pejabat .

"What video ?" Saya tanya dia dengan muka yang pelik .

"The beautiful Ryanna got dump by a guy di depan kedai kupi dekat2 ofis kita sini .. and surprisingly that guy looks a lot like u dari belakang .. the car look likes yours too .." si Duncan bilang sambil buat pandangan yang mencurigakan pada saya .

"Ko ni can , pikir logik la .. ko pernah nampak saya sama mana2 perempuan kah ? Atau kau pikir tu model dan pelakon mau kah sama orang macam kita ni ? Bukan kaya pun .. orang lain tu .. kebetulan sama dari belakang dan kereta nampak sama ja .. Bukan saya saturang ja pakai Camry di Malaysia ni .. Berlambak .."Saya bilang untuk mengukuhkan lagi kenyataan bahawa tu bukan saya . Nasib la tu video kasi tunjuk belakang saya seja . Kalau nampak muka mimang kecoh satu office . Bukan tidak tau juga tu mulut diurang sini mimang happening betul kalau ada gosip2 liar .

"Kalau betul pun apa salahnya Dan ? Manatau berjodoh kau sama tu Ryanna .. Ada juga mama baru si ella .." - Duncan

"Ishhh... Jangan mau masin tu mulut kau .. Nda sesuai tu perempuan sexy2 jadi mama si Ella .. "- Me

Si Duncan geleng kepala ja tingu saya . Kami naik lif menuju ke office . Suda 4 tahun saya kerja di syarikat ni . Jawatan belum juga la jadi boss tapi gaji sebagai engineer cukup juga untuk kasi makan si Daniella .

Si Duncan dan saya sama2 pigang jawatan Engineer di sini . Si Duncan mimang terkenal dengan sikap dia yang playboy . Heh ! Macam saya dulu ja saya tingu tu gaya . Nasib saya suda pencen jadi playboy kalau tidak mimang teda can la si Duncan mau mengurat sumandak2 sini .

Saya ambil keputusan untuk lupakan ja pasal tu video sebab teda juga nampak tu muka saya sana . Tersenyum saturang saya pikir . Mesti tu miss perasan sekarang tengah stress dan mengelabah bila nampak tu video sebab jelas tu muka dia nampak sana . Padan muka kau miss Perasan ! Macam kik gam ja tu gaya dia bila saya pikir . Palui !

*********

"Daddy .. bila kita mau jumpa mummy ?"Si Daniella tanya saya masa makan sampai bikin saya tersedak . Saya angkat muka dan pandang semua orang . Mummy dan daddy pandang saya terus .

"Mummy ? Who's mummy ? " Daddy tanya saya .

Saya terdiam .

"Danny .. Kau suda ada girlfriend kah ? Itu kah si mummy yang si ella mention tadi ?" Mummy tanya saya .

"No mum ! misunderstanding ja tu ..."Saya bilang sambil laju2 geleng-geleng kepala saya .

"Betul grandma .. Kami ada jumpa sama si mummy .. sana mcdonalds tu hari .. tapi daddy terus bergaduh sama mummy dan bawa saya balik .. mesti mummy sedih kan kena tinggal sana .."Si Daniella makin rancak bercerita sama nenek dia .

Dan serentak dengan itu , semua mata memandang ke arah saya dengan pandangan yang penuh tanda tanya .

"Bergaduh ? Danny .. Kalau ada girlfriend kasi bawa la balik rumah tunjuk sama mummy dan daddy .. jangan juga kau mau main tapuk2 .. Kasian si ella .."Mummy bilang lagi . Saya mengeluh panjang .

"Its just a misunderstanding .. that women is rude and i dont even know her .. hanya sebab dia ada nampak macam iras2 si Whitney jadi si ella bilang tu mummy dia .. thats all .." saya bilang sambil suap nasi ke mulut saya .

"But daddy .. i really want to see mummy again .."petah betul mulut si Daniella bercakap . Siap buat muka sepuluh sen lagi sana . Saya senyum sama dia ja . Ish3 .. mimang tak la saya mau jumpa sama tu miss perasan !

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now