chapter 19

2.1K 189 17
                                    

DANNY POV

"Is there something bothering u sayang ?" saya tanya sama Ryanna yang sedang termenung ke luar sambil gigit kuku dia . Dia terkejut dingar saya tegur dia dan terus laju dia mengeleng .

Sejak saya ambil dia di mall tu hari mimang ketara dia berubah . Macam ada sesuatu yang bikin dia binggung . Mula2 saya fikir pembawakan budak . Manatau jenis yang pandai panik sendiri atau kemurungan sendiri tapi lain2 juga tu gaya . Semakin saya perhati makin saya yakin bukan tentang pembawakan budak .  There must be something wrong . Saya perhati ja dia binggung2 sana dan dia terus naik ke katil dan tarik tu selimut untuk tutup badan dia .

"At least drink your milk first before u sleep .. "Saya bilang sama dia dan hulurkan gelas susu dia . Lari2 mata dia tingu saya dan dia sambut tu gelas susu dari saya . Laju dia minum sampai habis tu susu dan terus baring balik . Now i'm very sure yang mimang ada something wrong . Selalu nya liat betul mau kasi dia minum tu susu sampai habis . Macam2 alasan ja dia selalu bagi . Tapi kali ni laju ja dia minum tanpa kasi alasan .

Perlahan saya naik ke tempat di sebelah dia dan saya baring sana . Otak saya ligat berfikir macam mana saya mau tau apa yang dia sedang binggungkan . Kalau tanya sama dia mimang sampai mati pun dia nda akan kasitau sama saya .

Pukul 6 pagi saya terjaga sebab saya terdengar bunyi text masuk ke handphone Ryanna . Saya pandang muka Ryanna . Nyenyak lagi dia tidur sana . Sepa juga yang text bini saya awal2 pagi begini ? Bukan curiga cuma curious ba ..

Perlahan saya bangun dan saya jalan ke side table dia tepi Ryanna dan saya ambil tu handphone dia . Nasib juga handphone dia teda pakai fingerprint . Password pun saya tau jadi senang untuk saya buka lock handphone dia .

From : unknown

Good Morning Ryanna ..
3 days has pass .. u have exactly 3 days more to give me the prove ..
If u failed , i will take the baby ..

tik toc .. clocks ticking ..

Berkerut dahi saya baca tu text . Sepa juga yang mau ambil ni baby kami ? Is this why she been so depressed ? Should i reply this or not ?

- i have the prove .. where can we meet ?

Sengaja ja saya bilang begitu supaya saya bulih tau sepa ni orang . Nombor pun private . Prove apa juga yang ni orang mau ? Saya perhati muka Ryanna yang nyenyak tidur . Apa lagi rahsia yang kau simpan dari saya ? Why wont u share your pain with me ?

- Good then .. Meet me at the basement of Merdeka Hotel at 2 pm later .. make sure u're alone .. i want legal prove that baby is not mine ..

Rasa jantung saya berhenti berdegup sekejap . Baby ? Saya pandang ke arah Ryanna ? Is this Tan Sri Micheal ? Apa maksud dia prove pasal status tu baby ? Kan saya dan Ryanna suda pigi jumpa doktor dan doktor Ho pun suda sahkan yang Ryanna mimang preggy before she was raped ? Saya reply ja bilang ok sama tu Tan sri gila dan saya cepat2 delete semua text tu tadi .

Why on earth u did'nt tell me all this Ryanna ? Kenapa kau mau tanggung semua sendirian ? But then saya perhati lagi muka dia .

She loved me too much ..

Perhaps dia cuma cuba lindungi saya selepas apa yang terjadi dulu . Mangkali tu tan sri ada ugut mau cederakan saya lagi . Maybe ... Maybe thats why dia rahsiakan semua dari saya . Just to protect me . Sorry Ry . But this time its my turn to protect u and our little family . I cant let him destroyed our little family . U , me , Daniella and our little pumpkin .

FOREVER MINE SEASON 2Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz