טיפ 14 | רמזים מטרימים

1.2K 56 31
                                    

אין לי מושג איך להתחיל את זה. אז בואו נתחיל בהסבר של המונח עצמו ונזרום משם: תודה לויקיפדיה שעזרה לנסח את ההסבר:

בתורת הספרות רמז מטרים (או רמז מקדם, רמז אפי) הוא פרט המופיע בסיפור ומרמז לקוראים על התפתחותה הצפויה של העלילה. הקוראים לא יזהו בהכרח את הרמז המטרים בקריאה ראשונה של הסיפור, אך הם יוכלו לעשות זאת ביתר קלות בקריאה שנייה. רמז מטרים עוזר לנו להבחין בדברים חשובים בטקסט.

אז כמו שאפשר להבין, רמזים מטרימים הם הפרטים הקטנים או הגדולים האלה שהכותב מוסיף לסיפור כדי לרמוז לקוראים מה עומד להגיע. לרוב, הרמזים האלה לא יהיו נראים לעין ולא יהיו חשובים בכלל, ורק בהמשך או בקריאה נוספת הקורא יוכל לשים לב לחשיבות שלהם.

למה רמזים מטרימים הם דבר טוב? ובכן, בכל סיפור טוב צריכות להיות תהפוכות, ולכן, רמזים מטרימים הם כלי טוב מאוד בשביל שלא להפוך את התהפוכות האלה לנזק שהופיע משום מקום. בעצם, הדבר החשוב ביותר שהרמזים המטרימים יכולים לתת לנו זה יציבות עלילתית בנוגע לבעיות שעומדות לבוא. בלעדיהם, כל דבר רע שיקרה הולך להיראות כאילו הופיע משום מקום. ברגע שהקורא לא מבין מאיפה הגיע משהו מסוים ואיך הוא קשור לעלילה, זה לא דבר טוב. כן, יש מקרים יוצאים מן הכלל בהם זה מכוון ושבהמשך הכל מתברר, אבל זה לא אומר שזה טוב במיוחד.

אף על פי שרוב הסיפורים נוצרו מהדמיון הפורה של הכותב, צריך להיות בהם שמץ של היגיון כדי שיוכלו להיקרא סיפורת הגונה. אני בכיף יכולה לכתוב עכשיו על טלנובלה משפחתית של חדי קרן והיפופוטמים שמאוימים על ידי חייזרים רדיואקטיבים שנראים כמו אנשי זאב, והיי, עד כמה שזה נשמע מגוחך ולא הגיוני, אם כותבים את זה בצורה נכונה זה יכול להיות יצירת המופת הבאה שתקראו. אין לי באמת דוגמא למה נחשב לא הגיוני, כי לחשוב לא הגיוני במכוון זה קשה. סורי. תיאלצו להסתפק בניסיון הזה (,:

בואו נתבונן בזה מכמה נקודות, בסדר? מה יכול להפוך את העלילה שלכם לרחבה יותר, ובאילו צורות אפשר להשתמש ברמזים מטרימים? הבא נתחיל:

קשר: בשביל לרמוז על משהו שיבוא, צריך להראות את הקשר שלו לעלילה, והקשר הזה צריך להיות קשר אמיתי. ניקח את הרעיון הזה: נערה מעריצה מתאגרף מפורסם שבסוף מתברר כאבא האמיתי שלה (היי, עלילה של כמעט מלאכים, באתי לחטוף אותך למען הדגמה) ונדבר על הקשר האידיאלי שצריך להיות שם. אז לא, הקשר הוא לא שהנערה הזאת מרגישה שהיא ממש דומה לו בצורה לא ריאליסטית, זה די טיפשי (אם כי אפשרי, אבל די טיפשי). הקשר צריך להיות פיזי יותר. כי הרי מה הסיכוי שמכל הגברים באוכלוסיה של כדור הארץ, דווקא האחד הספציפי הזה שהיא מתמקדת בו יהיה קשור אליה? קלוש. מאוד מאוד קלוש. אפשרי. אבל מאוד מאוד קלוש. כדי שזה יראה יותר אמין, הקשר צריך להיות יותר פיזי. למשל, היא מעריצה אותו כי היא מכירה אותו אישית, או שאחד ההורים שלה מכיר אותו אישית, או שהוא חבר משפחה קרוב. סיבה טובה מובילה לתוצאה אמינה, וסיבה מקשרת היא רמז מטרים די טוב אם החשיפה בנויה על הקשר הזה.

טיפים לכתיבהWhere stories live. Discover now