טיפ 10 | תמיד שופטים לפי הכריכה. תמיד.

1.2K 77 54
                                    

החלק הזה ישים דגש על הווטפאד עצמו ועל הפלטפורמה שלו. אם אתם כותבים לעצמכם או באתר בו כריכות זה לא דבר קיים, החלק הזה פחות רלוונטי עבורכם.

אז ככה – כריכות. זו בעיה שכנראה תמיד תהיה בווטפאד, אבל ככל שנשים לב אליה מוקדם, כך נוכל לשפר את המצב שלה. תאמינו או לא, תרצו או לא, אנשים שמחפשים סיפורים בווטפאד תמיד תמיד תמיד יסתכלו על הכריכה של הסיפור שלכם, גם אם הם לא יודו בזה.

סקירה של סיפור הולכת לפי – כריכה – תקציר וז'אנר – פרק ראשון.

הדבר הראשון שהקורא יסתכל עליו הוא הכריכה של הסיפור שלכם. אם היא נראית משעממת או לא ברורה, הסיכוי שיבחרו לבדוק את התקציר יהיה קטן יותר. הכריכה היא החלק הטריקי, כי אתה יכול להיות כותב מדהים עם כריכה נוראית ולכן אף אחד לא יסתכל לכיוון שלך, ואתה יכול להיות כותב נוראי עם כריכה מדהימה ותקבל הרבה מאוד צפיות מאנשים כי הכריכה סקרנה אותם (ואני מדברת על צפיות, לא קריאות, כי אם אתה כותב נוראי כנראה שלא הרבה קוראים יישארו לקרוא את הסיפור).

אז איך פותרים את הבעיה הזאת? טוב, מחליטים על הכריכה. ואיך עושים את זה? יש כמה אפשרויות.

הראשונה, וזו שהכי מומלצת לפי דעתי, היא לבקש ממעצב עם ניסיון לעצב לכם כריכה. כשאתם בודקים מי יוכל לעצב לכם כריכה, שימו לב אם הם עדיין פעילים. שימו לב אם יש להם דרישות מיוחדות בתמורה לכריכה (לעקוב אחריהם, לשים קרדיט, לתייג וכאלה) או אם אין להם דרישות בכלל כל עוד תשתמשו במה שהכינו לכם. תנסו למצוא מעצב שאתם מאמינים שיוכל לעזור לכם ותבקשו ממנו (ותקראו את החוקים שלו, לפני הכל, כדי שלא יהיו אי הבנות לא נעימות). מקסימום הוא יגיד לא, זה לא נורא כל כך ותמיד יש אפשרויות אחרות. אבל שימו לב - אל תבקשו מכמה מעצבים שונים באותו זמן! המעצבים משקיעים הרבה זמן ומחשבה על הכריכות שהם מכינים, וזה לא מכבד לבקש מכמה בו זמנית כאשר תשתמשו רק באחת.

האפשרות השנייה היא לנסות לעצב בעצמכם. זה יכול להיות בעייתי אם אין לכם עין יצירתית בכלל או שמעולם לא עיצבתם. עדיף שלא להשתמש באפשרות יצירת הכריכות של ווטפאד, כי היא לא ממש עושה את העבודה. אני הכי ממליצה להשתמש בתוכנה "פוטושופ" (אבל היא עולה כסף ודי מסובך למצוא גרסה פרוצה שלה כיום). אם זה לא מתאים, תמיד תוכלו לחפש אפליקציות לעריכה, שהן יכולות להיות טובות מאוד אם משתמשים בהן נכון. ההמלצה שלי היא לא לנסות לעשות יותר מדי עם האפליקציות האלה כי הן מוגבלות באפשרויות, ועדיף לחפש מדריכים שיעזרו לכם לעצב איתן.

כדי שהכריכה שלכם תהיה גם אסתטית, הכנתי כמה טיפים קטנטנים בשבילכם:

(אלה טיפים שאני ממליצה עליהם בתור מעצבת כריכות. אתם לא חייבים ללכת לפיהן, יכול להיות שלא תסכימו לגביהן, וזה בסדר, אבל אלה דברים שאני חושבת שהם עדיפים אם אתם רוצים כריכה שנראית טוב).

טיפים לכתיבהWhere stories live. Discover now