Bab 56

3K 45 15
                                    

Tanpa membuang masa dengan lama, Zafran yang mendapat idea terus ke tingkat bawah dan mengambil kunci pendua bilik . Setelah berusaha selama sejam , pintu dapat dibuka dan tanpa membuang masa Zafran terus berlari dan mendapatkan Kayla. Ditarik tubuh kecil itu ke dalam dakapannya dan mengucup lembut dahi Kayla dengan penuh kasih sayang. 

' whats wrong with u Kayla Imani ? awak buat apa kurung diri awak dalam bilik ni sayang? what do u think ha ?' marah Zafran kepada Kayla kerana telah membuat dia risau.

' what i think? u should tell urself before u ask me . what did u do behind my back Zafran ? kau rasa kau kaya, kau ada rupa kau boleh bodohkan aku dengan kemewahan kau ha ? kau ingat aku macam perempuan dekat luar sana yang bagi semua benda sebab duit ha ? kau ingat  aku macamtu ke? do u think that u can fool me with all ur wealth ha ? dengan duit kepok kau ha, sudah sudahla dengan drama kaya kau ni . aku penat nak dengar alasan bodoh kau . lepaskan je aku lepastu kau nak buat apa dengan perempuan tu , thats your decision. aku taknak tahu apa apa dah . just please let me go ' kata Kayla seraya mengelap air matanya yang jatuh tidak henti dari tadi. 

' sayang , hey what are u talking about ha ? apa benda awak cakap ni ? awak sedar tak awak cakap apa ni ? seriusly sayang saya nak buat macamtu dekat awak ? dah gila ke ? saya sayang awak la. what did u think sampai awak rasa saya buat semua tu ha ? soal Zafran bertalu talu tanpa memberi Kayla seminit untuk penjelasan . 

Kayla dengan kuat bangun dari katil dan keluar dari bilik untuk mengambil telefon bimbit Zafran yang telah dicampakkan olehnya sebentar tadi.

Kemudian, Kayla turun dan memberi telefon tersebut kepada Zafran . Walaupun screen depannya telah pecah tetapi masih boleh nampak bait ayat yang tertulis di dalam telefon tersebut .

Zafran menekan screen dengan berhati-hati dan lembut. Dia membaca satu persatu balasan Kayla dengan empunya nombor yang tidak dikenali itu. Zafran melihat recent calls nya di dalam telefon . Terdapat nombor yang tidak dikenali menelefonnya sebanyak 2 kali. 

Kayla menceritakkan yang dia mendengar suara perempuan dengan lenggok manja menelefon Zafran ketika dia sedang mandi . Kayla juga cerita yang dia dengar suara perempuan itu persis seperti suara sarah .

Selepas mendengar cerita daripada Kayla , Zafran terus memeluk isterinya dan menceritakan segalanya . Zafran memberitahu Kayla bahawa isteri dia sahaja yang dia sayang dan bukan orang lain. Zafran menceritakan bertapa untungnya dia mendapat isteri yang baik dan penyayang seperti Kayla. 

Kayla yang percaya dengan segala ayat Zafran meminta maaf atas perbuatan dia sebentar tadi. Zafran yang cukup menyanyangi Kayla terus memeluk isterinya itu dan dibawa naik ke bilik untuk tidur . 

Kayla percaya bahawa Zafran tidak akan mensia siakannya dan Zafran telah berjanji untuk menjaganya dengan penuh kasih sayang .

Keesokan paginya ...

Setelah Kayla menunaikan solat subuhnya dia terus mandi dan menyiapkan sarapan sebelum ke kerja . Zafran yang masih tidur di atas katil tidak sedar Kayla keluar dari bilik.

Kayla perasan bahawa muka Zafran bertukar pucat sejak malam tadi. Kayla meletakkan tangan di atas dahi Zafran untuk memastikkan bahawa Zafran demam atau tidak. Suhu badan Zafran stabil tetapi mukanya yang bertukar pucat menakutkan Kayla.

Kayla terus mengejut Zafran untuk bangun . Zafran yang terpisat pisat bangun mengosok matanya dengan tangan. Senyuman pagi yang diberikan mampu meruntuhkan hati sesiapa sahaja .

' sayang sakit eh ? kenapa muka pucat je ? ' tanya Kayla
' eh manada takdela sayang manada sakit . saya ok je'. Zafran cuba bangun namun badannya tidak dapat menampung diri dan jatuh ke atas katil 
' sayang tak sihat ni awak baring ya saya amikkan ubat '
' taknak saya taknak ubat , saya okay la sayang sikit je . awak pergi la kerja saya rehat sahaja di rumah . ' omel Zafran sambil baring kembali dan menutup mata
' okay la kalau macamtu , saya pergi kerja kalau ada apa apa awak terus call saya ok and jangan lupa breakfast semua dah ada kat bawah ' kata Kayla terus mengusap kepala Zafran dan mengucup lembut dahi suaminya .

Kayla yang sudah bersiap terus turun dan mengambil beg tangannya. Kereta yang dipandu Kyla keluar daripada kawasan perumahan . Tanpa Kayla sedari , ada mata yang memerhatikan gelagat nya dari jauh.

' oh kesiannya princess bawak kereta sorang sorang eh . takpe nanti i temankan hubby u ok' kata sarah yang memerhatikan Kayla dari jauh.

Kereta yang dipandu Kayla laju memasuki jalan besar. Kayla ingin sampai di pejabat cepat agar dia boleh menghabiskan kerjanya dengan cepat dan balik awal supaya dia boleh menjaga suaminya .

Sementara di rumah ...

Sarah yang terpisat pisat keluar dari keretanya terus memasuki kawasan rumah kayla dan zafran
dengan tidak mempunyai riak takut atau cuak dia terus masuk ke dalam rumah tersebut..

Langkah pertamanya apabila masuk ke dalam halaman rumah kayla ialah di hadapan pintunya 
sarah membuka kasut tumit tinggi yang tersarung di kakinya dan terus masuk ke dalam dengan menggunakan kunci pendua yang telah dibuatnya terlebih dahulu.

Dengan muka yang tidak bersalah sarah dengan kaki nya terhenjut terus masuk ke dalam bilik zafran. Zafran terbaring dengan keadaan layu bersama muka nya yang pucat lesu. Sarah yang nampak kelibat Zafran berada di atas katil terus tersenyum sinis.

" ala ala ala kesiannya hubby u kayla , kenapa dia baring macam orang tak cukup makan ni kayla?, you takbagi dia makan ke kayla "  seloroh sarah terus duduk di sebelah Zafran. 








CINTA SI EGO - COMPLETED !! ✔Where stories live. Discover now